Bu asteroid bugün dünyayı sıyırıp geçecek!

Bilim adamları tarafından yeni keşfedilen asteroid, bugün dünyayı sıyırıp geçecek! İşte yaşanacaklar

Dünyayı sıyırıp geçecek!
Türkiye saati ile 19:14'de dünyayı 'sıyıracak' olan asteroid, 12 bin kilometreye kadar yaklaşacak

Gök bilimciler tarafından Çarşamba günü keşfedilen ve 2011 MD olarak adlandırılan bir asteroitin, bugün Dünya'nın atmosferini sıyırıp geçmesi bekleniyor. Öte yandan, gezegenimize 12 bin kilometreye kadar yaklaşacak olan göktaşı, Dünya'nın manyetik alanının etkisinde kalırsa atmosfere de girebilir. 2011 MD, amatör gök bilimciler tarafından teleskoplarla gözlemlenebilecek.

ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), ABD Hava Kuvvetleri ve Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) tarafından yürütülen LINEAR programının tespit ettiği 2011 MD, yarın TSİ 19.14'te Dünya'nın üzerinden çok büyük bir süratle geçecek.

NASA yetkilileri, asteroitin yerden 12 bin km yükseklikte, Antarktika'nın açıklarında ve Güney Afrika'nın yaklaşık 3,218 km güneybatısından geçeceğini açıkladı.

Dünya için tehdit oluşturuyor mu?

Dünya'ya bu kadar yaklaşacak olmasına rağmen, 9-30 metre genişliğindeki 2011 MD tehdit oluşturmuyor. Ancak, asteroitin Dünya'nın manyetik alanından etkilenmesi ve bu yüzden yörüngesinden sapması riski var. Böyle bir durumda, 2011 MD Dünya'nın üzerini kaplayan uydulara çarpabilir.

NASA'nın California eyaletindeki Jet İtiş Gücü Laboratuar'ının verilerine göre, 2011 MD büyüklüğündeki bir gök cismi ortalama 6 yılda bir Dünya'ya yakın bir noktadan geçiyor.

Rekor Şubat'ta kırıldı

Yetkililer, büyüklüğünün 10 metre olduğunu düşündükleri asteroitin atmosfere girecek olması halinde bile tehlike arz etmeyeceğini, çünkü "25 metreden küçük gök taşlarının atmosfer tabakalarında parçalandığını" ifade etti.

Öte yandan, 2011 MD Dünya'ya en yakın geçen asteroit olmayacak. Rekor, 4 Şubat 2011 tarihinde Dünya'ya 5,471 km yaklaşan CQ1 asteroitine ait.

Gök bilimciler, büyük teleskoplara sahip olan amatör gözlemcilerin 2011 MD'yi görebileceğini ancak asteroitin izlediği koordinatların çok iyi takip edilmesi gerektiğini belirtti.
Dünya için tehdit oluşturuyor mu?
Hürriyet

çarpsada heyecan olsa.

ya sıyırmazsa

Bir gün güme gitcez gibi :O

Korkmayın Teğet Geçecek...

özellikle israile çarpsa...

hey rahat durun, bak düşerşem fena olur.....

Bu günü Dünya kurtuluş günü ilan ediyorum,Bütün insanlık kurtuldu,haydi göbekler atılsın,gerdanlar kıvrılsın :-)

eşek cennetine gidiş bileti kesildi galiba .d

keşke izleyebilsek be şu uzayı canlı olarak :)

bu bir uyarı azmış insancıklara, 2. defa gelirse kıyamet kopar.yavaş yavaş sona geliyoruz.ahirette görüşürüz.

başlığı görünce korktum ama sonra okuyunca rahatladım ha bide teknojiden bahsedeyim hackerler vürüsler inernete kol geziyo ama fecem yok e postamda yok ben vürüs girermi yine cevap bekliyorum

Önemli değil canım. 2012 antremanları bunlar :)

aslında bu meteor, bildiğiniz meteorlardan değil...
ben teleskopla baktığımda, üzerinde motorsiklet yarışı kıyafeti giymiş gözlerinde afilli gözlüklü adamlar gördüm, hepsi kendine tutunacak bir yer bulmuş, uzay sörfü yapıyorlar... zevke bak Allahım...

saygılarr.r.rr

asteroit haklı dağılın beyler

Borcu olanlar yaşadı, artık kimsenin borcu kalmayacak.

Turhost