Bu gezegenin ne güneşi var, ne komşusu!

Evrende başı boş dolaşıyor, hiçbir yere ait değil ve bilim insanları onun için çıldırıyor...

Evrenin en yalnız gezegeni

Bilim insanları ilk defa, yıldızı olmayan ve evrende başıboş dolaşan bir gezegen keşfetti.

Bir güneş sistemine ait olmayan ve evrende başıboş şekilde dolaşan gezegenlerin olabileceği, teorik olarak kabul edilebiliyordu. Ancak bugüne kadar bu teoriyi gerçekleyecek hiçbir örneğe rastlanmamıştı. Kanadalı bilim insanları ise yeni yayınladıkları bir makalede, bu sahipsiz gezegenlerden bir taneyi bulmayı başardıklarını açıkladılar.

Dünyadan 80 ışık yılı uzakta tespit edilen gezegen, hiçbir güneş sisteminin içinde yer almıyor ve güneş sistemlerinin arasındaki boş uzayda serbestçe seyehat ediyor.PSO J318.5-22 ismi verilen gezegenin bir diğer özelliği ise henüz çok genç olması. Sadece 12 milyon yaşında olduğu ve tamamen gazdan oluştuğu tespit edilen gezegenin boyutları ise ürkütücü. Güneş sisteminin en büyük gezegeni olan Jüpiter'den 6 kat daha büyük olan gezegen dünyadan da 40 kat daha büyük.

Bilim insanları bu buluş karşısında çok heyecanlılar çünkü bugüne kadar güneş sistemi dışınad keşfedilen gezegenlerin hepsi bir güneşin yörüngesinde dönüyordu. Bu da onları uzaktan izlemeyi çok güç hale getiriyordu çünkü komşu oldukları güneşin yaydığı ışık ve radyasyon onları incelemek için doğrultulmuş alıcıları etkiliyordu. Yeni keşfedilen gezegen ise çevresinde onun sinyallerini bozan hiçbir kaynak olmadığı için çok net bir şekilde incelenebilecek. Böylece güneş sistemi dışındaki gezegenler hakkında çok önemli bilgilerin edinilebileceği düşünülüyor.

Bilim insanları gezegenin varlığını ve formatını kanıtlamak için tam 4000 TB boyutunda bilgiyi inceleyip analiz etmek zorunda kalmışlar. Resmi açıklamanın ardından şimdi çok daha fazla sayıda bilim insanının gezegen hakkında çalışmalara başlaması bekleniyor.

İndirmek için tıklayın

4000 TB nedir abi ya

Çok delikanlı bir gezegen, helal olsun. Hiç bir yıldıza biat etmemiş, doğru bildiği yolda ilerliyor. O gezegene isim veriyorum gavurlara inat: Delikoç

İlginç ve bu kadar uzakta nasıl inceleniyor merak uyandırıcı

Dünya ya benziyor sanki atmosferi var gibi

Issız adam...

Gazdan olusmus diye haber ama teorik olarak imkansiz.o buyukteki bir gezegen yercekimi etkisi ile bir arada ve onu isitan bir kaynak olmadigindan mutlak sicaklikta.bu dusuk sicaklikta gaz olmasi mumkun degil.soyle gaz olabilir, ic basinc sicakligi bir sekilde korunur ki bu mumkun degil onun yerine kendi isisini basincla saglar bu durumdad kendi enerjisini sagladigi icin gezegen sinifina girmez.

Fotograf muhtemelen temsili. 80 isik yilini teleskopla bu sekil cekmeniz imkansiz.marsi bileyeryuzunden bu kadar net cekemezken...