Telefonsuz ve bilgisayarsız yapamıyoruz!

Aralarında Türkiye'nin de olduğu araştırma, cep telefonu ve bizler hakkında bunları söylüyor!

"Sevgilimden vazgeçerim, telefonumdan vazgeçmem"

"Sevgilimden vazgeçerim, telefonumdan vazgeçmem"

Mobil Etiket Araştırması mobil cihazların kullanıcılar için ne kadar vazgeçilmez olduğunu da ortaya koydu. Mobil cihazını bırakmamak için bir haftalığına nelerden vazgeçebilecekleri sorulan kullanıcıların yarıdan fazlası (yüzde 52), çikolata ve tatlıdan vazgeçtiğini söylüyor. Çikolata ve tatlıyı yüzde 23 ile çay ve kahve takip ediyor. Katılımcıların yüzde 11'i mobil cihazları yerine tatil günlerinden ya da iş dışındaki zamanlarından feragat ediyor. Bundan daha fazlasından vazgeçenler de var: Eşlerinden ya da sevgililerinden... 16 ülke genelinde sevgilisini gözden çıkaranların oranı yüzde 9 iken, en fazla Romen kullanıcılar (yüzde 21). Türk kullanıcıların yüzde 37'si çikolata ve tatlıdan, yüzde 26'sı çay ve kahveden, yüzde 17'si eşinden ya da sevgilisinden, yüzde 14'ü de tatil günlerinden feragat ediyor.

Mobil cihaz = Yaşam tarzı ve statü sembolü

Mobil Etiket Araştırması'na katılan kullanıcıların yarıdan fazlası (yüzde 54) mobil cihazların birer statü sembolü olarak ya da dikkat çekmek için kullanıldığı, işlevsel olmanın yanı sıra kendilerine bir yaşam tarzı sunduğu görüşünde. Türk kullanıcıların da yüzde 70'i insanların mobil cihazları statü sembolü olarak kullandığını düşünüyor. Türkiye bu oranla listede ilk sırada yer alıyor.

16 ülke genelinde katılımcıların yüzde 69'u sosyal medyayı günlük olarak kontrol ettiğini söylüyor. Bu kullanıcıların yüzde 28'i günde 3-4 defadan fazla, yüzde 7'si de bir saatten az aralıklarla kontrol ettiğini söylüyor. İngiltere ve Almanya'da kullanıcıların yarıdan fazlası (yüzde 53) sosyal medyayı bir günden uzun zaman dilimlerinde kontrol ederken, Mısır (yüzde 90) ve Türkiye'de (yüzde 89) kullanıcıların çoğu her gün ve daha sık kontrol ediyor. Türk katılımcıların yüzde 45'i günde 3 – 4 kez, yüzde 32'si günde bir kez, yüzde 12'si saatte bir kereden, sadece yüzde 11'i haftada bir ya da daha az kontrol ettiği yanıtını veriyor.

Türk sosyal medya kullanıcıları, sosyal medyada en fazla insanların izin almadan kötüleyici fotoğraf veya bağlantılarda etiketleme yapmalarını (yüzde 78), kişisel veya özel bilgilerin paylaşılmasını (yüzde 75), izin almadan başkalarının yerinin etiketlenmesini (yüzde 63), tanımadıkları kişilere arkadaşlık isteği gönderilmesini (yüzde 63), şaka mesajı yayınlamak için başkasının kişisel hesabının kullanılmasını (yüzde 61) görgü kuralları açısından uygunsuz buluyor.

Okuyucu Yorumları

Toplam 3 Yorum

dogru buyuk nimetler,telefonsuz olurda bilgisayarsiz bir hayat dusunemiyorum,cok monoton olurdu,heralde :)

Resimde bi yürüyen radyasyon var :D

Türk milletinin iğneyi kendine çuvaldızı başkasına batıramama özelliği tekrar kanıtlanmış bu araştırma vesileyisle.

Sen de yorum yaz


Bu konuda okuyacaklarınız
CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir