Citroën'den yeni bir elektrikli araç: C ZERO

Citroën yeni bombası C ZERO'yu tanıttı: Sıfır yakıt, Sıfır CO2 Emisyonu, Sıfır gürültü!

Sıfır Yakıt, Sıfır CO2 Emisyonu, Sıfır Gürültü!
Bu yeni araç çevre dostu

Otomobil sektöründe "Créative Technologie" imzasıyla ön plana çıkan Citroën, kompakt otomobil yelpazesini %100 elektrikle çalışan yeni bir modelle genişletiyor. Tasarım ve teknolojiyi buluşturan C ZERO, kompakt bir gövdeye, hızlı şarj olabilme özelliğine ve uzun menzilde sürüş kapasitesine sahip. Citroën; Mitsubishi Motors Corporation ile ortak olarak geliştirdiği C ZERO modelini 2010 yılının son çeyreğinde satışa sunacak.

Küçük araç segmentine yönelik ürettiği sıradışı araçlarla fark yaratan Citroën, bu segmentte ürettiği ve 2010 yılı içinde Türkiye'de satışa çıkacak Yeni C3 ve DS3 modellerinin yanı sıra hibrit araçlardaki iddiasını da 2010 yılının son çeyreğinde piyasaya süreceği C ZERO ile ortaya koyuyor.

C Zero, Venturi ortaklığında üretilen Berlingo'dan sonra markanın ikinci elektrikli otomobili olacak. Fransa'da her iki model de 5.000 euro değerinde devlet desteği almaya hak kazandı.

Teknik özellikler

Citroën C Zero, sabit mıknatıslı senkron motoru ile 3,000 - 6,000 dev/dak aralığında 47 kW veya 64 bg'lik güç sunan tamamen elektrikli bir otomobil. Araç; 2,000 dev/dak'ta 180 Nm tork üretebiliyor. Tek devirli redüksiyon dişlisi sayesinde güç arka aksa aktarılıyor.

Citroën C Zero'nun motoru, aracın orta kısmına monte edilmiş 88 50-Ah pillerini de(16 kWh'lik enerji üretimi için) kapsayan son teknoloji ürünü 330-volt'luk lityum-iyon akü sistemi ile çalışıyor. Lityum-iyon teknolojisi klasik teknoloji ile aynı performansı sergilemekle birlikte, klasik teknolojiye kıyasla akünün ağırlığını azaltıyor. Akünün tamamen doldurulmaması durumunda kullanım ömründe herhangi bir kısalma olmuyor.

C Zero'nun aküsünü doldurmak da çok kolay. Aracın şarj olması için güç kablosunun 220 volt'luk bir fişe takılması yeterli. Akü 6 saatte tamamen şarj olur. 50 kWh güç üretmek üzere, 125 A / 400 V'luk tek fazlı akıma sahip harici bir istasyon kullanılarak akünün %80'i 30 dakika içerisinde doldurulabilir. Aracın kullanımı da aküsünün şarj edilmesi kadar kolay. Kontağı çevirdiğinizde duyduğunuz "bip" sesi, aracın yola çıkmaya hazır olduğunu gösterir. Citroën C Zero'yu otomatik vitesli bir araç gibi kullanabilirsiniz. Ön göğüsteki yakıt göstergesinin yerinde akü şarj göstergesi bulunmaktadır.

Çok yönlü bir şehir aracı

ABS, TCS, ESP

Sürüş deyince akla, hafta içi günlerde ortalama 40 km'yi aşmayan kısa mesafeli yolculuklar gelir. Bu yolculukların %70'ini 30 km'nin altındaki yolculuklar oluşturur. Citroën C Zero kamu kuruluşları ve özel firmalar dahil olmak üzere tüm şirketlerin günlük ulaşım ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak üzere tasarlandı. Hedef müşteriler arasında oldukça düşük maliyetli bir araca sahip olmak isteyenler de bulunuyor. 2.55 metrelik dingil mesafesi sayesinde kabine rahatça yerleştirilen dört koltuğu ve 166 litre kapasiteli bagajı var. Araçta, hidrolik direksiyon, ABS, TCS, ESP, otomatik camlar, altı hava yastığı, klima ve acil çağrı için otonom telematik teknolojisi standart olarak mevcut.

C Zero, 3.48 metre uzunluğa ve 9 metre dönüş çapına sahip kompakt gövdesiyle hem şehir içi hem de şehir dışı trafiğine kolaylıkla uyum sağlıyor. 130 km/s'lik maksimum hıza ve 15 saniyede 0-100 km/s ; 6 saniyede 60-90 km/s hızlanma performansına sahip. Yaklaşık 130 km yol alabilme kapasitesiyle şehir dışı kullanımlar için de uygun bir araç.

Basın bülteninden derlenmiştir

Okuyucu Yorumları

Toplam 7 Yorum

ne de olsa mitsubishi imzası var altında.

Turkiye biricin otomobil devrimini kacirdi yada yok ettiler ama bu devrimi kacirmamasi gerekiyor devlet destegi verilmesi gerekiyor boyle projelere ki gelecekte bizimde kendi markamiz ve urunlerimiz dunya pazarinda yer alsin.

Elektrikli araçların büyük çoğunlu neden neden futuristik bir tipsizlik içerisinde olur ?

Devletin asıl yapması gereken raylı ulaşımı artırmaktır.

Not 0 sesli araç şehir içi sürüşlerde tehlikle yaratacaktır, sokak hayvanlarının, insanların araçların geldiklerini fark etmeleri büyük ölçüde zorlaşır, bir çok elektrikli araç bu yüzden hapörlor yardımıyla ses üretmekte.

eğer tüm dünyada bu tarz araçlar yaygınlaşırsa çok çok iyi olur, çünki motorlu araçların yaydığı ses titreşimleri dünya üzerinde çok büyük olumsuz etkiler ve dengesizlikler oluşturmakta, hatta yaşayan canlılar için bile beyin kirliliği yapmakta, ayrıca yaydığı ısılardan dolayı doğal dengeyi bozmuş durumdayız, eee birde çıkartılan petrollerin yer ltındaki jeolojik yapının bozulmasına sebebiyet verdiğini düşünürsek, milletin araba sevdasının nelere malolduğunu daha iyi anlatmış oluruz.

saygılarımla

böyle tipsiz bir araca bineceğime dünyayı kirletmeye devam ederim

"böyle tipsiz bir araca bineceğime dünyayı kirletmeye devam ederim"

Kirletecek bir Dünya kalmadıktan sonra nerede bineceğini bize de söyle de bilelim...

çok güzel ve çevreci bir araba gerçekten. artık bu tür doğayı koruyan araçların artması gerekli.. bizim memleketin yollarında gerçi perişan olur bu araba, bir de şehir magandaları sürekli taciz ederler yolda, ayrıca dalga konusu yapılır ... işte akılları anca bu işlere çalışıyor elin beğenmedikleri gavuru! da üretiyor daha iyi bir gelecek için çalışıyor ..

Sen de yorum yaz

 

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

 

 

Turhost