Crytek, yeni nesil konsolları beğenmedi!

Sahip oldukları 8GB RAM'e rağmen, PS4 ve Xbox One, yine sınıfta mı kaldılar?

Crytek, yeni nesil konsolları beğenmedi!
8GB RAM de yeterli olamayacak mı?

Xbox One ve PS4'ün çıkışı üzerinden aylar geçmiş olmasına rağmen, halen hangisinin daha iyi olduğu hakkındaki tartışma sürüp gidiyor. Birçok kullanıcı seçimlerini cihazların donanım özelliklerinden ziyade, ilgili cihaza özel ekstralara bakarak yaptı bile. Tabi illa ki donanım diye tutturanlar da yok değil ama iki sistemin de özellikleri birbirine çok yakın olduğu için net bir şey söylemek mümkün değil.

Ama Crytek gibi üst seviye grafik teknolojisi kullanan oyun üreticileri için PS4'ün sahip olduğu 8GB GDDR5 RAM ve Xbox One'ın 8GB DDR3 RAM'i yeni jenerasyon için yeterli değil. Sektörü yakından tanıyanların bildiği üzere, Crytek'ten Cevat Yerli, özellikle bir önceki jenerasyon konsolların gereğinden fazla piyasada kaldığını ve çok yetersiz olduklarını defalarca dile getirmişti. Bu sefer de Crytek'in Amerika'daki üssünden, Grafik Motoru İş Geliştirme Müdürü Sean Tracy, kendisine sorulan; "Yeni jenerasyon konsollar veri aktarımında dar boğaz yaşayabilir mi?" sorusuna, "8 GB'lık RAM kapasitesinin kolaylıkla doldurulabileceğine eminim." şeklinde cevap verdi.

Konuya bir örnek veren Tracy, Xbox One'ın sadece işletim sistemi için kendi içerisinde ayırdığı bir RAM miktarı olduğuna ve günün birinde 8 GB RAM'e tam ulaşılamamasının sorun yaratacağını dile getirdi. Her ne kadar iki konsol da bir önceki jenerasyonlarında bulunan 512MB RAM'i büyük ölçüde sollamış olsalar da Tracy'e göre oyun piyasası kısa sürede yeni jenerasyonlara sığamayacak...

Ertuğrul Süngü

Okuyucu Yorumları

Toplam 35 Yorum

Donanım arttıkça fiyat da artacaktı, mevcut durumda bile pahalı PS4. Bir önceki nesilden çok çok üstün üstelik günümüz bilgisayar donanımlarıyla ortalama olarak aynı seviyedeler. Üstelik konsollarda optimizasyon olayı üst seviyede. Crytek müdürü ne olsun istiyor. :-)

@21 May 2014 19:15 ücretsiz ürün istediler verilmeyince çamur attılar heralde... geliştirici kitleri kaç para bi düşün...

bence bu taş x1 a atildi ps4 ün rami malum 8GB GDDR5 adam açikça söyleyemiyor ps4 dede çamur atiyor ;)

cevat yerli kim? bu beyanlarını hangi platformda dile getirmiş? üreticilerin kaale alacağı biri midir?

@21 May 2014 19:27 Cevat Yerli Crytek'in bizzat sahibidir. Üreticilerin gözünü korkutabilecek bi adamadır çünkü adamın ürettiği ürün ps ve xbox'ın satış durumunu etkileyebilecek seviyededir.

@21 May 2014 19:27 Meşhur Crytek firmasının sahibi. Hani meşhur Crysis serisi oyunlar var ya.. Onu kaale almayıp da kimi alacaklar..

@21 May 2014 19:27 Crytek 'in sahibi ve patronu

@21 May 2014 19:27 sen kimsin :)

@21 May 2014 19:27 Üreticinin dikkate alacağı birimidir derken sanırım cevat yerli ve yaptığı oyunlar hakkında hiçbir fikre sahip değilsin. Oyun konsolları ve PC lerin donanımlarını en cok zorlayan oyunlara imza atan şirketin yönetim kurulu üyesi ve ceo'su. Benim gözümde ise dünya üzerinde hiç bir oyun yapımcısının türkçe seslendirmeli oyun yapmamasına karşın ülkesi için türkçe seslendirme zahmetine girip birde bunun üzerine diğer ülkelerden daha ucuz fiyata türkiyede satılmasına olanak sağlayan ve türkiyenin adını bu sektörde duyuran bir vatandaştır.

@21 May 2014 19:27 sen anlayamazsın canımın içi. sen git facebook'da zynga filan oyna ;)

pc de 8 çekirdek diretcx 11.1 ve 12 gb ram 64 bit işletim sistemi pc bunları katlar abi bide mouse keyfi var istediğim müzik ve video arşivinide yapıyorum cabası :)

@21 May 2014 19:39 işte ben buna gerçek teknoloji cahilliği derim :)

ikisi de çöpün çöpü... nedeni ise çok basit, AMD....

@21 May 2014 19:43 sony ve microsoft amd ye biz her biri r9 290x ayarında kartları olan konsollar üreteceğiz bize bunları tedarik et dedilerde vermedimi sanki amd? xbox one daki kart hd7790 ps4 deki kartsa hd7870 ayarında kartlar.ram miktarıda sony ve microsoftun kararı bilip bilmeden sallayın bakalım amd şöyle amd böyle sanki amd direk kendi üretti..

yinede ben xbox diyorum

Xboxın kaldığı kesin

saçmalardan seçmeler, oyunları 4k yapsalar gene yeter 8gb

Cevat yerli crysis 4te playstation'ı mumkun oldugunca zorlıyacaktır.

crytek kim ki o beğenmesede olur bir avuç ergen...

@21 May 2014 20:57 Ergenleri utandıracak birşeyler yap da biz de burdan görelim.

Crytek ilk önce grafik motorunun hakkını verecek adam gibi konusu olan oyun yapsın da ondan sonra konuşsun.

konsollar seneler önce sınıfta kaldı zaten

Konsollarda Sadece Mac Keyif Veriyo Ama Silahlı Oyun dedigin Zaman PC

Ram sıkıntı yazmaz bence Crysis 3 bile 4 gb pc'de rahat duşunun artık

Bence bu cihazlarda donanim cok da onemli degil. Onemli degil dedigim koskoca muhendisler uzmanlar bunu bilip de hazirliyor biz yok su soyle boyle diyince ne degisecek? Mesela ps3 ve xboxtan cok daha donanimli pc'ler bazi oyunlari calistiramamasina ragmen ps3 ve xbox360'in acmadigi oyun yok. Donanim da onemli de zaten oyunlarin optimizasyonlari yapiliyor ona gore.

Crytek firması sahiplerinden(kurucu) azının akarak oynadığın(mız), crysis - farcry oyunlarının üreticileridir firma cry engine 3 oyun motorunu hayata geçirerek şuan bir çok oyundaki görüntelerin gerçeğe yaklaşıp çağ atlatan firma..Cevap veriyorum Cevat Yerli kimdir? :) kale alırlar kardeş kısacası sen sağda ücretsiz yazılımlar var onlara bi bak kafanı yorma böyle şeylere :)

@22 May 2014 02:17 o oyunları çoğu saçma sapan bir leşti. gereksiz yorumlarını kendine sakla ve genelleme yapma...

Steam OS :))

@22 May 2014 03:12 çözüm işte bu

8 gb ram kolaylıkla doldurulabilir mi!? lan hayvan herif 2010 senesinde millet 8 gb dvd`lere koca oyunu kayıt ediyordu. bugün bile bir oyun 60 gb, ne yapacaksın oyunun 3`de birini rame mi yükleyeceksin? abi bu teknoloji piyası böylerdir yavşaktır birşey yapmaya niyeti yoksa saçma sapanda olsa bir bahanne uydurur

@22 May 2014 03:22 lan öküz önce konusmayi ögren. Ayrica oyunda gördügün bütün nesneleri diske kayit mi ediyorlar saniyorsun.Oyun motorunun ürettigi görseller nerede saklaniyor

8Gb'nin tamamı oyunlar için ayrılmayı iken kalan 5/6Gb çok rahat doldurulur. Çoklu oyunculu fpslerde büyük haritalar 128 ve üzeri oyuncu sayısı 1080p çözünürlükte rahatlıkla sınırları aşabilirler.

PS4 8gb'da 3gb sisteme ayrışmış geri kalan 5gb kaldı ki kullanılan işlemci ve gpu 1080p/30fps'ye ucu ucuna yakalıyor. Watch dogs 900p, Sony'nin maaşını ödediği stüdyolardan 1080p oyunlar gelir. Diğer yapımcılar uğraşmaz 900p'de bırakır... Olay sadece ram değil bu konsollarda yeni nesil değil, PC karşında başından havlu atılar...

Bende crytek firmasi windows ya da baska bir firma ile anlasip konsollardaki gibi daha dusuk ekipmanla daha yuksek performans alabilecegimiz bir oc isletim sistemi uretsin eminim bircok oyun firmasi bunu altin yumurtlayan tavuk olarak gorecektir.

Konsollar günümüz teknolojisine yakışacak kadar iyi değiller. Ben milyonlar harcadığım oyunun gerçekten çok güzel görünmesini istemez miyim.

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir