DirectX 12, testte yüzde 50 az güç tüketti

DirectX 12 çıktığında sadece grafikleri yükseltmekle kalmayacak, görünen o ki bunu da yapacak!

  • Zeynel A. Öztürk
DirectX 12, testte yüzde 50 daha az güç tüketti!

DirectX 12, sadece oyunların grafiklerini iyileştirmekle kalacak sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Microsoft, teknolojinin güç tüketimini yüzde 50'ye kadar düşürebileceğini söylüyor.

Microsoft, Los Angeles'taki SIGGRAPH etkinliğinde Intel ile bir araya gelerek, rendering motorunun yenilenerek güç tüketimini nasıl yarıya çekilebileceğini gösterdi. İki dev, Intel HD4400 entegre grafik yongası ile çalışan bir Surface Pro 3 üzerinde yeni API'yı test etti. Test için kullanılan özel uygulama, uzayda birbiriyle çarpışan 50 bin asteroidi simüle ediyordu. DirectX 12'ye geçiş, saniyedeki kare sayısını ikiye katladığı gibi, güç tüketimini de yarıya düşürdü.

DirectX 12'nin güç tüketimi tasarrufu yetenekleri, fizik ve çarpışma hesaplamalarında GPU'ya daha fazla ağırlık vermesinde gizli. Normalde bu tür görevler CPU tarafından gerçekleştirilse de, işi GPU'ya yüklemek, işlemcinin daha serin kalmasını sağlıyor ve sonuçta daha az güç tüketimi gerçekleşiyor. Bu elbette GPU'nun daha fazla enerji çekmesi anlamına geliyor, ancak tanıtımda gösterilen grafikler, DirectX 12'nin DirectX 11 ile aynı enerji seviyesinde iki kat yüksek FPS verdiğini gösteriyor.

AMD de Mantle ile benzer, gösterişli rakamlar göstermişti. Testlerin gerçek hayata nasıl yansığıdını görmek için merakla bekliyor olacağız.

Okuyucu Yorumları

Toplam 15 Yorum

%50 FPS artışında güç tüketimi azalmıyor. Direcxt11 e göre aynı FPS de %50 güç tüketimi düşüşü sağlıyor. DirectX 11 de harcadığı güçle %50 DAHA FAZLA FPS veriyor.

@16 Ağu 2014 15:10 Kardeş türkçeyi katletmişsin hiç birşey anlamadım :-D

@16 Ağu 2014 19:36 büyüyünce anlarsın...

@16 Ağu 2014 15:10 aynştaynın kayıp torunu

Belirli bi tarih verildimi ?

Oyunları gereksiz API 'ler ile doldurarak daha güçlü bilgisayar almak için zorlayan zihniyet şimdi kendi kazdığı çukura düştü. Nitekim taşınabilir cihazları daha kullanışlı hâle getirebilmek için bu gibi geri adımlar atılamak zorunda !

masal 2007 yılından beri çıkamadı gitti...

ne microsoft'un directx'i ne de amd'nin yeni çömez mantle'ı bir open gl etmez. ps3 de harikalar yaratan işte bu teknolojiydi. kullananlar az çok ne demek istediğimi anlamıştır...

@16 Ağu 2014 18:47 Ne alaka ya nasıl bir bağ kurdun. + Limon eski limonnnn - Limoncu limonlarını toplasan bir muz etmez.

@16 Ağu 2014 18:47 Oyunların neredeyse hepsi Windows altında ve Windows için en performanslısı DirectX. OpenGL Windows altında yeterli performans veremedikten sonra hiçbir işe yaramaz.

Sanki gpu çişle çalışıyor :D

open gl iyi güzel de tam anlamıyla directx kadar kullanışlı değil directx çok daha hızlı geliştişrmeye imkan veriyor. opengl ise daha çok oyun motorları için.

Hemen hemen her konuda Microsoft İntel işbirliği ile karşılaşıyoruz. Her iki firmada bilişim ve teknolojinin nabzını çok iyi tutuyor. Sevgili AMD 'nin ne çıkardığı işlemciler İntel 'in işlemcilerini, nede grafik kartları ve güncellemeleri NVİDİA 'nın kalitesini yakalayamıyor. Üstelik AMD işlemcilerin performansını artırmak için yayınlanan Windows 8 ve 8.1 güncellemeleri bile bulldozer işlemcilerin performansında hiçbir artış sağlamadı. AMD ya mantle safsatasını bırakıp directX 12 için Microsoft 'la INTEL tarzı bir işbirliğine gidecek, yada hep böyle geriden gelmeye devam edecek

dx12 ve win9 . ms iyi alıştı önceki sürümlere dx12 vermeyecektir.

Demeki ki oluyormuş fizik hesaplarını DX üzerinden gpu'ya yaptırmak zor değilmiş, Nvidia physx reklamı ile E.kartı satacak ya, AMD mantle'dan 1 ay sonra Nvidia sürücüsü %30lara varan performans sağlıyordu.... illa etki-tepki meselesi kullanıcıyı sövüşleyecekler...

Sen de yorum yaz

 

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play