"Dolma parmak" derdine son!

Google, en sonunda cep kullanıcılarının "dolma parmak" sorununa da el atmaya hazırlanıyor!

"Dolma parmak" derdine son!

Cep telefonu ya da tabletimizde internette gezinirken ilgilenmediğimiz reklamlara yanlışlıkla tıklamak çok can sıkıcı bir şey. Bu durumdan sadece tombul parmaklı (ya da halk arasındaki tanımıyla "dolma parmaklı") kullanıcılar değil, reklam verenler de şikayetçi. Çünkü sonuçta herhangi bir satış getirmeyen tıklamalar için gereksiz yere para ödemiş oluyorlar. Google, herkesi rahatsız eden bu sorunu çözmeye kararlı.

Google'ın üstünde çalıştığı çözüm çok basit bir gözleme dayanıyor: Çoğu yanlış tıklama, reklamların köşelerine dokunulmasıyla gerçekleşiyor. Geliştirilen çözümle bundan böyle bir reklamın tam ortasına dokunulması halinde reklam "tıklanmış" kabul edilecek. Kenarlara dokunulması halinde kullanıcıya reklam bağlantısına gitmek isteyip istemediği sorulacak.

Bu uygulama aslında birkaç yıl önce devreye sokulan "onaylanmış tıklama" uygulamasının biraz geliştirilmiş hali. Eski uygulamada kullanıcı reklam bağlantısına gitmek için reklam üzerindeki mavi bir oka tıklıyordu. Mavi nokta dışında bir yere tıklanınca kullanıcıdan onay isteniyordu.

Google, yeni uygulamanın tıklanma oranında bir düşüşe yol açacağını ama geri dönüşte artış görüleceğini söylüyor. Tıklanma oranındaki düşüşün, Google açısından hiçbir fark yaratmayacağı düşünülüyor.

Okuyucu Yorumları