EGS-zs8-1: En uzak galaksi bulundu...

Astronomlar, şimdiye kadar keşfedilen en uzak galaksiyi buldular: EGS-zs8-1...

Uzak, çok uzak bir galakside...

NASA'nın Hubble ve Spitzer uzay teleskoplarının verilerini ve Hawaii'deki W. M. Keck Observatory'de yer alan Keck I 10-meter teleskobunu kullanan uluslararası bir grup astronom, şimdiye kadar belirlenmiş en uzak galaksiyi bulduklarını düşünmekteler.

EGS-zs8-1 olarak adlandırılan galaksi, astronomların düşüncelerine göre erken evrendeki en parlak ve en büyük objelerden biri. Bilim adamları, bu galaksinin Büyük Patlamadan 400 milyon ile 600 milyon yıl sonrasında oluştuğunu düşünüyorlar ve bu zaman da evrenin, şu andaki 13.8 milyar yıl yaşının sadece yüzde 5'lik dilimi anlamına geliyor. Bu keşif, Hubble ve diğer teleskopların uzayın öncüleri olarak sahip oldukları gücü kanıtlıyor.

Astronomlar, yeni bulunan bu galaksinin sadece 100 milyon yaşında, ilk yıldızlarını oluşturduğu zamanlar gözüktüğünü söylemekteler. Yale Üniversitesi'nden Pascal Oesch, galaksinin şimdiden Samanyolu'nun kütlesinin yüzde 15'inden fazlasına büyüdüğünü ve Samanyolu Galaksisi'ne göre yaklaşık olarak 80 kat daha hızlı bir şekilde yıldız oluşturmakta olduğunu söylemekte.

Araştırmacılar, EGS-zs8-1'in gözlemlendiği zamanın evrenin önemli değişiklikler, hidrojenin opak durumdan transparan bir duruma geçmesi gibi, geçirdiği bir zamana denk geldiğini söylemekteler.

Bu keşfin kanıtladığı bir diğer nokta ise, evren tarihinin erken dönemlerinde de, fiziksel özellikleri farklı olsa da, devasa galaksilerin bulunduğunun doğrulanması. Örneğin renkleri, devasa genç yıldızların çok hızlı bir şekilde oluştukları anlaşılıyor.

Levent Öztürk

CHIP in en sevdiğim yönlerindwn biri böyle haberlere yer veriyor olması. Elinize sağlık.

galaksinin ismini kim veya kimler koyduysa tebrik ediyorum. çok anlaşılır olmuş....

kutsal kitapta yazıyor muydu acaba :

@25 Mayıs 2015 14:07 neyi kastettin

Şimdi o galaksinin çok yakınında olsak belki de o galaksi çoktan dağılmış ve göreceğimiz şey kaotik bir ortam olurdu. Sebebi basit ışık hızı gündüz güneşe baktığınızda dahi güneşin yaklaşık 8 dk önceki halini görüyoruz güneşten gelen ışığın gözümüze varması mesafeden dolayı yaklaşık bu kadar sürüyor birde o mesafedeki bir galaksiden gelen ışığın bize varması kaç milyon belkide milyar yıl alıyordur.

Ayrıca Zaman makinesi belki bazı sebeplerden dolayı yapılamayacak ancak ışıktan hızlı hareket eden bir uzay gemisi yapılabilirse belli bir uzaklığa gidip dün yaşananları canlı yayın gibi izleyebilir ve kaydedebilirsiniz. O galaksiden şimdi dünyamıza baksak belki dünyanın daha oluşum halini hatta toz bulutu halini göreceğiz belkide.

Bu tip haberlerin daha çok yayınlanmasını isterim nede olsa bu da bilimsel bir çalışmadır.