Elektrikle çalışan hız canavarı

Lotus Super 7 tasarımı ve görkemli bir elektrik gücünün birleşimi: ThoRR elektrikli otomobil.

Güçlü elektrik motoru

Güçlü elektrik motoru

Tasarım gerçek anlamda büyüleyici olsa da, ThoRR'u ilginç kılan özelliği tabii ki yüksek performanslı bir elektrik motoruna sahip olması. Normal sürüş koşullarında 91 beygirlik önemli bir güç üreten motor, Evisol'un verdiği teknik özelliklere göre maksimum 272 beygire kadar ulaşabiliyor. Bir elektrikli otomobil için 91 beygir tatmin edici olarak kabul edilebilir; ama 272 beygirlik güce standart bir otomobilin ulaşması bile zor. Siemens tarafından üretilen motorun toplam ağırlığı ise 86 kg.

İhtiyaç duyduğu enerjiyi Lityum Polimer pillerden alan ThoRR'un, tam dolu pillerle katedebildiği mesafe de son derece etkileyici. Saatte 80 km. ile yol alındığında tam 230 km kesintisiz gidebilen otomobil, satte 120 km hıza çıkıldığında ise 140 km yol alabiliyor. ThoRR'un çıkabildiği maksimum hız hakkında bir bilgi verilmese de, en azından satte 150 km'den biraz daha hızlı hareket edebildiği kesin gibi...


Fazlasını aramayın

Thorr, elektrikli otomobillerin benzinli / dizel otomobillere her geçen gün biraz daha yaklaştığının en güzel kanıtı. Ayrıca küresel ısınma ve hava kirliliği gibi sorunlarla savaşabilemek açısından oldukça iddialı bir adım. Ama ThoRR'dan ABS fren sistemleri ya da gelişmiş elektronik kontroller beklemek de şimdiden hayalden fazlası olmayacaktır. Hatta ThoRR'un bir vites kutusu bile yok.

Evisol, ThoRR'un ne zaman satışa sunulacağı ya da fiyatının ne olacağı hakkında kesin bir açıklama yapmış değil. Ancak ThoRR'a sahip olmak isteyenlerin küçük bir servet harcamak zorunda kalacaklarını tahmin etmek için çok fazla düşünmeye de gerek yok.

Selim Öztürk

Okuyucu Yorumları

Toplam 2 Yorum

elektrikli atomobile vites kutusu çok da şart değil. elektrikli dozer vb ağır iş araçları için gerekir. eksoz da olmayacak ama tutucu meraklılar için su buharı çıkaran özel aksesuarlar, sahte debriyaj pedalları, vites kolları vb.. çıkacaktır. hatta türkiyede, sanayi tipi gürültülü, üç fazlı, demir soğutucu ızgaralı elektrik motorlu, kurşun-asit akülü şahan tipi inleyen elektrikli otomobiller de uzun süre popüler olacaktır. 1950lerden kalma teknoloji tasarımlarıyla üretilen arabaların peynir ekmek gibi kapışıldığı ve haala hilesiz mazot satışının enayilik olduğu bir ülkede yaşadığımız hatırlanırsa... her istasyondan alınan yakıta göre farklı performans ve sorun yaşanan başka bir ülke var mı?

hem neden 272 HP ye çıkabilen, normalde 91 beygir 750kg lık bir otomobil 150 km/saati zor yapıyor anlamadım. benim 20 yaşındaki 55 beygirlik 950kg külüstür dizel bile 170km/s hız yapabiliyor. 55HP 40KW, 91HP 66KW, 272HP 200KW yapar. o ağırlık ve aerodynamicle en az 250Km/s yapması lazım.

Sen de yorum yaz

 



Bu konuda okuyacaklarınız
1
2
Güçlü elektrik motoru
CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir