Facebook çok ince bir çizgide!

Dünyanın en büyük sosyal ağının vereceği karar geleceğini belirleyecek! Peki nedir bu?

Facebook ince bir çizgide!

Birçok kişinin bilgisayarlarını açtığında, baktıkları ilk sitelerden biri haline gelen sosyal arkadaşlık sitesi Facebook geçtiğimiz hafta 500 milyon kullanıcı sayısını geçmişti. Ancak Facebook'un bu başarısı ileriki zamanlarda, kullanıcıların bilgi paylaşımlarına getirelebilecek kısıtlamalarla baltalanabilir.

Şu anda sosyal paylaşım sitesi, kendi maliyetini reklamlar sayesinde karşılayabilir durumda. Facebook'un olmazsa olmazı ise bilgilerin paylaşımı; insanların daha fazla arkadaş edinmesi, fotoğraf, video paylaşması reklamcılar için de bulunmaz bir kaynak. Uzmanlara göre Facebook, insanların bilgilerini fazla açığa çıkarmadan paylaşmak konusunda oldukça ince bir çizgide ilerliyor.

Daha fazla açıklık eşittir daha fazla gelir!

Daha fazla açıklık eşittir daha fazla gelir!
Gizlilik azaldıkça gelirler artıyor...

San Francisco'dan bir analistçi Facebook için şunları söylüyor; "Facebook bir bilmece. Verdikleri söz, kapalı ve gizli olmak. Ancak dışarıya verdikleri daha çok bilgi onlara daha çok gelir olarak geri dönüyor."

Firmanın Aralık'ta yaptığı ve pek çok kişinin de tepkisini çeken gizlilik değişimlerinin sebebi de, Facebook'un daha çok gelir elde etmek istemesine bağlanıyor. Ancak sosyal paylaşım sitesi durumun bu şekilde olmadığını ve istemeyenin bilgilerini paylaşmamakta özgür olduğunu söylüyor.

Özellikle geçtiğimiz hafta internetteki gizlilik konusu daha da çok önem kazandı ve Federal Ticaret Komisyonu'na internet gizlilik politikası hazırlama yetkisi verilmesi gündemde. Ticaret Komitesi Senatosu; Federal İletişim Komisyonu'nun dışında Google, Apple, Facebook ve AT&T'den de temsilcilerin konuşmalarını ve tavsiyelerini dinleyecek.

Okuyucu Yorumları