Facebook Google'a rakip mi olacak?

Google yavaş yavaş Facebook'tan korkmaya başlamalı? İşte cevabı ve nedenleri...

  • Ali Güngör
Facebook pazar hakimi oldu
Facebook'un payı inanılmaz arttı

İnternet ölçüm şirketi Hitwise'a göre Facebook trafiği geçen yıla göre yüzde 200 arttı.

Amerika'da 10 milyon kullanıcının trafiği analiz edildiğinde Facebook, sosyal ağ siteleri içerisinde yüzde 60'lık Pazar payıyla lider durumda. Bu durumun şaşırtıcı olduğunu söylemek zor, şaşırtıcı olan rakamların arama motorlarına yaklaşması.

300 milyon kullanıcıya sahip olan Facebook, internet kullanıcılarının önemli bir kısmını kendi bünyesinde toplamayı başarmış durumda. Geçtiğimiz günlerde para kazanmaya başladığını ve kazandığı parayla rahibi FriendFeed'i satın aldığını duyuran Facebook, yavaşlamıyor.

Rakiplerinden Twitter'dan da yeri geldiğinde esinleniyor. Örneğin mesajların sahiplerini etiketlemek için @ takısını kullanmaya başladı. Facebook'taki özelliklerin çokluğundan bunalanlar için Facebook Lite'ı çıkarttı. Rakiplerini takip eden Facebook, MySpace gibi ölmek istemiyor.

MySpace'in hali perişan

Kullanıcılar MySpace'e daha az giriyor, daha çok vakit geçiriyor

MySpace'in durumuna bakacak olursak bir yıl öncesinde sosyal ağda neredeyse üçte ikilik pazar payına sahip olan bu site, yüzde 55'ten yüzde 30'a gerilemiş durumda. Kullanıcıların en çok vakit harcadığı site olmayı sürdüren MySpace'te ortalama bir kullanıcı 26 dakika geçiriyor. Bu da 2008'e göre yüzde 10'luk bir düşüş göstermiş.

Facebook ise yüzde 23 artışla, 23 dakikaya ulaşmış durumda. 2010 yılında durumun Facebook lehine değişmeye devam etmesi bekleniyor. Twitter bir yıl öncesinde sadece yüzde 0.15 paya sahipti, inanılmaz bir büyüme gösterdi ancak hala yüzde 5'ten daha az paya sahip.

Hitwise toplam sosyal ağ trafiğinin bir yılda yüzde 62 arttığını belirtiyor. Trafiğin yarısından çoğu 18-34 yaş arasındaki gruptan geliyor. Yaşlı ve çocuklar da arkadaşlarıyla ve akrabalarıyla bağlantıda kalmak için gittikçe artan bir oranda sosyal ağlara üye oluyor.

Paylar ve süreler

Hitwise araştırmasını özetleyecek olursan 155 sosyal ağ içerisinde Facebook, Amerika'da yüzde 58.9'a sahip. MySpace yüzde 30.26 ile ikinci, Tagged yüzde 2.38, Twitter yüzde 1.84 ve Yearbook yüzde 1.05'lik paydalar.


Kullanıcıların geçirdikleri süreler:

MySpace 25 dakika 56 saniye
Tagged: 25 dakika 17 saniye
Facebook: 23 dakika
Yearbook: 18 dakika 7 saniye
Twitter 15 dakika 52 saniye

Facebook'un sahip olduğu trafik, onu Google ile Bing'den ve Yahoo'dan daha ciddi bir rakip haline getiriyor. Facebook'un planladığı gelişmiş site içi arama da, onun Google ile rakip olmak istediğini açıkça gösteriyor.

Okuyucu Yorumları

Toplam 6 Yorum

facebook direk kullanıcı profillerine sahip. bu yüzden bence reklamlardan çok daha fazla gelir kazanmalı. bence facebook un kullanıcı bilgilerini daha doğru reklamlar açısından kullanmasının kullanıcı için bir sakıncası yok. hatta bu iyi bir şey kullanıcı için. tabiki bilgileri üçüncü şahıslarla ve şirketlerle paylaşmayıp reklamları kendi yayınladıkça.

Google facebook gibi bir uygulama çıkarırsa ozamanda face düşüşe geçer

Google, Facebook'tan korkmalı mı yani şimdi? :) İnsanlar hevesini aldıktan sonra Facebook da kalmaz. Biraz çırpınırlar, dayanırlar sonra yok olurlar. İşte o zaman da Google gerekli hamleyi yapar, belki de Facebook tarzı bir şey...

Google, Facebook'tan korkmalı mı yani şimdi? :) İnsanlar hevesini aldıktan sonra Facebook da kalmaz. Biraz çırpınırlar, dayanırlar sonra yok olurlar. İşte o zaman da Google gerekli hamleyi yapar, belki de Facebook tarzı bir şey...
---
Bu zamana kadar neredeydin yaf. Orkut' u hiç duymadın sanırım.

facebook ömrü kalmadı googlewave işi bitirecek facebook çabuk başladı çabucak biticek:)

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

 

 

Turhost