Facebook Lite nasıl popüler oldu?

Facebook uzun süredir takip ettiği yolu neden değiştirdi? Sırada kimler var? Yoksa YouTube mu?

Facebook ters yüz oldu!

Facebook özellik üzerine özellik eklerken ve yolundan sapmamakta diretirken sonunda pes etti ve Facebook Lite'ı çıkarttı. Facebook stratejisini en azından Lite'da tersine çevirerek özellikleri kesti biçti.Facebook Lite özellikle Amerika ve Hindistan'da kısa zamanda normal Facebook'tan daha popüler oldu.

İlk başlarda internet bağlantısının yavaş olduğu yerler için düşünülen bu özellik Amerikalı beta testçiler arasında çok popüler olunca Amerika'da da çıkartılmasına karar verildi.

Normal Facebook'tan çok daha hızlı yüklenen Facebook Lite'ın HTML kodu da optimize edilmiş. Bu da internet tarayıcıların daha az veri indirmesi ve haliyle sayfayı daha hızlı açması demek. Yeni sürümün diğer güzellikleri arasında daha az ve küçük reklamlar ve resimlere sahip olması yer alıyor.

Lite sürümün bir diğer avantajı da cep telefonlarında çok iyi çalışması. Netbook gibi küçük ekranlı taşınabilir bilgisayarlarda da çok daha iyi görünüyor ve kullanımı daha kolay.

İşte Facebook Lite'daki farklardan bazıları:
* Daha küçük semboller.
* Uygulamalara ve sayfalara erişim yok.
* Chat yok.
* Gruplar yok.
* Etkinlikler ve doğum günleri, ana kısmın üzerinde tek bir satır olarak yer alıyor.
* Daha az ve küçük reklamlar.
* Profil fotosu çıkartılmış.
* Sol gezi çubuğu kaldırılmış.
* "Ne düşünüyorsunuz?" çubuğu çıkartılmış.

Tepkiler ne oldu? Sırada neler ve kimler var? Haberin devamında...

Yahoo Lite nasıl olurdu?

Yahoo Lite nasıl olurdu?
Yahoo Lite sütun sayısını azaltabilir

Facebook'un daha basit ve temiz hale gelmesi özellikle yurt dışında inanılmaz tutulmasını sağlıyor. Ülkemizde olmasa da Twitter yurt dışındaki inanılmaz yayılma hızını bu yaklaşıma borçlu. Kullanıcılar da Lite'dan memnuniyetlerini dile getiriyor. Pek çok bölüm altında gezilen Facebook içeriğinin bir araya toplanmış olması, Lite kullanan herkesin bütün içeriğe hızlı bir şekilde ulaşabilmesini sağlıyor.

Aslında Lite yaklaşım başka hizmetlere de uygulanabilir. Mesela:

Yahoo Lite
Yahoo'nun ana sayfası üç sütunda tonla seçenekle dolup taşıyor. Yahoo Lite yapılsa nasıl olabilir? Arama çubuğunu tepede, sol seçenekler çubuğunu da olduğu yerde tutabilir. Ancak sağdaki sütunun gitmesi ana sayfayı rahatlatacaktır. Ana sütunda kutular ve sekmeler, Twitter tarzı otomatik güncellenerek yeni bilgiler sunabilir. Kullanıcılar görmek istedikleri ve istemedikleri kategorileri seçerek bu kısmı daha rahat hale getirebilir.

YouTube nasıl olmalı? Haberin devamında...

YouTube Lite?

YouTube Lite?
YouTube, ziyaretçilerini bir anda veri bombardımanına tutuyor

YouTube Lite
YouTube'un ana sayfası da hafif bir tasarımdan yararlanacaklar arasında. Video seçenekleri ve reklamlar arasında neyin nerede olduğu belli değil. Arama çubuğuna yukarıda yer verebilir ve geri kalan her şeyi tek bir listede verebilir. Reklamlar da dahil yeni her şey tek bir yerde listelenebilir ve bu kullanıcıların gözünden kaçmaz.

Craigslist Lite
Craiglist'in ana sayfası da en karışık siteler arasında rahatlıkla yer alabilir. Tek bir sayfada 400 küsür bağlantı sunuluyor. Elbette bu kadar yoğun içerik içerisinde gezmesi keyifli; bu yüzden Lite versiyona ilaveten standart hainin korunması da faydalı olur. Lite sürümde yer alabilecek özellikler arasında şehir ve kategori seçimi olabilir.

Aslında internetteki pek çok site daha sadece bir ara yüzden faydalanabilir. BBC, Google News, CNN, eBay, IMDB ve daha fazlası, Lite sürümün yararlı olacağı siteler arasında yer alıyor. Mobil sörfte de büyük kolaylık sağlanabilir.

Okuyucu Yorumları