Facebook'ta ilginç bir güvenlik açığı!

Denemek serbest: Facebook ayarlarını ne kadar sıkı tutarsanız tutun bu hata her şeyi altüst edebilir

  • Ali Güngör

Facebook'un siteye kullanıcı giriş sistemindeki bir hata, kullanıcıların tam ismini ve profil fotoğrafını gözler önüne seriyor.

Kullanıcının güvenlik seçimleri ne denli üst seviyede olursa olsun bir önemi yok. Bu hatanın isminizi ve profil fotoğrafınızı nasıl gösterdiğini görmek için tek yapmanız gereken e-posta adresinizi doğru girip, şifrenizi bir kez yanlış girmek. Karşınıza çıkan tekrar deneme ekranında isim ve fotoğrafı siz de göreceksiniz.

Bu program hatası sayesinde e-posta adresinizi bilen herhangi biri isminizi ve fotoğrafınızı görebilir. Bu teknik hesabınızda hiç kimse tarafından aranıp bulunmak istemediğinizi belirteseniz bile işe yarıyor.

Bu hatanın bir e-posta spam listesiyle birlikte kullanımı sonucunda sayısız e-posta adresinin sahibinin gerçek ismi ve fotoğrafı elde edilebiliyor.

Okuyucu Yorumları

Toplam 16 Yorum

bunu hata olarak görecek bişi yok ki zaten mail adresini bildikten sonra arama yaparak o kişinin ad soyad ve resmini görebiliyorsun.. sizinde dediğiniz gibi e mail adresini doğru girmek yeterli.. bu kadar ince eleyip sık dokuyan biriysen zaten ne işin var facebookta...

" yayınlarsanız sevinirim chip editörü arkadaşlar... hani boşuna yorum yapmak sıkıcı oluyor genelde "

Bu hatayı bende fark etmiştim ama geri dönmek nasip olmadı :D

hata düzeltilmiş artık resim çıkmıyor

isim de çıkmıyor :D başka birisinin msnini denerseniz hiçbişey çıkmıyor..

bende tam isim gözüküyor ama resim gözükmüyor

herkes ögrenecek simdi ne güzel e-postadan milleti buluoduk xD

Adım, profil resmim, mail adresim görünüyor. Maşallah bir şey bırakmamışlar.

Sonunda bunun hata olduğu görüldü. Parolamım kazıklığı nedeniyle hatalı girişlerde karşılaştığım ilk günden beri. Beni rahatsız eden eposta sahiplerini bu şekilde deneyip, yerlerini tespit edip bulma şansım oldu.

Düzelen bir şey yok hala resim ve adres çıkıyor.
Hoş kimseden saklıcak birşeyimizde yok :)

bu açığı çok önce keşfettim ama fazlada üzerinde durmadım adamı yemlemeyceksin ne işine yarayacak. önemli olan doğru email i yakalamak.

facebook hesabımı sildim. artık güvenmiyorum facebooka

bunu facebook bilerek yapmıştır bence. en amatör programcının bile üyelik sistemi yazarken email ve parolanın birlikte true değer dönmesini sorgulayıp değilse "parola veya email hatalı" mesajı çıkaracağını bilir.

Ayrıca bir hesabın şifresini denerken şans eseri eski şifrelerinden birini tutturursanız size bu eski şifreniz şifrenizi mi unuttunuz diyor kişinin eskide kullandığı belki hali hazırda başka bir site için kullandığı şifreyi onaylıyor...

uzun süredir var bu facebook ta güvenlik ne arar

ben de böyle bişey çıkmadı; ne bi resim ne bir isim ..hiçbiri yok..

Bu bir hata değil, Facebook'a ilk kez giriş yaptığın bilgisayarda ya da tarayıcıda böyle bir bilgi göremiyorsun. Ancak daha öncesinde o PCde ya da Tarayıcıda facebook'a giriş yaptıysanız bu şekilde gösteriliyor.

Sen de yorum yaz

 

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

 

 

Turhost