Facebook'un 15 başarısızlığı!

Facebook çok büyük, başarılı bir şirket ama bazen o da yanılabiliyor! İşte işe yaramayan 15 fikir...

Facebook'un 15 başarısızlığı!

Facebook, son 10 yılın en önemli gelişmelerinden bir tanesi. Doğru ürün ve satın almalarla dünyanın en geniş sosyal ağı olan Facebook, aynı zamanda çok başarılı bir şirket. Bununla birlikte her şirket gibi Facebook'un da boşa giden bazı girişimleri, kapatılan birçok ürünü var. İşte bazen 1 gün bile yaşayamayan, 15 Facebook girişimi ve başarısızlığı.

1. Dürtme: Orijinal bir fikir de olsa Faceobok'ta artık neredeyse kimse birbirini dürtmüyor.

2. Hashtag'ler: Facebook, fikirleri tükendiğinde hep rakiplerinin fikirlerini alarak başarılı olmuştur. Ancak aynısını hashtag'ler için söylemek mümkün değil. Hastag'ler çok az kullanıcı tarafından kullanılıyor ve çoğuna tıkladığınızda karşınıza hiçbir şey gelmiyor.

3. Yeni haber kaynağı tasarımı: Facebook, 2013'te haber kaynağını masaüstü ve mobil cihazlarda aynı görünecek biçimde değiştirmişti. Ancak 6 ay sonra sosyal dev, bir U dönüşüyle yeni tasarımın öldüğünü gösterdi.

Deal, Questions ve diğer başarısızlıklar

4. Deal: Groupon'un bir klonu olarak  2010'da ortaya çıkan Deal'ın sonu sadece 4 ay sonra geldi.

5. Questions: 2010'da Quora'yı kopyalayan soru sorma ve cevap bulma işlevi, Ekim 2012'de başarısızlığını kabul ederek kapandı.

6. Project Spartan: Facebook, bu projeyle Apple'ın App Store'una bir alternatif oluşturmak istemişti. 2011 ortalarında duyurulan hizmet, HTML5 tabanlı uygulamaları satın almaya izin veriyordu. Mark Zuckerberg, Ağustos 2012'de HTML5'i tercih etmekle "şimdiye kadarki en büyük hatayı yaptıklarını" kabul etti.

7. Mobile Ad Network: 2012'de duyurulan bu özellik, şirketlerin uygulamalarda reklam göstermesine izin verecekti. Ancak Aralık ayında iptal edildi.

8. Places: Foursquare'in yükselişini durdurmak için ortaya çıkarılan Places, 2011'de öldü. Facebook onu Aralık 2012'te tekrar diriltmeye çalıştıysa da, pek başarılı olamadı. Hizmet şu an "Nearby" (Yakındakiler) adı altında hortlatılmış bir deney olarak yaşamını sürdürüyor.

Social Reader ve diğerleri

9. Social Reader: 2010'da ortaya çıkan işlev, arkadaşlarınızın ne okuduğunu görmenizi sağlıyordu. Guardian'ın 2012'de uygulamasını kapatması ve daha sonra Washington Post'un da onu izlemesiyle işlev, karanlıklara gömüldü.

10. Yakındaki arkadaşları bul: İşlev sadece 24 saat hayatta kalarak büyük bir başarısızlığa imza attı.

11. Beacon: 2007'de duyurulan özellik, başka web sitelerinde satın aldığınız ürünleri profilinizde göstermenize izin veriyordu. Proje, bazı şikayetler üzerine 2009'da durduruldu.

12. E-posta hizmeti: Kasım 2010'da duyurulan Facebook e-posta sistemi, geleneksel e-postanın ve Gmail gibi hizmetlerin yerini almayı umuyordu. Facebook'un büyük çabalarına rağmen hizmet pek rağbet görmedi. E-posta hizmeti Şubat 2014'te sona erdi.

13. Messenger istemcisi: Windows için sunulan Facebook Messenger, 3 Mart'tan itibaren kullanılmayacak. Onun yokluğunu hissedecek kullanıcıların sayısı ise oldukça az.

14. Facebook Home: Mark Zuckerberg, Android için geliştirilen Home uygulaması ile telefon piyasasını fethetmek düşüncesindeydi. Home, Facebook'u giriş ekranınızın ve cep telefonunuzun merkezi haline getiriyordu. Konsept iyi olsa da kullanıcıların ilgisini çekmedi. Home, şu an Google Play'de yaşayan bir ceset gibi dolaşıyor.

15. Credits: Facebook, 2009'da kendi sanal para birimi Credits'i ortaya çıkarmıştı. Ancak kullanıcılar, Credits'i pek tutmadılar. Bu yüzden Facebook, 2012'de yine gerçek paraya dönüş yapmak zorunda kaldı.

Zeynel A. Öztürk

Okuyucu Yorumları

Toplam 7 Yorum

Kayıt olmak için eposta adresi isteyen bir servis nasıl olur da eposta servisi vermeye kalkar zaten hiç anlayamamıştım. Kişi: Pardon 1 adet eposta adresi alacaktım. FB: Tabiki hemen verelim, sizin eposta adresiniz nedir? Kişi: Kardeşim ben eposta adresi alacağım sen bana eposta adresi soruyorsun? FB: Evet eposta adresi almanız için eposta adresinizi belirtmelisiniz. Kişi: Neyse tamam, kalsın... Sanırım yanlış geldim...

@04 Mar 2014 05:11 Diyecek bişey yok arkadaş facebook'u sadece posta için kullanıyor

Facebook bir mühendislik yada tasarım harikası değil. Facebook'u bu denli popüler yapan şey doğru şirket yönetimi ve başarılı reklamlar. Yoksa facebooktan daha pratik ve daha güzel tonla adını bilmediğimiz sosyal medya siyesi var.

Facebook un kendi fiyasko

15! bi resim göstermeyi bile beceremeyen çatır çatır crysis 2 oynatan bilgisayarı bile kasan bir siteden bahsediyoruz başlıbaşına başarısız daha iyi bir tanım gibi.... chip online`a not: dürtme özeliği msn messanger`dan arak!

Dürtme yanlış anlaşılmalara mahal verebildiği için kullanmıyorum. Gerekli durumlarda mesaj sistemini kullanıyorum. Daha iyi oluyor.

facebook video devrimi yapsın facebook sevdiğimiz filmleri dizileri yükleyebilelim hemde youtube da olduğu gibi listeleyebilelimde ozaman youtubun sonu geldi diyebiliriz

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir