Facebook'un kölesi misiniz?

Facebook'a adeta köle olmuş olabilir misiniz? Bu testi çözün, cevabı kendiniz görün...

Facebook bağımlılığının nedeni ne?

University of Bergen'den Dr. Cecilie Schou Andreassen, bazı kullanıcıların neden Facebook'a kronik bir biçimde bağlandığı hakkındaki teorisini açıkladı.

Andreassen'a göre Facebook bağımlılığı en çok daha genç kullanıcılar arasında gerçekleşiyor ve daha çok kendini sosyal olarak güvensiz veya tedirgin hisseden kişileri sarıyor. Çünkü bu kullanıcılar, yüz yüze konuşmaktansa sosyal medyadan iletişim kurmayı tercih ediyorlar.

Daha organize ve daha "arzulu" insanların Facebook'a bağımlı olma ihtimali ise daha düşük, zira bu kişiler Facebook'u işlerinin ve ağlarının bir parçası olarak kullanıyorlar. Andreassen, kadınların Facebook'a bağlı olma ihtimallerinin daha çok olduğunu da söylüyor. Bunun nedeninin ise dışa dönüklük olduğu söyleniyor.

Peki siz bir Facebook tiryakisi misiniz?

Andreassen, 6 temel kritere göre bir Facebook bağımlılığı ölçeği meydana getirmiş. Puanlamanız, aşağıdaki öğelerin sayısına göre hesaplanıyor: (1) Çok nadir, (2) Nadir, (3) Bazen, (4) Sık sık, (5) Çok sık. 4 ve 5 puanları, Facebook'un tiryakisi olduğunuz anlamına gelebiliyor.

- Facebook'u çok sık düşünüyor ve onu nasıl kullanacağınızı planlıyorsunuz.

- Facebook'u giderek daha çok kullanmak istiyorsunuz.

- Kişisel sorunlarınızı unutmak için Facebook'u kullanıyorsunuz.

- Facebook'u kullanmayı bırakmak istediniz, ancak bunu başaramadınız.

- Facebook'u kullanmanız yasaklandığında huzursuz ve dertli oluyorsunuz.

- Facebook'u o kadar çok kullanıyorsunuz ki işinizi ve derslerinizi olumsuz etkiliyor.

Zeynel A. Öztürk

Okuyucu Yorumları

Toplam 3 Yorum

Ya bir de hizmet aldığımız yerler Facebook sayfasından hizmet vermeye kalkmıyor mu? Zorunda mıyım kardeşim?

Ürün satın alırken böyle Facebook'tan hizmet vermeye kalkanları filan seçmeyin. Bir de işlerine gelmeyen sorunları silip atıyorlar utanmadan...

Facebook ile ilgili o kadar çok haber yapıyorsunuz ki, insanlar tam unutmaya başladığında siz hatırlatmış oluyorsunuz.Ve insanlar da acaba geri dönsem mi diye sürekli bir ikilem içine düşüyor.İnsanları asosyalleştiren facebook ve twitter gibi sitelerin haberlerini hiç yapmayın lütfen.Bu tip siteler en büyük reklam gelirlerini sizin gibi teknoloji sitelerinin haberlerinden alıyor.Yaptıkları her değişikliğinin sizin gibi siteler de haberi yapıldığını bildikleri için gereksiz ne kadar özellik varsa ekliyorlar, sonra da görünümümüzü değiştirdik diyip onun üzerinden yenilik yaptık adı altında yeni özellikler vermeye devam ediyorlar.Yeni özellikler, yeni haberler vs. ve büyümeye devam.

Facebookun araç olması gerekiyordu, insanların değil. Ama öyle olmadı. İnsanın iç dünyasına açılan hiç bir sanal pencere sadece bir araç olarak kalmadı insanı amaçlarına araç etti. Facebook biraz daha rekalam geliri kazanabilmek için insanlara her türlü oyunu oynar bilinçli olmak lazım.

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir