Fıkra gibi bir teknik servis cevabı...

Web'i karıştıran iddia: Garanti kapsamındaki 400 dolarlık diskin onarımı için 417 dolar istediler!

Fıkra gibi bir teknik servis cevabı...
Consumerist, haberinde bu resme yer vermiş... İşin garip kısmı, bu resimdeki disk, iddiaya konu olan markanın ürününe hiç benzemiyor... Bu da iddianın inandırıcılığına zarar veriyor...

Dünyanın en büyük tüketici hakları sitesi olan Consumerist'te yayınlanan bir haber, okuyanları oldukça şaşırttı. İddiaya göre ABD'de yaşayan Chris adlı bir bilgisayar teknisyeni, dev bir markaya ait bir sabit disk alıyor. 400 dolar ödeyerek aldığı sabit diskin arızalı olduğunu fark eden Chris cihazı bir kenara ayırıyor ve başka kimse yanlışlıkla kullanmasın diye etiketinin üzerine "Faulty" (Hatalı) diye not düşüyor. Ardından da henüz garanti süresi dolmamış ürünü firmaya tamir için geri gönderiyor. Buraya kadar garip bir durum yok. Fakat gariplik Chris'e gelen yanıtın içerisinde gizli...

Yetkili teknik servis Chris'e gönderdiği cevapta şunları söylüyor: "Teknik ekibimiz sabit diski inceledi ve arızalı olduğunu tespit etti. Fakat cihazın üzerindeki etiketin üzerine yazılmış veya etiket sökülmüş. Ne yazık ki şirket bu durumdaki bir cihazın tamirini karşılamıyor. Bu nedenle ne yazık ki sizden parçalar için 357,85 dolar ve işçilik için 60 dolar ücret almamız gerekiyor. Lütfen nasıl devam etmemiz gerektiğini 3 iş gününde bize bildirin. Aksi halde cihazı size tamir edilmemiş olarak geri göndermek zorundayız".

Bu iddia ne kadar inandırıcı?

Olayı kısaca özetlemek gerekirse... Haberde yer verilen iddialara göre, sadece "hatalı" yazıldığı için en büyük teknoloji devlerinden birisi satış fiyatından daha yüksek bir tamir ücreti istiyor. Çok büyük ihtimalle bu teknik servis elemanın bilgisizliğinden veya dikkatsizliğinden kaynaklı bir sorun ve yine yüksek ihtimalle münferit bir olay.

CHIP Online yorumu:
Eğer Consumerist'te yer alan bu haber ve iddia gerçekse, müşteri memnuniyeti konusun her geçen gün önem kazandığı günümüzde bu tip bir olayla karşılaşmak gerçekten de çok şaşırtıcı. Ancak internet forumlarında bu olayın çok da inandırıcı olmadığı sıklıkla dile getiriliyor. Yine de, bu konuda resmi bir açıklama gelene kadar gerçeğin tam olarak ne olduğunu kestirmek pek mümkün değil; bu yüzden markayı belirtmemeyi daha uygun gördük. Üstelik bu iddia doğru bile olsa, münferit bir teknik servis gafı olma ihtimali de oldukça yüksek. Sonuçta ortada bir iddia var ve bunun altından ne çıkar, kimse bilemiyor...

Okuyucu Yorumları

Toplam 34 Yorum

Consumerist okuyucularının bildiği, neden biz chip okuyucularından saklanıyor ki? Gerçeğin ne olduğu bilmenin mümkün olmadığını sebep gösterip markayı açıklamayarak subjektif davranacağınza, yazıya Toshiba markasını da belirtip objektif davranarak, kararı okuyucuya-kullanıcıya bırakmanızı temenni ederim.

Haberin devamını bekliyorum.

ah ah ah..ne münferiti ya?baya firmalar garantili olmasına rağmen sizden fahiş fiyatla tamir parası talep ediyorlar.garantisi biten ürünleri söylemiyorum bile..bunları bizzat yaşadım ben,yalan değil.sen git 200 dolara ürün al senden 300 dolar tamir parası alınsın..kapitalist düzen işte..herşey ayarlanmış..tabi biz de koyun olduktan sonra ne denebilir ki??

aslında buna niye inanmayalım ben onu anlamış değilim.ben asus f3sv240 mağduruyum aldım ve 1 senede 2 defa menteşeden çatladı ilkinde onardılar ve sanki lütfetmişler gibi sizin hatanızdan olmuştur vs dediler aslında ürün hatalıydı 2.sinde tekrar olunca 3 aydan fazla süre süründürdüler ve şuanda da kullandığım hddsi bad sectör kaynayan hurdayı verdiler.şimdilik idare ediyorum ama bu firmaların hepsi aynı.alana kadar dost aldıktan sonra düşman kesilirler.

Adamlar haklı bence, özellikle etiketi çıkarmayın zarar vermeyin deniyor hatta etiketlerin üzerinde yazıyor bunlar, ne teknisyenmiş.

Şimdi olaya genel olarak baktığımız da serviste haklı bence. Ürüne zarar vermek veya sözleşmeleri ihlal etmek; ürünü kırmakla dökmekle su kaçırmakla olmaz... Bu da bir çeşit kasti zarar vermedir... (bence) Ve garanti kapsamına girmemesini çok normal karşıladım... O arkadaş niye direkt etiketi karalamayı (bir nevi tahrip etmeyi seçmiş ? post-it diye bir meret var...) Bana kalırsa %70 servis haklı %30 tüketici... Marka belirtilmemesi iyi olmuş bence...

Firmalar teknik servisleri kontrol etmiyorki benim bilgisayarım casper combo dvd rw var takılma yapıyor garanti kapsamındaki ürüne 25 lira para alıyolar bu ücret standart birde herkezden alınıyor makinayı alıp köseye atıyolar haftaya gelirsiniz yada ararsınız dediler arıyorum acan yok 1 ay gidip geldim yaptıkları gelen romla degişimi yapmak kasayı kapatmayı bile becerememişler hani biraz daha servisleri kontrol etse şirketler bu tür olaylar cok sık yasanıyor ve zararlı olan biz kullanıcılar oluyor biz neden gereksiz yere para ödeyelim bunu yapmak görevin degilmi arkadas

Arkadaşımıza katılıyorum. Potansiyel bir kitleye hitap eden bir kanalın, radyonun, sitenin bu tür haberlerde haberi alıp habere konu olan markayı almayıp örtbas etmesi hiç de adil bir davranış değil. Aslında bu da bir tür dolandırıcılık sınıfına giriyor. bu konulara biraz daha objektif davranarak asıl önemli olan bizim görüşlerimizi değerlendirmenizi tavsiye ediyorum.

Bilgisayar teknisyeni olacak adam o yazıyı yazmakla en büyük hatayı yapmış.O yazıyı bir zarfın üzerine yazıp diski de içine koymayı akıl edemeyen adamın teknisyenliğini sorgularım.

Bu resmi nerden bulmuşlar, orasıda enteresan bişi, eleman servise göndermeden önce resmini mi çekmiş yoksa servis biz böyle bir marifet işledik, buda katını diye mi paylaşmış¿ Resimde momentus yazıyor galiba, seagate yani.
Samsung'a yüzlerce arızalı disk gönderdik, kiti yanık olanlarda dahil, hepside tamir değil yenisiyle değişitrilip gönderildi! İşin kötüsü samsung mekanik disk bölümünü seagate e sattı.

arkadaş 450tl değerindeki telefonun camını kırmisti. Servisin istediği tamir ücreti 350tl!
Teknik servisler ciddi uç kâğıtçılık peşindeler.

etiket ve bu gibi şeylerin üzerine yazı yazılmaz çizilmez

400 dolarlık disk nasıl bir şey acaba? Birde arızalı çıkan ürünü olduğu gibi götürmeyip üzerine kocaman hatalı yazmak bayağı bir rahatlık ister. Parayı koyacak yer bulamayan biri herhalde.

chip avrupa da da aynisi burdan aldin pc veya konsol etiketini kaldir veya cihazi ac servis disi olutor bu normal...

Aldığım yazıcının arızalanması sonucu servise vermiştimç Servis seri numarasından garantili olduğunu gördü zaten yanımdada garanti belgesi mevcuttu. Telefonla arızanın giderilmesinin mümkün olmadığını değişim yapacaklarını bildirmişlerdi. Yeni ürünü almaya gittiğimde 180 TL lik fatura ile karşılaştım. Ürününüz garantili ama faturasını görmezsek 180 TL ödemem gerektiği söylendi! Bu dünyada en çok yazıcı satan firma olduğunu düşünürsek, böle bir olaya inanırım şahsen.

tüm firmaların şu etiket takıntısına sinir oluyorum.

Resimdeki ürün 500GB Momentus serisi ve taş çatlasa 75 USD' dir. Ayrıca 400 USD disk ya ssd disktir yada 3,4 TB özel disklerdir. Tamiri içinde istenilen tutar bana saçma geldi zaten garanti dışı olsa yapılmaz direk yollanır gibi geliyor.Diskin kartını değişsse 20USD işçilik+ 20 =40 usd etsin diskin kafalarını değiştircek halleri yokya

Ben olsam etiketin üzerine yazılmış veya tahrip edilmiş ise hiç bakmadan geri gönderirdim. Onlar en azından kontrol etmişler.

Üzerini jelatinle kaplayıp veya poşete koyup onun üzerine yazabilirdi arızalı diye...

Arızalı bile olsa ürün etiketine yazı yazılması markaya hakaret demektir.

bunu toshiba markasından başkasının yapamayacağı kesin bende de 60tl lik harrdisk için 222tl lik ödeme isteyerek yapmışlardı.

bencede toshibadır. ben 1 yıl önce toshiba a210-133 kullanıyordum harddisk (120gb) sorunu nedeni ile servise verdim ve bana tam olarak 180tl patladı ... ayrıca 50tlde işçilik maliyeti nedeni ile onada para vermek zorunda kalmıştım

tamir dahilinde içindeki bilgilerinde kutarılması varsa orjinal fiyattan fazla istemeleri normal olabilir.

bunu toshiba markasından başkasının yapamayacağı kesin bende de 60tl lik harrdisk için 222tl lik ödeme isteyerek yapmışlardı.
Bugün 12:51
-----------------

Yenisini alsaydın, niye verdin ki okadar parayı?

yurtdışında 3 terabyte harddisk ilk satışa sunulduğunda 250 dolardı

400 dolara harddisk satın almayı nasıl başarmış?

yoksa harddisk satın alacak iken yolu Türkiye`mi düşmüş?

Ben olsam etiketin üzerine yazılmış veya tahrip edilmiş ise hiç bakmadan geri gönderirdim. Onlar en azından kontrol etmişler.

Üzerini jelatinle kaplayıp veya poşete koyup onun üzerine yazabilirdi arızalı diye...

Arızalı bile olsa ürün etiketine yazı yazılması markaya hakaret demektir.
----------------------------------------------------------------
!!??

evet arkadaşlar bu yazı ile bizlerin neden teknik servislerden bu kadar çektiğimiz belli oluyor!

Chip Online'a yakışacak bir haber yorumu. Karşı tarafın açıklaması gelmeden marka isminin açıklanmaması profesyonellikle yapılır kimseyi sadece bir kişinin haberine göre yargılamamak garipsenecek acemilikle sonuçlanırdı zaten. Bu yüzden burayı adamakıllı haberler verdiği için takip ediyorum.

Garanti kapsamasının dışına itilecek yazılar ürünün üstünde ( yada içinde ) varsa ve kullanıcı bunu göremeyerek yazı yazıp gönderdiyse firmanın açıklaması mantıklı ama ücreti yüksek.

Bencede üzerine yazı yazması saçma olmuş. Ama talep edilen fiyat da bir o kadar saçma.

Casper gibi bazı firmalar, hatalı/bozuk/arızalı ürün gönderdiğinizde ya onarıp size veriyor, ya da size yenisini veriyor ve sizin eski hatatlı ürününüzü onarıp sanki 0 ürünmüş gibi başkasına satıyor. Adam, onun yapılmaması için yazmış olabilir.

harbidende 500 gb momentus , o disk o parayı nasıl ediyor

bende casper netbook var ve arkasında bir etiket bulunuyor. bu etiketin çıkarılması durumunda ürün garanti dışı kalır yazılı. ama etiket deforme oldu. ben de daha fazla deforme olmasın diye üzerine bant yapıştırdım. şimdi ürünümün başına bir iş gelirse acaba sırf bant yüzünden garanti dışı muamelesi görür mü? bir de evde HP marka masaüstü var. ve hiç etiketi yok. arada sırada içini açıp havayla temizliyorum. garanti dışı kalmıyor. işte bu yüzden de ne alırsam alayım HP alacağım. casper da arada kaynadı işte. ucuz diye almıştım ama pişman oldum. şu etiket yüzünden...

bende garanti süresi dolmuş hp dv5 laptop var gecenlerde fanı bozuldu ses yapıyor fiyatları ebayde 8veya 12 dolar arası hp sevıs benden 400 tl istedi gülermisin aglarmısın..... demekki anakartı falan yaksak at çöpe gitsin. satış sonrası destekkk dedikleri bumu acaba ?

bende iomeaga disk almıştım 6 ay geçmeden bozuldu garantiye verdim onlarda üzerindeki seri no ksımınde bi harf silinmiş diye garanti dışı bırakmışlar.Böyle bir durumda ne yapmam gerekir başına daha önce böyle şeyler gelenler varsa deneyimlerini paylaşabilirler mi?

Şaşırmadım Aynı sorun Benimde Başıma Geldi. X Marka Aldığım Leptopu Garantiye Gönderdim. Piyasa Değeri 1.500 TL olan leptopa 4100 TL masraf cıkardılar

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir