Fişe takılan otomobiller

Elektrikli otomobil geliştirme çalışmalarına hız veren Volvo Cars test filosu oluşturuyor...

Fişe takılan otomobiller

Elektrikli otomobil geliştirme çalışmalarına hız veren Volvo Cars test filosu oluşturuyor

Volvo Cars, tamamen elektrikli ve 150 km menzilli Volvo C30 modelini 11 Ocak 2010 tarihinde Detroit Motor Show'da tanıtacak. Bir sonraki aşamada en az 50 adet elektrikli Volvo C30 ile test filosu oluşturacak olan Volvo, 2011 yılından itibaren bu otomobilleri gerçek trafikte kullanarak seri üretim öncesi deneyim kazanacak.

Volvo, elektrikle çalışan otomobilinin ilk kullanılabilir prototipini Eylül 2009'da tamamlamış ve kamuoyuna tanıtmıştı. 11-24 Ocak 2010 tarihleri arasında Detroit'te sergilenecek olan elektrikli C30 ise elektrikli otomobil üretiminde şirketi bir adım daha ileri taşıyor. Bu araç komple iç bölüme ve göstergelere sahip ve daha iyi bir akü grubunu içeriyor.

Volvo Cars'ın Özel Araçlar Bölümü Müdürü Lennart Stegland, C30'un son durumu hakkında şunları söylüyor: "Ürettiğimiz prototip, akü özellikleri ve güvenlik hususları gibi başlıca teknolojik güçlükleri tespit etmemize yardımcı oldu. Bu sorunların üstesinden, C30'un özgün ve etkileyici sürüş keyfinden ödün vermeden geldik. Sonuçtan çok memnunum. Detroit'te sergileyeceğimiz elektrikli C30, mükemmelliğe çok daha yaklaşmış bir ürün olacak."

Ne zaman üretilecekler?

Ne zaman üretilecekler?
150 kilometre menzilli

Bundan sonraki adım 2010 yılında fabrikada üretilmeye başlanacak test otomobilleri olacak. Volvo Cars'a çok değerli bir deneyim kazandıracak olan bu test filosundaki araçlar, iki yıl süreyle seçilmiş sürücüler tarafından kullanılacak. Volvo'nun sadece teknik alanla sınırlı kalmayan deneyim kazanma beklentisi aynı zamanda sürücü davranışları konusunu da kapsıyor.

İsveç Enerji Kurumu, 150 milyon İsveç Kronu tutarında kaynak sağlayarak projeye destek oluyor.

Değerli saha verileri
Tamamen elektrikli bir otomobil, içten yanmalı motor kullanılan bir otomobilden farklı özelliklere sahip. Volvo uzmanları şimdi, kullanıcıların bu farklılıkları nasıl karşıladıklarını ve nasıl üstesinden geldiklerini inceleme fırsatı bulacak. Lennart Stegland şöyle devam ediyor: "Test filomuzdan elde edilecek veriler, Volvo Cars'ın elektrikli otomobil üretiminde çok değerli bir girdiyi oluşturacak. Altyapı planlayıcıları açısından da çok kritik olacak bu bilgiler, şarj edilebilir otomobillerin gelecekte en cazip seçenek olmasını sağlamak için hangi hizmetlere ihtiyaç duyulduğunun tanımlanmasına yardım edecek."

Farkı ne?

Farkı ne?
150 kilometre menzilli

Yeni gösterge ve grafikler
Elektrikli C30'un dış görünümü standart Volvo C30 ile aynı; güvenlik, konfor ve iç hacim bakımından da kesinlikle standart C30 ile aynı özellikleri taşıyor.

Otomobilin içindeki en bariz fark, sürücünün karşısındaki gösterge panosunda: Buradaki gösterge ve grafikler, genelde Volvo otomobillerinde görmeye alıştığımızdan biraz farklı. Hem şık görünümünü hem de kullanıcı dostu özelliğini devam ettiren gösterge tablosu, esas olarak yine hız ve enerji tüketimini gösteriyor. Ancak akünün şarj durumu ve bu tip bir araç için gerekli diğer bilgileri gösteren yeni semboller de gösterge tablosundaki yerlerini alıyorlar.

Elektrikli otomobillerin sunduğu sürüş deneyimi de geleneksel Volvo otomobillerinden ayrılıyor. Elektrikli C30'da vites yok. Bu yüzden de motor gücü tekerlere kesintisiz bir şekilde aktarılıyor ve maksimum motor gücüne anında ulaşılıyor. Lennard Stegland'ın sözleriyle: "Hemen hemen hiç gürültüsüz yol almak çok özel bir deneyim. Maksimum güce anında ulaşabiliyorsunuz. Sürücü için hem rahat hem de güvenlik açısından kontrolü kolay olan ve aynı zamanda farklı hızlarda akü kapasitesini en verimli şekilde kullanan en uygun aktarma sistemini bulmak için çok zamana ihtiyacımız var."

Volvo C30: Teknik Özellikler

Volvo C30: Teknik Özellikler
150 kilometre menzilli

Model : Volvo C30 – dört koltuklu

Ana Motor : Elektrikli motor, 40/82KW

Motor Gücü : Elektrikli motor, 82kW, 111bhp

Hızlanma (0-100 km/s) : 10,5 sn

Şarj Süresi : 230 V, 16 amper standart prizden şarjda:

Elektrik Enerjisiyle menzil : 150 km (NEDC çevrimi)

Akü enerjisi : 24 kWh nominal enerji; bunun 22,7 kWh'i aracın çalışması için kullanılır.

Akü ağırlığı : 280 kg

Karbondioksit atığı (egzoz) : Sıfır

Basın bülteninde kullanım için burada verilen tanımlar ve olaylar, Volvo Cars'ın tüm uluslararası otomobil gamına ilişkindir. Tanımlanan bazı özellikler opsiyonel olabilir. Araç spesifikasyonları ülkeden ülkeye farklılık gösterebilir ve önceden haber verilmeksizin değiştirilebilir.

Basın bülteninden derlenmiştir

Okuyucu Yorumları