Flash 10: 64-bit sürümü, iPhone ve Android...

İlk 64-bit Flash indirilmeye sunuldu, iPhone'un Flash desteği hakkında çarpıcı açıklamalar geldi...

Flash cephesi hareketli

Yazılım üreticisi Adobe, 64-Bit işlemciler ile çalışan Linux sistemler için Flash Player 10'un yerel kullanımını mümkün hale getiriyor.

Uygun sürüm şu andan itibaren indirilmeye sunuldu. Gerçi yazılım daha alfa sürümü olarak tanımlanıyor ama yine de kullanılması mümkün. Fakat 32-Bit sürümünün aksine bir veya birkaç ekstra özellikten feragat edilmesi gerekiyor.

Yerel sürüm belirgin bir performans artışı sağlıyor, zira artık bir emülatör tarafından çalıştırılmıyor. Windows ve Mac OS X için geliştirilmiş 64-Bit sürümler ise kısa bir süre sonra çıkarılacak. Firma Linux'a has sürümü önce yayımlamasının sebebini ise şöyle açıklıyor: Diğer iki rakip sistemin daha iyi bir emülatör donanımı var ve bu yüzden çoktandır piyasada olan 32-Bit yazılımlarla daha az problem yaşıyorlar.

Adobe, Flash Player 10'u "Astro" kod adı altında geliştirdi. Yazılımında farklı filtre ve efektler, yerel 3D dönüşüm ve animasyon, iyileştirilmiş ses yönetimi gibi özelliklerin yanında GPU destekli donanım hızlandırması da sunuyor.

Download: Flash Player 10 (64-Bit, Linux)

iPhone ve Android Flash'ı ne kadar seviyor?

iPhone ve Android Flash'ı ne kadar seviyor?

Flash konusunda yaşanan diğer bir gelişme de akıllı telefonları ilgilendiriyor. Adobe MAXX geliştiriciler konferasında Adobe adına konuşan Kevin Lynch, Flash Player 10'un çok yakında akıllı telefonlara geleceğini müjdeledi. Akıllı telefon tanımlamasının altında Apple'ın popüler iPhone'u da bulunuyor.

Lynch, yaptığı açıklamada iPhone için Flash geliştirmekte kendi açılarından bir sorun olmadığının altını çizdi. Ancak Lynch'e göre olay sadece geliştirme aşaması ile bitmiyor; asıl zorluk Apple'ın da tam anlamıyla Flash desteğini isteyip istemediğinin açıklığa kavuşamamasından kaynaklanıyor.

Apple'ın Flash desteğine sıcak bakmaması, web tarayıcı üzerinden oynanabilen Flash tabanlı oyunlar nedeniyle olabilir. Söylentilere göre şirket, bu tip ücretsiz oyunların, kendi App Store'unda sattığı oyunların önüne geçeceğinden korkuyor.

Android cephesi
iPhone konusu halen tam anlamıyla açıklığa kavuşmasa da, Google'ın Android işletim sistemi için tam bir Flash desteği istediği açıkça ortada. Adobe MAXX konferasında konuşan Google yetkilisi Andy Rubin, gördüklerinden çok etkilendiğini ve Android'in tam da bu gördüklerini hayata geçirmek için geliştirildiğini söyledi. Rubin, Flash 10'u Android üzerinde çalışırken görmeyi çok arzuladığının da altını çizmeyi ihmal etmedi.

Okuyucu Yorumları