Ford: İstesek biz de üretebilirdik...

Dev şirketin CEO'su, rakiplerinin ürünleri hakkında böyle söylüyor. Peki ama gerçekler ne diyor?

  • Levent Öztürk
"İstesek biz de üretirdik ama..."

Wall Street yatırım analistleri ve habercileri ile yapılan bir röportaj sırasında Ford CEO'Su Mark Fields, Ford'un istese "Tesla Model-S" benzeri bir elektrikli araç üretebileceğini söyledi. Fields, böyle bir aracın "ürün felsefeleri ile uyumlu" olacağını söyledi ve firmanın bir süredir Tesla Model S'i çalışmakta olduğunu belirtti. "Onu (Tesla Model-S) sürdük. Parçalarına ayırdık. Birleştirdik ve tekrar sürdük."

Ancak buradaki asıl soru, Ford'un kendi Tesla Model S aracını üretse bile onu satıp satamayacağı. Ford Focus Electric'e uygulanan ciddi indirimlere rağmen firma, tamamen elektrikle çalışan bu ilk araçlarından 2011'den beri 4.000'in altında satmayı anca başarmış durumda. Buna karşılık ise Tesla Model-S, dünya genelinde yaklaşık olarak 25.000 adet satılmış durumda.

30.000 dolar civarında bir fiyata sahip olan Focus Electric, yaklaşık olarak 125 km mesafe alabilmekte. Buna karşılık Tesla Model S standart 60kwh bataryası ile yaklaşık olarak 350 km ilerleyebilmekte ve eğer tercihe bağlı 10.000 dolar fazlayı ödeyerek 85kwh bataryayı almayı seçerseniz de alınan yol miktarı 450 km'ye ve daha üstüne çıkabilmekte. Tabii ki bu daha güçlü bataryayı tercih ettiğiniz bir Tesla Model S için yaklaşık olarak 80.000 dolar ödemeniz gerekmekte.

Okuyucu Yorumları

Toplam 5 Yorum

Türkiye de bir babayiğit çıkıp araba yapacak!. Ford ta Tesla benzeri bir araba yapar!. Millet lafa değil icraate bakıyor. Laf ağızdan birkez çıkar, çıkınca yüz akı yada utanç olur. Bu kimin ne kadar güvenilir olduğu dışında, lafın ne kadar güvenilir olduğunu ispatlar. Ford laf ettin yap millet görsün. Sözünde duramayana bizde ne denir ?

Tesla - Model S belgeselini ilk izlediğim günden beri hayalimdeki araba oldu. Teknoloji, hız, verimlilik, tasarım, küçücük bir motor ve dizginlemek için yazılım desteği :) Ülkemizde kullanılan sadece elektrikli fluance yi görünce Model S'in yanında Ford'un T-Model'i gibi kaldı.

elektrikli araba= çevre katili yazıyı kısa tutmak için sadece tek birtanesini söylüyorum, elektrikli arabalarda kullanılan piller v8 motor boyutunda ve bu pillerin çevre için çok zaralı zehirli maddeler içerdiğini bilmeyen yoktur. elektrikli arabalarda üretim maliyeti çok düşük benzinli arabalardan elektrikliye geçildiğinde yine aynı fiyattan satılacak. yani araba üreticileri müthiş kâr yapacak, elektrikli arabalara bu kadar övgünün tek sebebi budur.....

Bor ile çalışan araba çıksa dünyanın bor miktarının yarısından fazlası tr de

10.000 binden fazla parçalı benzinli otomobil üretmek yerine içine bir elektrikli motor koy salla gitsine dönüşmesi otomobil üreticilerinin iştahını kabartıyor, ancak ferrari motoru gibi sanat eserlerinden mahrum kalacağız (ayrıca sektörde 50 firma varsa hepsi tıpatıp birbirinin aynısı olacak ama bugün hepsini farklı motor tekniği var). üstüne basa basa söylüyorum üretim maliyeti sudan ucuza gelmesine rağmen fiyatlar yine aynı kalacak yani otomobil üreticileri 10 mislinden bile fazla kâr etmeye başlayacaklar, bu tezgaha gelmeyin! elektrikli araba kullanmak 90 yaşında bir kadınla sevişmek gibi bir deneyim (deneyenler böyle açıklıyor), eğer benim için hiç fark etmez diyorsanız bir zahmet metrobüse binin nasıl olsa aradaki farkı anlamazsınız bile. elektrikli araba ileri teknoloji saçma sapan masaldan başka birşey değil çünkü elektrikli araba zaten mevcut teknoloji! ayrıca elektrikli arabalarda karbon salınımı yapıyor sadece benzinli arabadan daha az salınım yapıyor ancak arada uçurum bir fark yok. bizlere lcd paneli dayattılar çünkü üretim maliyeti bedava gibi diğer teknolojilerden daha iyi olduğundan değil. ben daha ne diyeyim daha anlatacak tonla bilgi mevcut ancak insan ingiliz atından katıra geçmeyi kafasına koydumu biz ne söylesek boş!

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

Turhost