Gençler Nokia'ya sırt çevirmeye başladı

Nokia önemli bir tüketici grubunu; gençleri kaybetmeye başladı. İşte Nokia'yı üzen araştırma

Nokia gençleri kaybediyor

Cep telefonu teknolojisi geliştikçe, üreticiler de daha işlevsel telefonlara yönelmeye ve kendi markalarının yeteneklerini arttırmaya yöneldiler. Fakat işlevsellik ve "fiyakalı" olmak arasındaki çizgi üreticiler tarafından bakınca her ne kadar ince gibi görünse de, tüketiciler için bu çok önemli bir kavram. Özellikle de genç tüketiciler için.

30 ülkede yaşları 13 ve 16 arasında değişen tam 112 bin genç arasında yapılan bir araştırmaya göre Nokia bu çizginin işlevsellik tarafına biraz fazla kaymış durumda. Araştırma bu tüketici grubunun %29'unun Nokia tercih ettiğini fakat şu anda bu oranın %21'lere düştüğünü gösterdi. Genç tüketiciler Nokia yerine daha "fiyakalı" ve daha ucuz olan LG Cookie gibi telefonlara yönelmeye başladılar. Araştırmayı yapan GC Research firmasının analizine göre eğer Nokia var olan çizgisinde devam edecek olursa, gençler arasındaki payını hızla kaybetmeye devam edecek.

Okuyucu Yorumları