Casper'dan Gizli Müşteri Ziyaretleri başlıyor

Casper, lisanssız yazılım kullanımının önüne geçmek için iddialı bir projeyi hayata geçirdi.

Korsan yazılım, sadece emek hırsızlığı değildir

Korsan yazılım, sadece emek hırsızlığı değildir
Casper Bilgisayar Yönetim Kurulu Başkanı Altan Aras Fakılı

Microsoft tarafından son 6 yıldır üst üste Türkiye'de "Yılın Yerli PC Üreticisi" seçilen Casper'ın tüketicilere en iyi ürün seçeneklerini sunmak için aralıksız çalıştığını belirten Casper Bilgisayar Yönetim Kurulu Başkanı Altan Aras Fakılı şunları söyledi:

"Korsan yazılımlar, sadece fikir ve emek hırsızlığı anlamına gelmiyor, bu yazılımların sektöre ve Türkiye ekonomisine maliyeti de ağır oluyor. Ülkemizin önde gelen bilgisayar üreticilerinden biri olarak, bu sorun karşısında duyarsız kalamayız. Casper, her zaman müşterilerine en yüksek kaliteyi ve değeri sunmaya öncelik vermiştir, bundan sonra da vermeye devam edecektir. Orijinal yazılım kullanımını desteklemeyi sürdüreceğiz ve ürünlerimizde lisanssız, kopya, korsan yazılımların kullanılmasına müsade etmeyeceğiz."

Casper'in korsan yazılımlara karşı başlattığı mücadelenin orijinal ürün kullanımını teşvik eden güzel uygulamalardan birisi olduğunu belirten Microsoft Türkiye Telif Hakları Müdürü Elçim Barkay da şunları şöyledi:

"Ülkemizin en önemli bilgisayar üreticilerinden olan Casper'a lisanssız ürün kullanımını engellemek ve orijinal lisans kullanımını özendirmek için başlattığı gizli müşteri ziyaretleri nedeniyle teşekkür ediyoruz."

Okuyucu Yorumları

Toplam 38 Yorum

casper kendi reklamını yapıyor.korsan vs... hıkaye

linux kullanmak isteyen kullanıcılara windows alma zorunluluğu getirmedikleri sürece güzel bir çalışma olabilir

asil korsanligi gizli ziyaret yaparak kendileri yapiyorlar bence.
casper sana mi dustu korsani onlemek?microsoft un bile boyle bir uygulamasi yok,neden biliyormusun ? pazar payinin yuksek cikmasindan.microsoft istese zaten korsan OS larinin kullanimini cok rahat engeller hala anlamiyormsunuz?nedeni de basit,yeteri kadar lisans satisi var,korsanlar ise bir sekilde microsoft urunu kullanan kisi sayisini artirdigi icin microsofta destek vermis oluyor bir manada...

4 tane mi yakalamışlar.

hepsi kuruyor be ne 4 ü.

zamanında kendi gözlerimle gördüm.

makinanın lisansını yüklemeyip xp pro kuranlar gördüm.

Dahada uyanık olmalılar dahada.

ölümüne MSI

Çözüm: Linux

Para çok olunca ahkam kesmek çok kolay. Kim windows, Ofis ve Virüs programına 500 Dolar civarında para verebilir acaba. Elin yabancısının en kötüsünün geliri aylık 2.000-3000 Euro ama lisanslar orada daha ucuz. Bizde en az gelir 250 Euro ama lisanslar daha pahalı.

casper öyle her işe burnunu sokmasın önce gitsin kaliteli sistemler yapsın ondan sonra ilgilensin böyle şeylerle

benim bilgisayarda açık kaynak olmayan her türlü şey korsandır. eğer tüm bu programların lisansını ödemeye kalksaydım en az 2500 dolar ve oyun arşivimide işin içine katıcak olursak bu rakam 15000 doları bile geçebilirdi.(hele film arşivi ve müzik arşivinden bahsetmiyorum.) ödemek zorunda kalırdım ve de bu programların lisans yenilemelerinide düşünsenize. bu paralarla kaç bilgisayar alınır? sedan bir otomobil rahatlıkla alınabilir. Korsan yazılım kullanmayanlar üç tür insan olabilir. Çünkü diğerleri kullanmaya mecbur kalıyor. birinci insan bilgisayarı sadece internet için veya fazla uygulama yapmayacak şekilde kullananlar ve korsana karşıyız canım diyenler. ikinci insan zengin olan parayı bastırırım lisansı alırım cracklemi uğraşacam. üçüncü insanlar arkalarında destek olanlar bu destek kötü anlamda değil yani tester gibi bilgisayarda uzman olmuş veya bilgisayar alanında ünlü olmuş kişiler. nedenide zaten bu yazılımları kendi paralarıyla almıyorlar ki. üreticiler veriyorlar bizim ürünü dene, öv ve tanıt. bu korsanında ortası var. mümkün olduğunca korsandan uzak durmaya çalışan. en sevdiği oyun, program, işletim sistemi, film gibi şeyleri lisanslı fakat yinede çoğu kullandığı şey korsan olan kişi bunların parasal durumu çok kötü değildir. Birde benim gibiler vardır inadına korsan diyenler nedenide genelde lisans fiyatlarının çok yüksek olması. yani koskoca Amerikan devi microsoft niye gidip bir işletim sistemi için yüzlerce dolar ödeyelim? orjinal oyun alan kişilerde çoğunluklu olarak anne veya babadır. neden mi? anne baba korsan orjinal bilmez gider bir yere oyunu alır. şansa yani bir teknoloji marketine girerse orjinal alır eğer bir cedeciye giderse korsan alır. ve bu orjinal oyun genelde küçük çocuklara alınır. çocuk büyüdükçe arkadaşlarından öğrenir harçlığını yanına alır gider bir cedeciye bir oyun alır ve artık çocuk kaynağı keşfetmiştir tüm sevdiği oyunları alana katar hafta bir, iki cedeciye uğrar. crack öğrenir keygen öğrenir. ve korsan olur:)

ilk önce kendilerini bir denetlesinler, q6600 işlemci 3gb ram 500gb hhd li sisteme 8500gt ekran kartı takmışlar, birde kasalarının dişi güzelde içindeki parçalar artık nerden alıyorlarsa kalitesiz demek bir yana rezalet. dediğim gibi ilk önce kendilerini kontrol etsinler. diğer konu microsoft korsan windows ürünlerinin önune geçmek istiyorsa mevcut fiyatlarından yarısından fazla indirime gitmesi gerekir, yoksa casper masper hikaye hiç bir kanun ve güç korsan yazılımını durduramaz.

bu gizli müşteri işleri böyle sağda solda duyurularak yapılmaz. casper bunu özellikle yapıyor. şimdi tüm bayiler önlemlerini almıştır bile. bunu duyurarak en büyük hatayı yaptılar.

casper niye kendi işine bakmıyorda microsoft'un jandarmalığını yapıyor bence bu işlerle uğraşacağına daha kaliteli bilgisayarlar yapmaya baksa kendisi için daha hayırlı olur.adi,çin malı parçaları getirip burada monte etmekle bilgisayarcılık olmuyor

caspera noluyo anlamadım görende işletim sistemini üretti sanar

Sacalık casper yetkililerine duyuru casper omega duo serisi pc aldım
1- kart okuyucu yok
2- 160 gb harddisk yok 80-gb
3- pc yi istanbuldan aldım trabzonda bayi yok
4- Emin olun her bayi kopya sürüm yüklüyor
5- bunlara örnek achiellus kırılmış xp sp2 sürümü

Kişisel kullanıcıya hiç bi halt edemezler ;) Casper kendini avutuyo benden önce bi artkadaşın dediği gibi microsoft istese bu yazılımın kopyalarına iin vermez ama onu tercih etmemiz çok hoşuna gidiyo belliki geleceğe dair kötü niyetli bi zihniyeti var!...

Ölümüne LinuX & Pardus

korsani destekliyoruz
sizler fahis fiyatlara yazilim satarken bizlerin ödedigi fazla paralara neden haksiz kazanc hirsizlik denmiyorda korsanini kullandigimizda bizler hirsiz durumuna düsüyoruz?

Onlari soyleyenler asgari ucret alip,gidip bir windows vista almayi denesin bakalim.

nesi gizli bunun ya te chip çıkarmış ortaya tebrikler chip :)

casper'ın gerçekten dürüst olarak bu çalışmayı yaptığına da inanmıyorum gerçekten kontrol yapılsa 800 bayinin en iyi ihtimalle 500 tanesinin kapatılması gerekir bence amaç microsoft'a yalakalık yapmak zaten bunu da başarmışlar microsoft'un açıklaması durumu gösteriyor :))

Casper hayalet olmak istiyor galiba :D

Bu kafayla Türkiye de tutunamazsın cAsper !!!

Max_Real Qnx

Bence çok iyi yapmışlar. Ben de artık korsan ürün satan yerleri hemen zabıtaya şikâyet ediyorum. 15 dakika içinde gelip baskın yapıyorlar. Şimdiye kadar en az 20 dükkânı şikâyet ettim, binlerce CD yakalattım.

ya ne kadar duyduk bunun gibi haberleri hatırlamıyorum ne oldu geçilebildi mi korsanın önüne?casper Türkiye de tarama işlemini bitirdiğinde herhalde ülkemizde pc kalmaz:)

yahu en çok tanınan pc markasıymış allah aşkına toshiba sony dell alienware lenovo vb. reklam mı yapiyor ülkemizde?

Casperin reklamını da gördük Esetin Digital Hatununu koydu reklamlarına... bunlar reklam kokan hareketler

gizli müştri ziyareti gibi geyiklerle uğraşacağına, gizli müşteri gibi kedni bayilerine gitsinler ve sonra da onları kapatsınlar.
sonra da kendilerini.
vatana ve millete faydalı birşey yapmış olurlar.

dandik bir arzıalı pc satmaya kalktılar bana ve canlarına okudum.
mikrosoft2a da durumu bildirdim ama cevap gelmedi.
bilmem kaçıncı defa en iyi pc üreticisi gibi bir paye biçmişlerdi.
onları tebrik(!) etttim.

o zaman ne yapıyoruz arkadaşlar casper ı eseflerimizi bildirip el sallıyoruz. (sanki bir kuruş casper a para verdim de :) )

..."Korsan yazılım oranı önümüzdeki dört yıl içinde sadece 10 puan düşürüldüğü takdirde"...

Hep biz hep biz... Birazda ellerinizi başka yere değilde vicdanlarınıza koyun. Ucuz yazılım satıldıda millet korsanda ısrar mı etti? (şimdi evet etti diyecekler çıkacaktır, istisnalar ve kaideler meselesi). Biz puan muan anlamayız, ne vakit Vista Ultimate'ler, bilmem ne premiumlar asgari ücretlinin alabileceği fiyat seviyelerine düşerse o zaman Türkiye'den bir özveri beklersiniz. Yoksa Coni ile, Hans ile bizi bir tutup ona göre satış politikası seyrederlerse işler de bu seviyeye gelir tabiki. Bu biraz da ekonomimiz ve gelirimizle alakalı. Orasını da ilgililere itham ediyorum.

Ben buradan Casper'cığıma (MS avukatıdır kendileri...) söz veriyorum, aylık gelirim 5000 Euro olduğunda, Türkiye AB'ye girdiğinde, bende ORİJİNAL almazsam namerdim!!!. İşte hendek işte deve, işte Halep, işte Arşın... Selametle....

Casper'ın yolladığı gizli müşteri değil de hayalet müşteri olmasın :D

Yorumları okudum ve merak ettim;
Acaba Casper Unix yüklü PC satıyor mu? Evet satıyorsa "Abi hemen yükleriz o sorun değil" tarzı değil de "Evet satıyoruz -raftaki PC'yi göstererek- şu modelimiz Pardus OS kurulmuş olarak satılmaktadır" tarzı mı? Yoksa MS'un içgüveysi olmaya devam mı?

"Microsoft tarafından son 6 yıldır üst üste Türkiye'de "Yılın Yerli PC Üreticisi" seçilen Casper'ın"

Eh Casper ve Microsoft kaşı sırtımı kaşıyim sırtını muhabbetindeler.
Sorarım Casper'a, Microsoft'tan başka firmaların ürünleri içinde (örn; Adobe Acrobat, çizim, oyun, vs...) bu tip bir korsan mucadelesi veriyor mu yoksa sadece Microsoft'un mu bekçiliğini yapıyor?

Korsan'ı desteklediğim düşünülmesin ama, Microsoft'a para verdi diye hiçbir ülke gelişmez. Heleki kimse bana gelipte ithal ürünler satın alınıp paramız ülke dışına akarken vergiden zengin olacağımız gibi hikayeler anlatmasın. Ülkeme ödediğim paramın (kdv + gümrük + vs) 25%'ini kazandırırken 75%'ini kaybettirmiyor muyum?

Pardus gibi daha nice projelerin devamını hasretle bekliyoruz!

casperin bana verdiği xp home kurulu neden insanlar professional sürüm için can atıyorlar anlamadım. bi kere götürdüm bilgisayarı formata abi dedi orjinal cdni getirmezsen çekemem dedi demekki adamlar bayilik elden gitmesin diye sıkı çalışıyorlar

casper kesinlikle almam kullanmam zaten. bayiler rahat olsun :)

casper a ne oluyor ki; kendini ne sanıyor.sen pc ni satmıssın adam istediini yükler yüklemez sanane son kullanıcı bunu biliyor mu ewet biliyor ve bilerek alıyor sen ne diye kasınıyorsun.ewet neden 80 ytl fazla para verip bir vista home yüklü casper pc alayımki mis gibi bedava vista ultimate varken.casperin bu microsoft yalakalığı da nerden cıktı durup dururken.casper türkiye de toplama pc den baska ne yapıyor; kendi ürettiği bir oem parçası soyleyin bana.herseyi reklamdan ibaret o kadar.toplama pc şirketi işte daha fazlası deil.

Casper media center için codecleri bayilerine korsan olarak yükletiyordu.

Korsan yazılım nasıl ülkemize para kaybettiriyor? Fahiş fiyatlı yazılımlara ekonomik olarak güçsüz ama zeki insanlarımız parasını verecek ve paramız bill gates'i zengin edecek. Devlet te "bak ne güzel %25 vergi gelirim oldu" diyecek. Kusura bakmayın ama casperin yaptığı tamamen dalkavukluk. Sen milli bir şirket isen makinalarına Pardus yükleyip satarsın. Linux yüklersin. Yazık değil mi insanımıza. Milyonlarca dolar dışarıya gidiyor. Fiyarını yapsın 10-20 dolar canım isterse alırım. Zorlama ile %35 orjinal yazılım satılıyor. Yeni makinalara windows yüklemeyin bakalım kim alacak? Korsan oranı%90'nın altına inmez bile. Ne diyeyim. Yazıklar olsun.....

casper benim de hayalim

CASPER ı bu konuda sonuna kadar destekliyorum
korsan bir hırsızlıktır emek hırsızlığıdır
kullanacaksan hakkını ver al kul hakkı yeme
vista,xp kullanma madem linuz kullan tabi kullanabilirsen
kim linux kullanabiliyor ki
hem adamlar süper yapmış onu kullanıyorsun hem de hakkını vermeyeceksin
bunun cezasını öbür dünyada vereceksiniz
şu mübarek ramazanda adamı söylettiriyonuz
Helal Olsun CASPER kul hakkı kimse yemesin
korsana HAYIR ! İstemeyen Linux kullansın madem
AMA KORSANA HAYIR,ŞİDDETLE KINIYORUM KORSANI
Keşke diğer markalarda bu kadar bilinçli olabilse
Mesela GOLD BİLGİSAYAR Korsancıların başı gidiyosun hemen toplama pc ve korsan xp yüklüyolar xp yi kendileri yazdı ya emek hırsızı pislikler
zaten GOLD da marka masaüstü bulun muyo kendileri topluyo
korsan yüklüyo
Yetkililere Sesleniyorum(Microsoft Türkiye)
BAŞTA GOLD BİLGİSAYARI denetleyin
kesinlikle en büyük korsan şirketi
Yazıklar Olsun GOLD kul hakkı yemek kadar büyük günah yoktur
bi akıllı siz varsınız zaten demi

Trabzon;da bayi yok!.. diyen.casper.com gir store'lara bi bak Trabzonda bayi Yok diye kafadan atma. Türkiye'de en çok bayi ve servis ağı Casper'ın var .Yorum yaparken Gerçek dışı şeyler söylemek hoş değil, Bu da Trabzon'da ki Casper Store adres:GAZI PASA CAD. NO:21/A

Yahu gerçekten anlamak zor bu insanları. Neymiş efendim Casper pardus yüklü pc satıyormuymuş. Satsa kim alacak? Sen mi? Peki aldı diyelim sokaktaki vatandaş kullanabilecek mi? Yarın o pc için alacağı yazıcıyı kamerayı bilumum alet edevatı takıp tanıtarak kullanabilecek mi? Popüler olana çamur atmaktan vazgeçin artık yerden yere vurduğunuz Microsoft Windows'un hangi sürümü yüklü bilgisayarınızda? Madem çok kötü neden hepiniz kullanıyorsunuz? Kullanmayın? Alın bedava Linux, Pardüs her neyse onu kullanın. Zorla mı satıyorlar kardeşim. Korsan yazılım kullanmak yasayı hukuğu geçtim bir kere hak yemektir. Başkasının emeğini çalmaktır. Hırsızlıktır. Hırsızlığı mazur göstermeye, savunmaya çalışmayın.

Sen de yorum yaz

 



Bu konuda okuyacaklarınız
1
2
Korsan yazılım, sadece emek hırsızlığı değildir
3
CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir