Google, AloTech'i dünyaya örnek gösterdi

Google'ın AloTech ile hayata geçirdiği yenilikçi bulut çözümü dünyaya örnek oluyor.

Google, AloTech'i dünyaya örnek gösterdi

2007 yılında kurulan ve hızla büyüterek Türkiye dışındaki şirketler tarafından tercih edilmeye başlayan AloTech'in yenilikçi çözümü, Google tarafından örnek çalışma olarak gösterildi.

Google, Endeavor 56. Uluslararası Seçim Paneli'nde Endeavor Girişimcisi seçilen AloTech'in Google'ın uygulama geliştirme ve barındırma platformu Google App Engine'ı kullanarak getirdiği yenilikçi yaklaşımını övdü.  AloTech çözümüyle ilgili duyurudan öne çıkan konular ise şunlar oldu:

AloTech, çağrı merkezini 20 dakikada kurabiliyor

AloTech'in yüzlerce kilometre dahi uzaktan gelen çağrı merkezi kurma talebini 20 dakikada hayata geçirebildiğine vurgu yapıldı. Ayrıca şirketin Google sunucularını kullanarak müşterilerine daha iyi hizmet verdiğine de değinildi.

Google'ın altyapısından yararlanıyor

AloTech'in kurduğu çağrı merkezlerinin tamamen Google Uygulama Altyapısını kullanması nedeniyle herhangi bir müşteri temsilcisinin ya da satış danışmanının tarayıcısını açarak sisteme giriş yapabildiğini ve bir mikrofonlu kulaklık ile anında aramalar yapıp yanıtlayabildiğine de dikkat çekti.

Yüzde 50 daha uygun maliyetli

AloTech, geleneksel teknolojilerin aksine donanım, yazılım, sunucu gibi yatırım maliyetleri ve bakım, onarım, lisanslama ve güncelleme gibi işletme gereksinimleri olmayan bulut hizmetleriyle çağrı merkezlerine esneklik, maliyet avantajı, yönetim ve kullanım kolaylığı kazandırmayı hedefliyor.  AloTech, Google'ın sunucu altyapısını kullanarak fiyat ve kalite açısından da rakiplerinin önüne geçiyor ve yüzde 50 daha uygun maliyetli çözüm sunuyor.

AloTech çağrı merkezlerinde çağrı yoğunluğu da sorun olmaktan çıkıyor. Şirket, Türkiye dışındaki pazarlara yöneldiği bir dönemde eski yazılımların kaldırmakta zorlanacağı çağrı yoğunluğunu Google'ın sunucu gücü sayesinde kaliteli ses transferinden ödün vermeyerek kolaylıkla yönetebiliyor. Google'ın sunucu altyapısı sayesinde AloTech çağrı merkezlerinde yoğunluk konusunun da önü alınıyor.

"Günlük ortalama gelen arama sayısı 10 binden 55 bine çıktı"

Duyuruyu değerlendiren ve işbirliğinin önemine değinen AloTech'in Ortak Kurucusu ve Teknolojiden Sorumlu Başkanı İdris Avcı: "Büyük müşterilerimizden birinin günlük çağrı hacmi yeni kampanyalarını hayata geçirmelerinin hemen ardından beş kat arttı. Günlük ortalama gelen arama sayısı 10 binden 55 bine kadar çıktı. Google App Engine sayesinde kapasite otomatik artırıldı. Eğer bu altyapıyı kullanmıyor olsaydık çağrı yükünü kaldırmak için bize üç katına mal olacak bir sistem kurmak zorunda kalacaktık, kampanya bittiğinde de yatırım boşa gidecekti. Google App Engine sayeseinde ihtiyacımız olan kapasiteye anında ulaşabiliyoruz ve istediğimiz kadar kullanabiliyoruz. Hedefimiz Google Cloud Platform'un verdiği gücü kullanarak yeni pazarlara açılmak," dedi.

BASIN BÜLTENİNDEN DERLENMİŞTİR

Okuyucu Yorumları

Toplam 2 Yorum

Google nin çaldıkları yetmemiş de, sabit hatlardaki görüşmeleri de mi kendine istiyor...

Şirketin verilerini buluta yüklemek kediye yüklemekten beterdir. Kedi hiç olmazsa yerde, az da olsa bulunma ihtimali var... Esti aksi bir rüzgar aldı götürdü bulutu, ne olacak?

Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir