Google'ın Beşiktaş hatası!

Dünya devi Google'da insan eli olmadan Beşiktaşlıları kızdıracak bir hataya imza attı...

Arama devi Google'ın farklı dillerde çeviri yapabilen sözlüğü "translate.google.com"da Türkçe-İngilizce çeviri bölümüne girerek "Beşiktaş Şampiyon" yazan kullanıcılar ilginç bir sonuçla karşılaştı.

"Google Translate"te "Şampiyon Beşiktaş" cümlesini İngilizce'ye çevirmek isteyenler, "Liverpool Champion" sonucunu gördüler.

Olaya tepki gösteren Beşiktaşlı taraftarlar, dünyanın en büyük şirketlerinden biri olan Google'ın böyle bir hata yapmasına inanamadıklarını belirterek, hatanın düzeltilmediği takdirde hukuksal yola başvuracaklarını ifade ettiler.

DHA

Okuyucu Yorumları

Toplam 62 Yorum

adamlar haklı şimdi :D

Trajedi ve sinir bozucu!

hehe google bile fenerli yani..:D

google bile 8 0 ı unutamamış =D

Bu aslında bir İnci Sözlük saldırısı :) Onbinlerce sözlük yazarı Google Translate'te "daha iyi bir çeviri öner" özelliğinden "Liverpool Champion" şeklinde bir çeviri önerdiğinden sonuç bu oldu. :)

Alt tarafta daha iyi bir çeviri sun şeklinde mi ne bir ibare var 100 kişi oraya şampiyon beşiktaş yazdıgınızda bu çıksın yazarsa tabi olr :}

o kadar beşiktaşlı dava açacağız diyeceğinize, "daha iyi bir çeviri önerin"e girin.

Liverpool, BJK'yi 8-0 yenmişti belki o yüzden BJK taraftarları ile dalga geçmek maksatlı yapmıştır ;)

:) hemen düzeltilmiş

süper yaaaaaaaaa :D

hukuksal yola basvursalar ne olcakmis ki?

resmen bilerek.ama çok iyi olmuş yahuuu :D :D :D

Arkadaşların yalancısıyım ama bildiğim kadarı ile inci sözlük adlı bir sitedeki kullanıcıların yaptığı bir saldırı sonucu olmuş. "daha iyi bir çeviri önerim var " 'a aynı anda 500 kişi bu sonucu yazınca değişmiş:)

Chip rocks diye çevirseymiş keşke.

bikaç ay önce de Türk Bayrağı yazıldığında akp sonucunu veriyordu, google'ın yardım forumuna filan bildirmiştim düzeltilmişti sonunda

Bir nispet gibi durması üzücü ama ortada hukuki bir durummu var hangi hukuki yollardan bahsedilmiş anlamadım.

çeviri çalışmıyor ki bakalım

Aynı şey BURSASPOR ŞAMPİYON yazıldığındada oluyor. Chelsea şampiyon diye çeviriyor :)

Galatasaraylı olmama ragmen bu hatayı "daha iyi bir çeviri öner" seçeneğinden bildirmiştim google'a düzeltirler inş,

şampiyon ankara yazın bide :D champion london çıkıyor

galatasaray yazıncada 6-0 yazsa ne iyi olurdu

hala Liverpool Champion yazıyor google nin rezaletleri artmaya başladı. beşiktaşlı olsamda olaya teknik açıdan bakmak lazım. İste senin türkiye ofisin olsa adam gibi bun önerileri inceler öyle yayımlarsın. Mikrozortu sevmem ama bu kadar büyük olmayı sanırım bu disiplinden dolayı hak ediyorlar

Arkadaşların yalancısıyım ama bildiğim kadarı ile inci sözlük adlı bir sitedeki kullanıcıların yaptığı bir saldırı sonucu olmuş. "daha iyi bir çeviri önerim var " 'a aynı anda 500 kişi bu sonucu yazınca değişmiş:)

iyi o zaman biz de düzgününü yazalım aynı anda bence beşiktaşlıların haklarını yiyorlar

Google bile hafızasından silememiş 8-0 ...dile kolay 8 kocaman gol...Liverpool karabasan gibi çökmüştü Bjk'ye...

inci sözlük saldırısı beyler hata değil

tahammül edemiyorlar beşiktaş'a ...

Sadece beşiktaşa özel bir hata değil tabi ki. Kaldı ki küçük harf kullanıldığında sorun yaşanmıyor. Bunun dışında,

"Şampiyon Bursaspor" olarak girdiğinizde, "Champions Chelsea" çıktısını veriyor. :)

Olur böyle hatalar. Bu sebepten google'ye dava açmak mı ? Asıl hata o olur. Hatta bizzat mavi ekran :)

Fener yazıncada Pendik, Aydın, Sigma Olomuc - Galata yazıncada Fener, Bayer Leverkusen çıkarsa yakında hiç şaşırmayın derim.

"inci sözlük saldırısı beyler hata değil"
miş,
Onlar; 20 kelimelik küfür edebiyatından başka bir ilme sahip olmayan karga sürüsüdür sadece.

Google doğrusunu yazmış, şaşıracak ne var ki bunda :D

B harfini büyük yazınca sapıtıyor

Beşiktaşı şamar oğlanına çevirmişti Liverpool 8-0... Yaheyya...

"galatasaray yazıncada 6-0 yazsa ne iyi olurdu"

siz gibi fanatikler oldukça bu dünya çekilmez oluyor!

bir uefa yada Türkiye kupasını bir alında bizde sevinelim adınıza.

olay düzeltilmiş arkadaşlar!

pohahaha koptum yaa birde dava açacaklarmış :D

Sırf İngilizce olsa neyse, Almanca ve Fransızcada da aynısı oluyor.

Bence de fenevbahce yazınca şampiyon olduğunu sanıp sahaya atlayan ulviler yazsalar (Dün 22:47)

Konuda insan eli olmadan denmiş ama bu programın programlaması insan eliyle yapılıyor biliyordum. Hmm birde şu açıdan bakarsak Beşiktaş'ı Liverpool olarak görüyor olabilir bu siboplar :)

Daha iyi bir çeviri için öner butonuna basalım arkadaşlar...

bu ne bea olacak şeymi 100 takım var beşiktaşa inatmı yapılıyor yok olacak beşikitaş inte diye yapsınlar bilere yapılmış birşey 8-0 yenilgiden dolayı alay konusu oldu beşiktaşım rezalet diyorum re za let

ben de diyorum niye google çevirileri berbat diye
demek birileri sürekli uğraşıyor

Google'a misilleme:
Türkçe'si: Google, dünyanın en iyi arama motoru.
English: Bing, the best search engine of the World.

Yazık bu 8eşiktaşlılara yahu :)

Orjinal takım forması 70 Tl
Maç bileti 100 Tl
2 dk'lık şampiyonluk sevinci "paha biçilemez"
Master Card...

Dava açılacak bir konu değil tabiki ancak bir hata.
Hata olmasıda çok doğal zaten :)
Böyle insan üstü bir proje için normal bir durum.

google beşiktaş'a inat için birşey yapmaz merak etme :)
Yorumlar komik biraz gülmek için ideal :)

Küçük harflerle yazınca bi sorun yok ama büyük harflerle yazınca sorun oluyo...

ŞAMPİYON BURSASPOR yazıldığında da Champions Chelsea yazıyor :D

Kasti yapılmış olsa bile beşiktaşlıların alınması değil övünmesi gerek çünki google bile sadece beşiktaşın premier lig ayarında olduğunu savunuyor :)

Yalnız dikkat edin sadece büyük harfle yazdığınızda bu hatayı veriyor.
Küçük harfle yazdığınızda böyle bir problem olmuyor.

inci tarafından yapılan birşey.

19 Haz 2010 11:51
[Kasti yapılmış olsa bile beşiktaşlıların alınması değil övünmesi gerek çünki google bile sadece beşiktaşın premier lig ayarında olduğunu savunuyor :)]

Liverpool un verdiği 8 lik ayardan olmasın :D

ay ne kadan da komiksiniz.. Türkçe desteklemediği için bu hata vardır. Ama düzeltilmeli bence de. Zira çevrimde BJK yarine Liverpool demesi saçma. Google çevirici, eğer tanımlayamadığı kelimeyi gördüyse, onu aynen alıyor. buradaki olay tamamiyle farklı bir konu.. Bilerek yapılmış değil ancak düzeltilmesi incelenmesi gereken bir hata..

şampiyonu büyük harfle yazmışlar. Onu tanıyor da, Beşiktaş'ı nasıl Liverpool diye çeviriyor? diye düşünüyor insan..

Kesinlikle kasıtlı bence.. ŞAMPİYON BURSASPOR yazınca da Champions Chelsea çıkıyor.. PEH!!!!

aynı tercümeyi şampiyon beşiktaş şeklinde yazınca champion besiktas olarak tercüme etti şampiyon Beşitaş yazınca liverpoll champion şeklinde tezahürat yaptı.
isterseniz sizde deneyebilirsiniz

bir defa çok mantıksız ne alaka beşiktaş la liverpool kesınlıkle kasıtlı bence

Liverpool 8 tane attığı için gıcıklığına yazmışlar sanırım düzeltilmesi gerek.

Geçen günde koca uefa beşiktai logosunu bursaporun logusu ile karıştırmıştır . ve bu rezillik gün sürmüştü mail atılarak düzeltmişlerdi :)

inci yaptı bunu beyler, baslıgı da düzeltin isterseniz.
bug'a gelince : daha iyi bir çeviri linkine 10bin kişi abanırsa olacagı budur

Sen de yorum yaz

 

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

 

 

Turhost