Google'ın internet reklamcılığı

Google'ın internet reklamcılığı, rakipleri Microsoft ve Yahoo için ciddi tehdit olmaya başladı.

Google'ın Planları

Google'ın CEO'su Eric Schmidt Google'ın bu pozisyonunu koruyabilecek mi?

Google'ın kurucuları Sergey Brin ve Larry Page, 2001 yılında şirketin sükse yaptığı dönemlerde Eric Schmidt'i teknoloji yöneticisi olarak şirketlerine aldı. Schmidt, daha önce Sun Microsytems ve Novell gibi büyük ve önemli firmalarda çalışıyordu. Yahoo'nun yöneticileri de Google gibi bir CEO arayışına girdi ve bu makam için daha önce Warner Bros'da çalışmış olan Terry Semel düşünülüyor.

Google'a katıldıktan sonra, 52 yaşındaki Schmidt, şirketin kurucularına yeni stratejik yollar sundu ve şirketin teknolojik varlıkları, yeni bir web-search (web-arama) ve online-advertising (online reklamcılık) yaratarak şirketin kârını 5.7 milyar $'a çıkardı.

Daha sonraki zamanlarda ise Schmidt dünyanın tanınmış milyarderleri arasına ismini yazdırmayı başardı.
Schmidt, Google'nın bu denli büyümesi ve Microsoft'la olan meseleleri şöyle değerlendiriyor:

"Müşterilerin her zaman internet üzerinde daha fazla seçeneği var. Ve bizim de bu yönde bazı politikalarımız var. Bunların en önemlisi de kullanıcılarımızın kişisel verilerini tescilli sistemlerde güvende olması. Bizim kuralımız şu: Kullanıcı verilen hizmeti beğenmezse ve hizmeti bırakmak isterse, bunu mümkün kılmak; bunun aksine yeni engebeler koymak değil. Ben de pekala Yahoo'ya ya da Microsoft'a geçebilirim mesela, bu önemli değil; önemli olan tercih meselesi."

Google New York Times'ı satın alacak mı?

Google New York Times'ı satın alacak mı?

"Ancak Web arama piyasasına tamamen hakim olmanıza rağmen neden DoubleClick'le uğraşıyorsunuz" sorusuna ise Schimdt şöyle yanıt veriyor: "DoubleClick'i bu konudan farklı değerlendirmek lazım. Biz görüntülü reklamcılıkta (ki henüz lider olmadığımız bu alanda) bulunmak için DoubleClick'i düşündük. Şimdilik bu alanın lideri Yahoo, ancak zaman neyi getirir hep beraber göreceğiz tabii ki. Bu görsel reklamlar, tamamen metinden oluşan reklamlardan oldukça farklı. Yani bu iki farklı alanı aynı potada değerlendirmemek gerekiyor. Metin girişli reklamlar zaten bizim en iyi olduğumuz alandır."

"Şirketinizin son zamanlarda büyümesinin yavaşladığına dair çıkan raporlar var. Eğer ekonomi bu şekilde kötüleşmeye devam ederse, Google bundan nasıl etkilenir?" sorusuna Schmidt'in cevabı ise şöyle: "Şu an bunu kestiremiyoruz elbette. Biz daha çok ölçülebilir reklamcılık sistemiyle uğraşıyoruz. Bunda 2001 ve 2002 yıllarında başarılı da olduk, o zamanda ekonomide bir duraklama dönemi hakimdi."

Son günlerde New York Times'ın satılmasıyla ilgili ortada dolaşan bazı spekülasyonlar var. Google, New York Times'la acaba ilgileniyor olabilir mi? Schimdt, böyle bir şeyin söz konusu olmadığını ifade ederek, sözlerine şöyle devam ediyor: "Biz yeni bir şirket almaktansa, o şirkete partner olmayı yeğleriz. Öncelikle New York Times, bizim uzmanlık alanımıza girmiyor. Biz iyi olduğumuz işi yapmaya çalışıyoruz."

Schimdt, daha uzun yıllar Google'a bağlı kalacağını da son olarak sözlerine ekliyor.

Okuyucu Yorumları