Google reklam enjektörlerine savaş açtı

Google, 300 bin Chrome kullanıcısının şikayeti sonrasında nihayet harekete geçti!

Google'ın yeni savaşı!

Google, reklamverenler ve yayıncılar için can sıkıcı hale dönüşen reklam enjektörlerini önlemek için çalışmalar yapıyor. Chrome web tarayıcısı kullanıcılarından 300 binden fazla şikayet alan şirket, kara liste oluşturulabilmesi için DoubleClick Bid Manager içine otomatik filtre ekledi.

Reklam enjektörleri web sitelerinde yer alan reklamları, zararlı kod içerebilen farklı bir içerikle değiştirebiliyorlar. Kullanıcılar yanlış bir düğmeye basması sonucunda da bu zararlı kod çalıştırılabiliyor.

Google'ın filtre özelliğinden sonra DoubleClick Bid Manager aracılığıyla yönetilen reklam envanterinin yüzde 1.4'lük kısmı kara listeye eklenmiş durumda. Yayınlanan blog yazısı Google'ın Chrome kullanıcılarının kendilerini korumak için neler yapabileceğini ele almadan önce reklam tarafında alınan tedbirleri açıklıyor.

Şirketin Chrome web mağazasında yer alan reklam engelleme eklentileri hakkında konuşmuyor olması dikkat çekici. Sonuçta Google gelirinin büyük bir kısmını çevrim içi reklamlardan elde ediyor.

Okuyucu Yorumları