Google reklamları ve yeni gizlilik tartışması

Kullanıcı kayıtlarını sakladığı için sık sık eleştirilen Google, yeni hamlesiyle yine gündemde...

Google reklamları ve yeni gizlilik tartışması
Bu uygulama hayata geçtiği taktirde Google'ın gelirleri ciddi oranda artabilir.

Bildiğiniz gibi arama motoru devi olan Google'ın başlıca geliri arama motoru üzerinde ve Adsense üyesi sitelerde gösterdiği reklamlardan oluşuyor. Yani pek çok kişinin sadece bir arama motoru olarak tanıdığı Google, aslında dünyanın en büyük online reklamcısı. Fakat Google'dan Susan Wojcicki'nin blog'unda son yazdığı başlık firmanın bu konuda ciddi değişiklikler getirmeye hazırlandığının habercisi.

Wojcicki, Google'ın artık kullanıcılara daha ilgi çekici reklamlar gösterecek yeni sistemlerini hayata geçirmeye hazırlandıklarını duyurdu. Başlangıç olarak YouTube ve benzeri partner sitelerde hayata geçecek olan uygulama temel olarak kullanıcıların geçmişteki online aktivitelerini inceleyerek, ilgi alanlarını tespit edecek ve kullanıcılara özellikle bu konularla ilgili reklamlar gösterilecek.

Wojcicki'nin "şimdilik beta sürecinde" dediği yeni sistem hemen akıllara kullanıcıların kişisel gizliliklerinin tehdit altında olup olmadığı sorusunu getiriyor. Wojcicki bu yöntemin kullanıcıların kontrolünde olacağı, dolayısıyla kullanıcılar eğer kendilerine gösterilecek reklamların bu şekilde yayınlanmasını tercih etmezlerse, kullanıcı ayarlarında gerekli değişiklikleri yapabileceklerini söylüyor. Bakalım bu açıklama, daha şimdiden yükselen karşıt seslerin önüne geçmek için yeterli olacak mı?

Okuyucu Yorumları

Toplam 3 Yorum

Google birçok hizmeti bedava sunmakta. Bu kadar hizmetin sadece reklam gelirleriyle verildiğini düşünmüyorum .Arkasındabizim tüm bilgilerimize ulaşmaya çalışan gizli servisler olabilir...

Ne yapsın yani Google. Adamlar YouTube gibi bir servis için bile ne kadar harcıyorlardır. Sanki beni bilse ne olur bilmese ne? Sorsun söyleyeyim ben.

Google un bu yaptıgını bir çok Türk şirketi de zaten yapıyor. Buna CRM deniyor. Türkçesi Müşteri ilişkileri yönetimi olan bu pazarlama taktiği Türkiyede en çok ve en iyi KOÇ tarafından PARO uygulamaasıyla gerçekleştiriliyor. Migros alış verişleriniz ve opet alış verişleriniz vb. CRM sistemince sürekli izleniyor ve çıkan raporlamalara göre taktik geliştiriliyor. Bu sayede de PARO kişiye özel teklifler sunabiliyor.Mesela sürekli bebek bezi alan birisine yeni çıkan bir bebek mamasını denemesi için teşvik edici indirim kuponu teklif edilmesi gibi. Bu tamamıyla kişiselleştirilmiş bir promosyon çalışması olup etkinliği ve geri dönüşü takip edilebilir bir yöntemdir.

Bu yöntemi Google un kullanması yeni bir durum değildir ama ETİK olup olmaması tartışılabilir bir durumdur.

bfirat

Sen de yorum yaz

 

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

 

 

Turhost