Güvenli kuantum ağları için önemli adım!

Bilim adamları, hacker'lar tarafından erişilemeyecek kuantum ağları konusunda ilerleme kaydetti!

Güvenli kuantum ağları için önemli adım!

Stanford araştırmacıları, kuantum fiziğinde uzun süredir problem teşkil eden, "dolanık" parçacıkların uzun mesafeler üzerinde nasıl gönderileceği konusunda ilerleme kaydetti. Çalışma, Nature Communications'ın online baskısında yayınlandı.

Fizikçiler, fotonları kullanarak elektronlardan gelen mesajları nerdeyse 2 km (1.2 mil) uzaklığa taşımayı başararak yeni bir kuantum rekoruna sahip oldular. Böylelikle hükümet, askeri birlikler ve bankaları yakından ilgilendiren "kırılamaz" kuantum iletişim ağlarının kurulabilmesi adına önemli bir mesafe katedilmiş oldu.

Stanford araştırmacılarından Leo Yu yaptığı açıklamada "Bu çalışma dünya genelinde son derece güvenli veri gönderebilen, gelecek kuantum ağlarının önünü açacak" dedi. Bilim adamlarının dolanık parçacıkları uzak mesafeye göndermeyi başarması, kuantum bilişim alanında pratik uygulamaların kapısını açacak, şimdiye kadarki en güçlü kanıtı olarak gösteriliyor.

Onur Seven

bu sadece veri yolunda erişim imkanını engelleyecek, ama datanın ulaştığı noktada yine hedefe açık olmayı sürdürecektir veriler.

kırılmaz diye bişey yok,kırılması güç olan vardır.Hacker lar illaki kıracaktır.Bu işin doğası bu