Hidrojenli otobüsler yola çıktı

Toyota'nın hidrojen yakıt teknolojisi şimdi de otobüslerde kullanılıyor.

Hidrojenli otobüsler yola çıktı

Toyota, Mirai adını verdiği hidrojen yakıt hücreli otomobilin ardından geliştirdiği bu teknolojiyi şimdi de otobüslerde kullanmaya başladı. Toyota'nın Hino ile birlikte ürettiği otobüsler Japonya'da Toyota City–Oiden hattında test amaçlı çalışmaya başladı. Toyota otobüsün yakıt hücresi sistemini, Hino ise hibrit teknolojisine sahip otobüsün şasi dahil olmak üzere karoseri üretimini üstlendi. Yeni yakıt hücreli otobüste sekiz adet 480 lt'lik yüksek basınçlı hidrojen tankı, 2 adet yakıt hücresi ünitesi ve 2 motor yer alıyor. Toyota'nın Hino ile birlikte ürettiği çevreyi kirletmeyen otobüsün en önemli özelliklerinden biri ise, acil durumlarda binalara veya tesislere elektrik sağlayabiliyor olması.

Toyota ve Hino tarafından üretilen hidrojen yakıt hücreli otobüsün testleri halka açık yollarda sürecek. Gerçekleşecek testler sonucunda fizibilitesi yapılacak ve verimliliği ölçümlenecek. Toplanan veriler Ar&Ge çalışmalarına katkı sağlayacak.

Bununla birlikte yakıt deposunun dolumu yaklaşık 10 dakika süren otobüsün, klima gibi elektronik aksamları işlevsel iken 150 km. yol katedebiliyor.

BASIN BÜLTENİNDEN DERLENMİŞTİR

Okuyucu Yorumları

Toplam 5 Yorum

tanklı depolar yerine geri dönüşümlü yakıtları kullanan motorlar kullanılsa oraya yönelik projelere destek verilse mesela aracın iç aydınlatılması için düz ızgara cam kullanacaklarına güneş paneli kullanılsa mesela hybrid motora geçiyoruz dediler lâkin ortalıkta ürün yok 1 yıl beklemek gerektiğini düşünüyorum eğer 1 yıl sonunda iyi-kötü bir ürün çıkmazsa reklam amaçlı bir şey olmuş olur. 1 yıl Japonlar için uzun bir süre sayılır çünkü çalışkan bir toplum (en azından kitap okuma oranı bizden yüksek şu haberleri bile tam okuyamayan bir toplumuz)

Gelisince super olucak

480lt hidrojen kaza anında bomba etkisi yaratabilir

hidrojen gazı nasıl elde ediliyor? doğadan mı çıkıyor yoksa elektrik enerjisi harcayarak suyun elektrolizinden mi elde ediliyor? elektrolizle elde ediliyorsa pek mantıklı değil neden elektriği önce bişeye dönüştürüp sonra o bişeyi geri başka bişeye dönüştürüp mekanik enerji elde etmeye çalışalım hele bir de elektriği doğalgaz santralinde üretiyorsak düşünsenize belli kayıplarla doğalgazı yakıyorsunuz elektrik üretiyorsunuz. sonra o elektrikten belli kayıplarla hidrojen gazı çıkarıyorsunuz sonra o gazı basınçlı tanka pompalıyorsunuz -ki bu işlem de güç harcanmasını gerektirir- sonra bu gazı yakıyorsunuz ve yine beli kayıplarla mekanik enerji elde etmeye çalışıyorsunuz. alın cng'yi direk yakın motorda alın mekanik enerjinizi o zaman niye ondan ona ondan ona çevirip durasınız bir diğer husus hidrojen yanıcı bir gaz, lpg de yanıcı bir gaz ikisi de tehlikeli. bilim insanları neden temiz ve tehlikesiz teknoloji geliştirmiyorlar acaba hidrojen yakıt kullanan motorlar yeni değil ki.

Geçenlerde intenet üzerinde "yurtdışında, Türklerin yaptığı" tamamen elektrikli otobüsler ile ilgili haberler dönmeye başladı.Bununla ilgili bir haber de yapmanız gerek bence.

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir