Fotoğraf makinelerinde çift ekran devri

Samsung'un hem önde hem arkada LCD ekranı olan yeni model dijital fotoğraf makineleri tanıtıldı

Ne dediler?

Toplantının açılışında konuşan Samsung Electronics Türkiye Genel Müdürü C.S.Lee; kamera pazarında geçtiğimiz yıl yaşanan yüzde 32'lik daralmaya rağmen, 2009 yılının ilk 6 ayında ciro bazında yüzde 60 büyüme kaydeden Samsung'un yeni serisi ile bu başarısını pekiştirmeyi hedeflediğini söyledi.

Resimlerle: Samsung Columbus serisi dijital kameralar

C.S.Lee, "Yenilikçi, fark yaratan bir teknoloji ile tüketicilerimize bağımlılık yaratan bir deneyim yaşatmak istedik. Samsung Akıllı Fotoğraf Makineleri ile hayatları kolaylaştıran yenilikler sunmaya devam ederken, ekonomik göstergelere rağmen premium kategoriye odaklanmaya da devam edeceğiz. Çok güçlü global bir marka olan Samsung'u, TV ve cep telefonu pazarındaki gücünü Fotoğraf Makinesi alanına da taşıyarak inovasyon lideri ve trendleri belirleyen bir marka haline getirmek istiyoruz. Samsung'un 2012 yılı global pazar payını hedefi olan yüzde 20'ye ulaşması için çalışmalarımız ve yeniliklerimiz devam edecek" şeklinde konuştu.


Bu yıl fotoğraf makinesi pazarında iddialı olduklarını vurgulayan Kont Bilişim Teknolojileri Genel Müdürü Okay Nasır ise fotoğraf makinesi pazarını şu sözlerle değerlendirdi; "2009 yılı fotoğraf makinesi pazarı hacmi ilk altı ayda 276 bin adet olarak gerçekleşirken, geçen yıl aynı dönemde pazar hacminin 404 bin adet olduğu gözlendi. 2008 ve 2009 ilk 6 aylarını karşılaştırdığımızda geçen yıla göre adet bazında yüzde 32, ciro bazında ise yüzde 35'lik bir küçülme yaşandığını görmekteyiz. Pazardaki daralmaya rağmen Samsung 4 puan büyüyerek yüzde 26'lık bir pazar payına erişti. Ciro bazında ise 2008'e oranla ilk 6 aydaki büyüme oranı yüzde 60 olarak gerçekleşti" dedi.

Bu artışın tamamen tüketici taleplerini karşılamak üzere oluşturulmuş bir yaklaşımla gerçekleştiğini ifade eden Okay Nasır, pazarın dörtte birinden fazlasını Samsung ürünlerinin oluşturduğunun altını çizerek, "İlk 6 ayda en çok tercih edilen ürünler 100-200 Euro fiyat aralığındaki ürünler oldu. 2009'un ilk yarısında ise trend 10MP'e kaydı. 10MP tüm pazarın yüzde 32'sine hakim oldu ve sürekli yükselişte. Özellikle Haziran ayında pazarda satılan ürünlerin yaklaşık yüzde 56'sını 10MP kameralar oluştururken Samsung'un bu kategorideki pazar payı yaklaşık yüzde 27" şeklinde konuştu.

Kont Bilişim Kamera Satış ve Pazarlama Müdürü Cengiz Sayman da konuşmasında, Samsung'un Akıllı Fotoğraf Makineleri teknolojisi ile üretilen Columbus serisinde yer alan ST550, ST500 ve ST1000'in yeniliklerini özetledi. Sayman, "ST550 ve ST500 modellerindeki çift LCD ekran özelliği, fotoğrafçıyı hareketin merkezine koyuyor. Ön taraftaki 1.5" LCD ekran, çekimden önce fotoğrafın tam olarak nasıl görüneceğini gösteriyor. Bu özelliğin kullanıcılar tarafından özellikle istendiğini ve bu sayede "deneme ve yanılma" zamanının ortadan kalkacağını düşünüyoruz. Samsung ST1000 ile kullanıcı gerçek anlamda aile ve arkadaşlarına bağlanabiliyor, hareket halindeyken anı yakalayıp paylaşabiliyor, anıları ölümsüzleştirebiliyor. En yenilikçi özellikleri zarif ve kompakt bir gövdede barındıran ST1000 modeli ise daha önce hiçbir kamerada olmayan Küresel Yer İşareti ile etiketleme (geo-tagging) teknolojisinin yanısıra, Bluetooth 2.0 ve Wi-Fi ile kullanıcılara çektikleri fotoğrafları neredeyse anında gönderme ve paylaşma imkanı veriyor. Artık sadece donanımsal değil, yazılım olarak da ürünler yeniliklerle donatıldı. Fotoğrafların üzerinde değişiklik yapmayı sağlayan yazılımlar sayesinde başka cihazlara ve programlara ihtiyaç duymadan kullanıcıların herşeyi makine üzerinden yönetmesini amaçlıyoruz. Kullanım kolaylığı ve mükemmel tasarımlarla, tüketiciye eğlenceli ve üstün fonksiyonellikte bir deneyim yaşatacak" dedi.

Okuyucu Yorumları

Toplam 2 Yorum

Tam emolar için Hahahaha

Güzel yorum :)))

Sen de yorum yaz

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir