Intel'in ağır topu Skulltrail testte

CHIP Online, Intel'in mükemmel oyun platformu Skulltrail'i enine boyuna inceledi...

Test:Intel Skulltrail

Intel yeni uç-seviye-oyuncu-sisteminin ismini Skulltrail olarak koydu. Temel olarak iki CPU soketi ve Nvidia'nın SLI teknolojisini destekleyen iki ekran kartı slotu olan bir anakart alındı. Bu tip bir sistemi detaylı olarak inceledik.

Intel, Skulltrail sistemi ile hali vakti yerinde oyunculara yöneliyor. Firma şu anda çoklu-çekirdek ve çoklu-gpu sistemlerin neler yapılabileceğini gösteriyor. Test sistemimizde iki adet Intel Core 2 Extreme Q9775 Quad Core işlemciler (3,2 GHz) vardı - yani toplamda sekiz işlemci çekirdeği. Bu seviyeye ulaşmak için iki CPU soketi olan uygun bir anakart (Intel D5400XS) kullandık. Sistem kart başına 768 MB belleğe sahip ve SLI modunda çalışan iki GeForce 8800 Ultra ile donatılmış. Teorik olarak dört ekran kartı da (Quad-SLI) kullanılabilir, zira yeterli sayıda PCI-Express x16 slotu mevcut. Fakat Nvidia uygun sürücüleri şu an için çıkarmadı. Bunların dışında sistem 8 GB DDR2 bellek ve 1500 Watt'lık bir güç kaynağı ile çevreleniyor. Mantıklı olarak bu tarz bir müsriflik fiyat olarak da kendini belli ediyor: Böyle bir sistem için 7600 Dolardan daha fazlasını ortaya koymalısınız.

Benchmark'lar ne diyor?

Benchmark'lar ne diyor?
Soğutma sistemi iyi performanslı olmak zorunda

Cinebench-Kralı
Şu an için sekiz işlemci çekirdeğinin performansı kötü değerler veriyor, çünkü bu sistemin performansını ölçebilecek uygun benchmark aracı yok. Buradaki tek istisna tüm çekirdeklerin gücünü kullanan ve tamamen işlemcinin performansına odaklanan Cinebench aracı oldu. Dolayısıyla Cinebench testinde en üst değerlere ulaşması bizi şaşırtmadı: çoklu-işlemci testindeki 19.718 puan aşırı derecede yüksek. Eğer karşılaştırmak gerekirse Intel Core 2 Quad Q6600 (tek işlemci olarak) bu testte sadece 8620 puan alabildi (güçlü sistem bileşenleri ile).

Oyunlarda güçlü
Elbette Skulltrail oyunlarda da güçlü. Grafik canavarı 3D-Shooter Crysis, 1600 x 1200 çözünürlük ve en yüksek detay (very high) seviyesinde saniyede 30 kare sunuyordu ve kusursuz derecede mükemmel gözüküyordu. DirectX 10 oyunu olan "Lost Planet" (Cave) de ise 2560 x 1600 gibi aşırı abartılı çözünürlük ve yüksek detay seviyesinde saniyede 29 kareye ulaştık. Buna benzer iyi sonuçları "World in Conflict" ve "Call of Juarez" oyunlarında da elde ettik. Sonuç olarak Skulltrail platformunun oyun alanında mükemmel sonuçlar elde ettiğini söyleyebiliriz.

Tüm bu yüksek performans ile orantılı olarak güç tüketimi de yüksekti. Sakin bir Windows masaüstünde bile cihaz 395 Watt enerji tüketiyordu. Oyunlarda ise bu değer 660 Watt'a çıkıyordu - yani enerjiden tasarruf edenlere göre değil.

Sonuç ve alternatif

Sonuç ve alternatif
Ekran kartları Nvidia'nın SLI teknolojisi ile birbirine bağlanmış ve oyunlardaki hesap görevlerini paylaşıyorlar.

Ekran kartı faktörü
Tüm bu iyi sonuçlar şunu bizlere unutturmamalı: Sekiz çekirdeğin kullanımı teknolojik açıdan üst sınırı çizse de, uygulamada bu unsurun pek bir önemi yok. Zira bu kadar yüksek bir çekirdek yoğunluğundan yararlanabilecek yazılım neredeyse yok; zaten oyunlarda ekran kartı yükün büyük kısmını üstleniyor. Yani oyun testlerindeki o yüksek kare oranları öncelikli olarak SLI modundaki iki GeForce 8800 Ultra'dan kaynaklanıyor - ve bu bir yenilik değil.

Sonuç
Skulltrail, rakip AMD'ye gönderilen bariz bir işaret: Intel şu sıralar ultra-üst-seviye alanında bir adım önde ve hiçbir soruyu yanıtsız bırakmıyor. Ya da bırakıyor mu? Bizim bir sorumuz var mesela: Skulltrail'i kim satın almalı? Oyuncular donanım için yüksek miktarda para ödemeye alışkındır. Fakat 7600 Dolar gibi bir fiyatta en tutkulu oyuncuların bile ağzı açık kalabilir. Ayrıca bu sektörde güçlü rakipler yok değil: Triple-SLI ve Multi-Crossfire, Skulltrail'i gereksiz hale getirip oyunlarda daha yüksek performans değerlerine ulaşabilir. Hemen satın almadan önce biraz bekleyin ve çıkacak teknolojilerin neleri mümkün kılacağını inceleyin.

Alternatif
Geleceğe yönelik bir üst seviye sistemi şu anda yarı fiyatına almanız mümkün. Hakato 506 CM Cosmos, Intel Core 2 Extreme Q9650 (3,0 GHz), 4 GB RAM ve iki GeForce 8800 GTS (512 MB - SLI) ekran kartını temel alıyor. Buna ek olarak iki adet 500 GB büyüklüğünde sabit disk ve DVD yazıp Blu-ray diskleri okuyabilen bir kombo sürücü geliyor. Fiyat: 4200 Dolar (yurtdışı).

Teknik özellikler ve ölçüm değerleri

INTEL SKULLTRAIL TEST-SİSTEMİNİN TEKNİK VERİLERİ VE ÖLÇÜM DEĞERLERİ
İşlemci 2 x Core 2 Extreme QX9775 (3,2 GHz)
Yongaseti Intel 5400
RAM 8192 MB DDR2 fully buffered
Ekran kartı 2 x Geforce 8800 Ultra (768'er MB)
Güç kaynağı 1500 Watt
Ölçüm Değerleri
Enerji tüketimi (Bekleme / Masaüstü / Tam yük) 6,5 W / 385 W / 660 W
Cinebench 10, 1 CPU (puan) 3294
Cinebench 10, x CPU (puan) 19718
Cinebench 10, OpenGL (puan) 3365
World in Conflict, 1600 x 1200, very high (fps) 32
Call of Juarez, 1600 x 1200, high (fps) 33,9
Lost Planet, 2560 x 1600, high, Snow (fps) 26
Lost Planet, 2560 x 1600, high, Cave (fps) 29
Unreal Tournament, 2560 x 1600, high (fps) 60,8
Crysis, 1600 x 1200, very high, CPU1 (fps) 31,6
Crysis, 1600 x 1200, very high, CPU2 (fps) 17,7
Crysis, 1600 x 1200, very high, GPU (fps) 31,8
Okuyucu Yorumları