Internet Explorer 10 ile gelen büyük şok!

Windows XP kullanıcılarının IE9 ile yyaşadağı şokun daha da büyüğü, IE10 ile geliyor!

  • Zeynel A. Öztürk
Internet Explorer 10, Vista'ya çıkmayacak!
Microsoft, herkesin Windows 7 kullanmasını istiyor.

Geçtiğimiz günlerde platform ön-izleme sürümü indirmeye sunulan Internet Explorer 10'un Windows Vista'da çalışmayacağı Microsoft tarafından onaylandı.

Tarayıcı, Windows 7 Service Pack 1'de çalışacak ve orijinal Windows 7'de çalışması için bir güncelleme yüklenmesi gerekecek. Windows XP ve Vista kullanıcıları ise IE10 ön-izleme sürümünü yüklemeye çalıştıklarında 'IE Platform Preview Windows 7'den önceki hiçbir işletim sistemini desteklememektedir' şeklinde bir mesaj alıyorlar.

Bir Microsoft yetkilisi, IE10 ile sadece modern işletim sistemlerinde ve modern donanımlarda bulunan bazı geliştirmeleri kullanarak önemli yenilikler sağlayabildiklerini söylüyor. Vista kullanıcıları ise IE10'u çalıştıramayacak olmalarından dolayı mutsuzlar.

Okuyucu Yorumları

Toplam 52 Yorum

vista zaten ölü :D
neyse böle bişeyler yapcağı belliydi
inadına korsan kullanmak lazım ama riskli iş...

dünyanın en dandik taryıcısını üretip kullandırtmıyorum diyecek kadar kendini kaybetmiş zaten bilgisayara gömülü gelmesi dışında pek kullanılmıyor ie millette meraklısı değil

peki bu kimin umrunda olacak, ben windows 7 kullanıyorum ama vista ya da xp kullansam da umrumda olmazdı ie10 bilgisayarımda çalışmıyor diye. başka tarayıcı mı kalmadı? bazı durumlarda ie'ye mecbur kalıyoruz, o zamanda ie8 kullanıveririm ne olacak

arkadaş isterse win 98 de bile çalışsın artık anlasınlar ie yi kullanan yok çok fazla sorunu var ve hala yavaş

Hayır, bir vista kullanıcısı olarak IE10 kullanamayacak olmaktan mutsuz değilim. Neme lazım? Bulunmaz hint kumaşı mı kendisi?

MS de işin tadını kaçırdı.Her yeni ürününü güncel olan işletim sistemine çıkartacaksa işimiz zor o zmn win8 çıkınca win7'yide xp gibi yok etmeye mi çalışacak?
Biri MS'i durdursun :)

yemisim internet expoleri ben zaten ie kolanmiyom ki chorme varken diyerleri saka gibi... Nokia bile ie yi kollanmiyor chorme veya firefox diyor.. Ie saka gibi.. Saygilarimla

MS de işin tadını kaçırdı.Her yeni ürününü güncel olan işletim sistemine çıkartacaksa işimiz zor o zmn win8 çıkınca win7'yide xp gibi yok etmeye mi çalışacak?
Biri MS'i durdursun :)

microsoftta win vista lisansım girsin

çok ta tın ie kullana kullana ölüyodu millet :))

Gerçekten İE 9 hayal kırıklığı.Benim açımdan sürekli sayfa hataları sürekli bol flashlı sitelerde özellikle.

_____________atikoğlu___________

Vista kullanıpta mutlu olan varmı ki acaba ?

vista kullanıcıları zaten normalde de mutsuz oldukları için ie10'u kullanamayacak olmaları ekstra bir mutsuzluk getirmeyecek onlara.

en iyis. vista bir facia zaten. xp desen ölme noktasında

Bence XP hala vista'dan iyidir...En azından daha güvenlidir...

İE10'da lazımdı sanki...MS ne sanıyor. Acele olarak hazırladığı Win8 ve İE10 elinde kalırsa o zaman görürüm MS'du :D

vistayı tonla paraya sat sonra destek verme m$ bunu hep yapıyor.

vistanın ölümü kolay olur zten :D

Şaşırtıcı...
Burada asıl sorun olan şey vista zamanında alınan bir bilgisayarın donanımın yetersiz görülmesi :D

Zaten Explorer kullanmıyorum. Sorun değil yani.

Vista da nasibini alacak anlaşılan.Microsoft bu anlayışla çok kullanıcı kaybeder.Ama üst sürüme yükseltmek istemesini normal karşılıyorum.Bunu kar amacı gütmese de daha iyi hizmet için linux da yapıyor.

Vista Microsoft için; "alında kara leke" gibi sanki. Microsoft unutmaya çalışıyor Vista'yı. Desteklerini giderek azaltıyor...

ie yüzünden vistamı bırakamam. zaten bizim firefox chrome ve operamız var.

Siz böyle yaptıkça firefox chrome opera göbek atıyor... :)

bedava yükseltme hakkı tanısalardı vista diye bişey kalmazdııı

Ben Windows 7'yi Her Ne Kadar Sevsemde Windows Vista ve Windows XP'nin Yeri Ayrı Microsoft Sonradan Pişman Olacağı Kararlar Almalalı !!!

chrome varken ie nin yüzüne bakan var sanki :) ie9 ile <aten ciddi bi pazar payı kaybetti ie kendi ipini çekiyor

microsoftdan çok çok doğru bir karar. vista kötü bir işletim sistemi, xp desen allahlık oldu zaten. 7 ise harikulade. modası geçmiş geri kafalı insanları bazı şeylere alıştırmak zordur. ms risk aldı umarım bunda başarılı olurlar. ha bu arada ie 9 için bazı acemi zekasızlar işkembeden sallayıp durmuş. bunların toplasan yüzde 10 u ie 9 u deneyip test etmişlerdir geri kalanı ya xp yada diğer dandirik işletim sistemi kullanıcılarıdır....

ie 9 win 7 ile süper umarım ie 10 da win 8 ile harika olur.

vista alanlara yazık olmuş!! koca şirket kendi işletim sistemini bitirmeye çalışıor :D bence bitiricekseler service pack3 ile uğraşmasınlar :D

Satarken iyiydi Vista'yı.. Bir daha microsoft'a para vereni...

Hayatımda ben bu kadar kazıklandığımı görmedim... İşletim sistemi çıkalı kaç sene oldu ki güncellemelerden mahrum kalıyorsun? Çevremdekilere lisanslı kullanın diyip duruyor hatta aldırıyordum. Bundan sonra ağzımı açmayacağım..

her ne kadar win7 kullanıyor olsamda, çok saçma bir durum. daha 5 yıl önce çıkmış bir işletim sistemine insanlar onca para döksün,sen yeni projelerini bu sistem için geçerli kılma....

Vista'ya kötü diyen arkadaşım.Chip onlineda da bu konu ile ilgili makalesi vardı.Vista,güvenlik bakımından windows 7 den 1 adım önde.Tek kusuru ram ve işlemci kullanımı fazla olması.Vista çıkalı daha 4 sene olmadan desteğini kesmesi çok ilginç.Windows xp çıkalı yıllar oldu ve çok uzun bir zaman microsoft destek verdi,ama vistada cıvıttı.Resmen satış politikası,parayı alayımda nasıl alırım diye bakıyor. :-@

Ms in en büyük kazığı windows vistadır Windows vista yı notebooklara entegre edip bütün notebook alanlara satılar 5 yıl geçmeden win7 yi sürüp windows vistadan desteğini çekiyor ms in ultimate ve business olmasa bile home basic ve home premium lisanslarını ücretsiz geçirmeliydi win7 ye. En çok Ms si kınadığım noktalardan biri budur. Bukadar başarısız bi işletim sistemi yaptığınızı ilk gündendir biliyordunuz xp ile devam etmeliydiniz notebooklarda...

Ya nekadar saçma yorumlar yapıyorsunuz bilip bilmeden bir de insanlara hakaret ederek aşağılıyorsunuz.
Al işte lafa bak "modası geçmiş geri kafalı insanları bazı şeylere alıştırmak zordur".. muş.
Bu nasıl bir zihniyetin ürünü böyle, dünyadan bihaber lüks ve boluk içinde yaşayan zengin şımarıklığı olsa gerek.
Bizim yüzlerce dolar verip her sene bir işletim sistemi alacak imkanımız yok, olanla yetinmek zorundayız.Bunun geri kafalılıkla alakası yok, saçmalamayın.

Aslında Windows Vista = Windows 7 olacaktı ama Microsoft kaş yapayım derken göz çıkardı.Yani eğer Vista Windows 7 kadar başaırılı yapılmış bir işletim sistemi olsaydı bugün Windows 7 denen şey ortaya çıkmayacaktı.

Yıllardır pek IE kullanmadığım için benim için pek dert değil ben operacıyım...zaten opera devamlı yeni sürüm çıkartarak gelişimini sürdürüyor..IE 8-9-10-11- ........ gelsede farketmez opera hemen onların gelmesini beklemeden yeni ve geliştirilmiş sürümünü çıkartıyor. Opera XP ilede hızlıydı win7 ilede çok hızlı..

bundan sonra lisanslı bir ms ürünü alırsam ... vista kullanıcısıyım ie 10 yükleyemiyorum yeni media player yok. yeni bir firma girmeli ve adam akıllı bir isletim sistemi yapmalı yaparsa ilk ben alacağım

o zaman, korsana devam...:)

keşke microsoft windowsu tamamen bitirse. ie yi hiç kullanmadım zaten.

Kimmiş o mutsuz vista kullanıcıları?

Hicbir ciddi sirkette boyle kararlar verilmez. Efendim yeni nesil teknolojiden faydalanacaklarmis da falan filan. Google Chrome her isletim sisteminde calisiyor. En hizli, en guvenli ve hemen hemen butun web standartlarina uyumlu. Kim cikip IE9, Chrome'dan iyi diyebilir ki! Sirf para kazanmak icin tuketici memnuniyetini hice sayan Microsoft kaybolmaya mahkumdur. Bunu bir yere yazin. 5 yil icinde Windows isletim sistemleri piyasadan silinecektir...

neyse hakkımız da hayırlısı arkadaş.

gerçekten mutlu oldum :D microsoft gerçek yüzünü göstermeye devam ediyor.yazılımcılar donanımcılar pc oyunları hep microsoft un arkasında neyse ki.bu kadar desteği microsoft a göstereceğinize open source a linux a destek verseydiniz bugün bu olaylar yaşanmazdı :)

arkadaşlar şuan ubuntu kullanan biri olarak ve bu mesajı ubuntu dan gönderen biri olarak bırakın linux olduğu yerde kalsın. Herkes bilirse microsoft dan farkı kalmaz. Zaten çoğu bilgisayar kullanıcısının bile kullanamayacağı bir sistem ve yapı. Fakat bir çok sıkıntı yaşamama rağmen harbiden güvenli ve çok stabil çalışıyor gerçi makinem de İ5 ama kullanabilecek herkese tavsiye ederim ubuntu başlangıç olarak çok iyi sonrasında debian a geçmeyi düşünüyorum.

Firefox, Opera, Chrome, Safari.. bunlardan biri dururken İnternet Explorer kullanmak isterseniz zaten mutsuz olursunuz.

çok da tınnn

Microsoft windows7 satışlarından pek memnun değil anlaşılan.

Vistayı hala savunanlara kapak olsun. Microsoft bile vistayı adam yerine koymazken ballandıra ballantıra vistayı övenlere iyi bir kazık olmuştur. Oh olsun. Kraldan çok kralcı olursan böyle olur.

Vistayı hala savunanlara kapak olsun. Microsoft bile vistayı adam yerine koymazken ballandıra ballantıra vistayı övenlere iyi bir kazık olmuştur. Oh olsun. Kraldan çok kralcı olursan böyle olur.

ie ye yavaş diyen insanlar yavaşlığı görmemişler ben firefox kullanıyorum çok yavaş ie daha ii hatta chrome ie9 dan kötü siz ie kötü diyin hem microsoft windows 7 desteğini kolay kolay kesmeyecektir bide windows 8 çıkarsa çok güvenli olacak ie10 bide firefox çok indiriliyormuş da neymiş çok kötü hatta ie 9 daha ii test edin görün

Sen de yorum yaz

 

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

 

 

Turhost