Internet Explorer 10 öfkesi!

Microsoft, Internet Explorer 10 hakkında verdiği radikal kararla en çok onları kızdırdı...

Internet Explorer 10 öfkesi!

Microsoft, Internet Exporer 10'da izleme özelliğinin varsayılan değer olarak kapalı olacağını duyurdu. Microsoft Mahremiyet Direktörü Brendon Lynch, tüketicilerin verileri üzerinde daha fazla söz sahibi olmaları gerektiğini ve kişiselleştirilmiş reklam isteyip istemediklerine kendilerinin karar verme hakkına sahip olduğunu söyledi.

Duyuru, mahremiyet taraftarlarını sevindirirken reklamcıların tepkisini çekti. Neredeyse bütün çevrimiçi reklamcıların üye olduğu Digital Advertising Alliance (DAA - Dijital Reklam Birliği), kararı kınadı. Kuruluş, üç yıldan uzun süredir bir yandan kullanıcıların mahremiyetini koruyup öbür yandan izlenmelerine ve kişiselleştirilmiş reklamlar görmelerine izin veren bir teknoloji geliştirilmesi için Microsoft ve hükümet ile işbirliği yapıyordu. Bu nedenle Microsoft'un tek taraflı aldığı bu karar reklamcılar arasında huzursuzluk yarattı:

DAA Genel Sekreteri Stu Ingis "Yeni web teknolojileri sayesinde tüketicilere daha hedefe yönelik reklamlar sunabiliyoruz, ancak sektör içindeki kontrol mekanizmaları sayesinde oluşturulmuş kapsamlı seçenekler ile tüketiciler mahremiyetleri ve verilerinin toplanması konusunda doğru seçimleri yapabiliyorlar." diyerek Microsoft'un kararını "Tüketiciler için Internet'teki içerik ve hizmetlerin erişilebilirliğini ve çeşitliliğini tehdit ediyor" sözleriyle kınadı.

Okuyucu Yorumları