Internet Explorer'ın düşüşü durmuyor

Microsoft üzgün: Internet Explorer Ağustos ayını önemli bir kayıpla kapattı. Rakamlar burada...

IE kan kaybediyor!

Web tarayıcı pazarı ile ilgili rakamların ardı arkası kesilmiyor. Geçtiğimiz gün burada Google Chrome'un ilk 24 saatte elde ettiği paydan bahsetmiştik. Ancak Chrome fırtınası bu kadarla sınırlı kalmadı.

Google Chrome dünya tarayıcı pazarının yüzde 1,41'lik kısmına sahip olmak için sadece üç güne ihtiyaç duydu. Böylece Chrome rakipleri Opera ve Netscape'i geçmiş oluyor. Bu rakamlar, tarayıcı pazarının önümüzdeki günlerde daha da kızışacağını gösteriyor.

Net Applications verilerine göre Internet Explorer, Ağustos ayı itibariyle pazarın %72,2'sini elinde bulunduruyor. Temmuz ayında ise, yine aynı şirketin yaptığı ölçümler IE'nin pazar ayını %73.1 olarak gösteriyordu. Diğer bir deyişle IE, bir ay içerisinde %0.9'luk pazar payını kaybetmiş bulunuyor.

Yıl geneline bakıldığında ise Ağustos ayında yaşanan bu düşüş IE'nin yıl içindeki en büyük ikinci pazar kaybı olarak görülüyor.

IE'de görülen pazar kaybına rağmen, Mozilla Firefox pazar payını artırmayı sürdürüyor. Temmuz ayında %19.2'lik bir pazar payı elde eden Firefox, Ağustos ayında da başarısını sürdürdü ve %19.7'lik bir orana ulaşmayı başardı.

Opera ve Safari'de durum nasıl

Opera ve Safari'de durum nasıl
Opera'da küçük bir kımıldama göze çarpıyor.

<Diğer tarayıcılarda da düşük oranlarda olsa da bir artış var: Apple Safari'nin payı %6.1'den %.6.4'e çıkarken, Opera ise %0.69'dan %0.74'e yükseldi.

Tüm bu rakamları bir araya getirdiğimizde ortaya şu sonuç çıkıyor: Internet Explorer hızla kullanıcı kaybediyor, rakipleri ise her geçen gün biraz daha güçleniyor. Microsoft'un bu düşüşü durdurmak için son şansı ise, hiç kuşkusuz Internet Explorer 8 olacak.

Net Applications'ın yönetici yardımcısı Vince Vizzaccaro'nun bu konuda yaptığı açıklama ise şöyle: "IE'nin pazar payını bu denli hızlı kaybetmesinin birçok nedeni olabilir. Ancak sanıyorum ki IE8'in beta sürümünü kullanan kullanıcılar, yeni IE'ye geçiş yapmadan önce diğer tarayıcıları da deniyorlar."

Google Chrome'un başarısına da değinen Vizzaccaro, çok kısa sürede Google'ın Chrome önemli bir pazar payını elde etmesinin bir sürpriz olmadığı görüşünde. Firefox ve Safari'ye göre konum itibariyle Chrome'un daha şanslı olduğunu ifade eden Vizzaccaro, Google'ın isminin bile Chrome için yeterli olduğunu vurguluyor.

Okuyucu Yorumları