Internet Explorer kullananlara yeni şok!

Hangi sürümü kullanıyor olursanız olun; eğer IE kullanıyorsanız, bu haber canınızı çok sıkacak!

Internet Explorer kullananlara yeni şok!

Microsoft, Internet Explorer'ın tüm sürümlerinde bulunan, önemli bir açığın varlığını kabul etti. Sıfır günü açığı olarak nitelendirilen güvenlik açığı, "user after free" ismiyle bilinen bir saldırı türüne kapı açıyor.

Bu saldırı türünde, kullanıcıların genellikle mobil web sitelerinden çıkışında hafızanın temizlenmesi sırasında saldırganların hafızadaki verileri deforme etmesiyle sisteme giriş mümkün oluyor.

Microsoft, IE 9, 10 ve 11'i yoğun olarak etkileyen bu sorunun çözümü için özel bir yama üzerinde çalıştığını ve normal yama planının dışında bunun öncelikli olarak yayınlanacağını da açıkladı. Verilere göre, piyasadaki inetrnet tarayıcıların dörtte biri, yani internete giren insanların dörtte biri bu açıktan etkileniyor.

Cem Şancı

Okuyucu Yorumları

Toplam 17 Yorum

internet explorer hiç kullanmıyorum pcde son sürüm yüklü olabilir ama :p

chrome ullanın başınıza gelmesin işte böle virüslü microsoft gibi biri değil. (chrome hırsız diyenlere bu haber sanırım büyük kapak oldu)

He canı geçelim chroma 100 dakikalık film için 250 reklam izleyelim dimi

@29 Nis 2014 14:25 neden acaba bana 1 tane bile reklam açılmadı kardeşim sen ruh hastasımısın :D :D

@29 Nis 2014 12:13 Chrome kullanın başınıza gelmesin? IE, en güvenli browserdır normal olarak. Bu sadece bir açık ve giderildi bile. Sen yenisin galiba

zaten kullanmıyoruz. opera süper yani gerisi hikaye

Güncelleme yayınlandı bile. Microsoft çalışıyor.

Xp ile ie8 öldü.. Vista'da ie9 ölecek. .

IE11 Wğndows Surface ProII ve Lumia 1520 de akar

bununla ilgili güncelleme çoktan yayımlandı yahu :) uyumaya devam sevgili Chip....

@29 Nis 2014 14:43 ben bilmiyordum. yazı benim için yayımlanmış.

Chrome madem o kadar iyi niçin tek pencere, tek sekme bile açıkken görev yöneticisinde 4 ayrı işlem birden çalışıyor. O kadar işlem bilgisayarda ne yapıyor.

@29 Nis 2014 18:17 chrome sekmeler, pencere, grafik islemleri gibi her farklı işlem için ayri işlem kullanıyor. Bu sayede bir işlevde sorun olduğu zaten, firefoxta olduğu gibi tarayici tamamen cokmuyor, bir sekme soktuğunda diğerleri acik kaliyor. Ayrıca çoklu islem kullanması, sistem üzerinde daha fazla kontrole sahip olması demek olduğundan chrome hizli calisiyor.

@30 Nis 2014 00:26 haklısın. eklentiler bile farklı uygulama. kendi görev yöneticisi bile var.

ie kullanıyorsanız canınız zaten sıkılıyordur. habere gerek yok.

explorer garip ya. bazen açılırken takılyor; tamam bişey yapıyorsun anladıkta arkaplanda yap işimiz var. bir web developer olarak söylüyorum: diğer bütün tarayıcılarda sorunsuz çalışan ie de doğru çalışmıyor. ekstra gayret vermen gerek. bunun bi standardı var arkadaş. tam küfür edilecek tarayıcı.

cahiller internet explorer kullanır hacklenir... :)

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

Turhost