iPhone 5'te bu da mı olacak?

iPhone 5 hakkında ortaya atılan iddiaya göre Apple, görmezden geldiği bu teknolojiye merhaba diyecek

Apple NFC'ye evet mi dedi?

Apple şu ana kadar iOS'e yakın alan iletişimi teknolojisini (NFC) eklememişti, ancak iPhone 5 ile bu durum değişebilir.

Gelen haberlere göre prototip telefonların kaynak kodunda görülen bazı bölümler, yeni cihaza NFC çipi ve anteni koyulabileceğini gösteriyor. Bu da telefonun mobil ödemeleri desteklemesi anlamına geliyor.

NFC teknolojisinin büyük destekçilerinden biri olan SITA CTO'su Jim Peters, Apple'ın dahil olmasıyla bu yeni teknolojinin son derece hızlı bir şekilde yaygınlaşacağını düşünüyor:

"Bitmek bilmeyen tartışmalar yüzünden pek çok kişi NFC teknolojisinin asla yaygınlaşmayacağını düşünüyor. Ama hazır olun, bu teknoloji gümbür gümbür geliyor. Sene sonuna kadar piyasaya çıkacak pek çok akıllı telefon bu teknolojiyi destekleyecek. Eğer Ekim'de çıkacak yeni iPhone NFC'yi desteklerse bu iş bitmiştir."

Apple'ın iOS 6 ile piyasaya süreceği Passbook uygulaması, kağıtsız biniş kartları, faturalar, biletler ve benzeri verileri tek bir çatı altında toplayacak. Eğer NFC de bu çözüme dahil olursa mobil ödemelerin yolu açılabilir.

Google'ın bazı Android cihazlarda Google Wallet uygulamasıyla desteklediği teknoloji bugüne kadar yeterince yaygın kullanılmıyordu, ancak Apple işe dahil olursa bu, NFC için dönüm noktası olabilir.

Mehmet Ali Bahıt

Okuyucu Yorumları

Toplam 12 Yorum

Once bluetooth dosya aktarimi desteklesin iphone...

iOS 6 da zaten passbook denen yeni uygulama sayesinde gelecek iPhone da nfc olacağını tahmin edebiliriz

Bluetooth için önce jailbreak sonra AirBlue ;)

yazilir cizilir ama bi cacik eklemezler su alete... islemcisi ram i ekrani kamerasi yalandan guncellenir. uygulama magazasina ekleyebilcekleri bi kac ozelligi sanki iphone 5 e ozelmis gbi anlatirlar. en dolandirici sirketlerden biri

destekliyor zaten ipad 2 de saniye de 1.7 mb ile atıyor. Programın adı AirBlue zahmetsiz fotoğraflar notlar emailler müzikler falan hepsini atabiliyorsunuz. Ön yargılı davranmayalım ios işletim sistemine her gün yeni bir tweak çıkıyor geliştiriciler en yoğun orada.

''Once bluetooth dosya aktarimi desteklesin iphone...'' Sana hakaret ederdim her hakaretide hakediyorsun ama editörler yorumumu yayınlasın diye etmiyorum. Bluetooth'u ne için istiyorsun? Müzik atmak için mi yoksa kıytırık 10p çözünürlüğünde videolar atmak için mi? Hangi telefonu kullanıyorsun allah bilir ve bende eminim ki 100 liralık bir telefondur. Müzik ve video her şey iTunes'ın içinde var zaten. Apple malı kullanamıyorsun işte kardeşim defol git yorum yapma Apple haberlerine. Hepiniz için geçerli bu. Apple malı kullanmıyorsanız ve sevmiyorsanız DEFOLUN GİDİN ANDROİD'i kucaklayın 2 gün sora tabletim,telefonum virüsten bozuldu diyip tamircilere götürürsünüz. Yada yandı,eridi,patladı işlemcisi bozuldu vb. dersiniz. LANET OLSUN size be yakında Android kullananların hepsi yuhlanacak ayıplanacak. Android'in her şeyi çalıntı. Apple iPhone'yi yapmadan önce Samsung'un, LG'nin, Sony'nin aklı nerdeydi? Neden ilk onlar yapmadılar dokunmatik telefonları? Yada iOS çıkmadan önce Google'ın aklı neredeydi? App Store çıkmadan önce Android'in aklı nerdeydi? iPad çıkmadan önce neredeydi Samsung,Google,Sony,Motorola'nın Microsoft'un aklı?? Bu teknolojilerin hepsi Apple'den çalındı ve saçma sapan değişikliklerle kullanıcılara yedirilmeye çalışıldı. Sizin gibilerde yiyorlar işte.. Siz hala Apple'yi elinizde hiçbir kanıt olmadan hunharca kötülemeye devam edin...

@27 Haz 2012 17:32 Kardeş niye böyle gereksiz bir çıkış yaptınki sen. Hiç mi aklına gelmedi Androidcinin birisi gelir ağzının payını verir seni rezil eder diye..Buyur bak geldim,.Birincisi burası özgür bir platform(tabi sen bir iphone fanı olarak özgürlükten anlamazsın ama neyse) isteyen gelir istediği yorumu yazar, onay alırsa yayınlar. İkincisi, tamam apple ı tebrik ediyoruz, teknolojiyi ileri boyuta taşıdılar, dünyaya dokunmatik hırt pırt herşeyi tanıttılar ama şimdi ne alaka bir firma birşey buldu diye rakiplerinin onu kullanmaması gerektiği fikri ya da kullanınca hırsız olduğu fikri. Apple cihazlarındaki teknoılojilerin hepsini Steve Jobs mu icat etti. Onun içindede bir sürü parça, bir sürü donanım malzemeleri var başka firmalar tarafından üretilen..Nedir yani kimse yeni çıkan bir teknolojik gelişmeyi kullanmasın ki zaten dokunmatik cihazlar fikir olarak her zaman olan yapılmaya çalışan bir şeydi, apple sadece erken başardı ve piyasaya daha önce girdi.....Neyse birde şu iTunes meselesi var, sanırım iTunes gibi yazılımlara muhtaç olmak size kendinizi özel hissettiriyor.1700 - 2000 tl para verip aldığın cihaza, iTunes olmayan bir pc den bir şey yollamak istediğinde çile çekmek senin zoruna gitmiyor anlaşılan. Evet evindeki pc de iTunes vardır, muhteşem ayarlar yapmış muhteşem eşleştirmeler sayesinde istediğini hızlıca yapabiliyorsundur ama hani nerde bu cihazın bağımsızlığı. Hani nerde bunun o sözde rahat kullanımı.......Devam edelim....Adama 100 liralık telefon kullandığını düşünüyorum demişsin, bu kadar seviyesiz olmaya gerek var mı ?? Siz bizi yani Android kullananları fakir oldukları için mi Android li cihaz alıyoruz sanıyorsunuz anlamadım.Söyleyiim HAYIR ! Biz gidipte 2000 lira para verip bir sağa bir sola 3 tane menü arasında sıkışıp kalmak istemediğimiz için, platformlara bağlı kalıp bir müzik dosyasını telefona atmak için eve gitmeyi beklemek zorunda kalmamak için, 3g açmak istediğimizde menüler/ ayarlar/genel/ bilmem ne.... dizinini takip edip zaman kaybetmeyi sevmediğimiz için, sonradan sizinde eklediğiniz notification bar ı kullanabilmek için ve en ama en önemlisi özelleştirmenin dibine vurup, cihazımızı kendimize ama gerçekten kendimize özel kılabildiğimiz için alıyoruz..Yoksa 2000 lirayıda 2500 lirayıda vermesini biliriz ama işte hakedecekse veririz.....Ha birde şu bozulma meselesi var, erime patlama virüs girme falan filan iyice coşmuşsun hatta şöyle bir cümle var ona gerçekten güldüm "yakında Android kullananların hepsi yuhalanacak ayıplanacak"..Bak güzel kardeşim böyle alakasız tamamen kullanıcının tercihine göre kullanacağı, seçme hakkının sadece bizde olduğu bir ortamda bile olayı büyütüp faşizan yaklaşımda bulunman biraz abes olmuş..Ne yapacaksınız ben cebimden HTC Sensation cihazımı çıkarınca bana hakaretmi edeceksiniz, sence gerçekten böyle mi olacak..Komik misin nesin anlamadım ? ...ve son olarak bak gerçekten bu olaya böyle futbol takımı destekler gibi bakarsan hiç bir yere varamazsın.Senin gibi düşünen applecıları apple, androidcileri de samsung,htc falan filan didikler..Teknolojiye bu şekilde bakılmaz..Bakarsın cihazın özelliklerine, kendine en yakın hissettiğini alırsın..Öyle kimseyede 100 liralık cihaz kullanıyor diye de hakaret edemez saygısızlık yapamazsın..Asgari ücretin 700 lira olduğu, 4 kişilik bir ailenin 700 lira ile bir ay geçinmeye çalıştığı bir ülkede kalkıp böyle düşüncesizce konuşmazsın.İllaki konuşacağım diyorsan, al o 2000 liralık telefonunla ne yapıyorsan yap..İnsanlık üstüne giydiğin kıyafetle ya da cebine koyduğun telefon ile ölçülmüyor haberin olsun..Yetersiz kişiliğinizi bu şekilde kapatamazsınız haberin olsun.

@27 Haz 2012 17:32 ben bir androidiyim ama eğer iphone olmasaydı bugün halimiz dmandı diyebilirim. hala nokianın basit telefonlarını kullanıyor olurduk. iphone sahibi olmayanların tutunacak tel dalları olan bluetooth çok işe yarar birşey değil kanımca. iphone telefonlarda bir devrimdir herkes önünde eğilmelidir. kısıtlı olabilir ama bu güvenlik gerekçesiyldir. donanımı düşün olabiliyor ama donanımı çok yüksek telefonlar donmalar yaşarken iphone kasmadan çalışabilmekte. stabil bir işletim sistemi hergeçengün getirdiği yeniliklerle diğer firmalara rehberlik ediyor. birkaç mzellik dışında şimdiki birçok firma iphoneden ilham almışlardır. bknz. dokunmatik ekran ( basmatik değil kapasitif) siri uygulama mağazası

hayırdır bu kadar niye kızıyosun kardeş, lanet olsun defolun gidin diyecek kadar millete bu öfke iphoneyede bu kadar savunma ve sevgi nerden geliyor. iphone dediğin bi cihaz için burda millete hakaret etmeye gerek varmıydı günaha girmeye gerek varmıydı yazık, sana dar gelen millete bol gelir zevk ve maddiyat konusu sen iphone dersin diğerleride android der,symbian der. bu kadar tepki vermek anlamsız.....

android ve apple kullanmis biriyim bi iOs 5.1 gingerbread 2.3.6 yla kiyaslanamaz, apple gayet stabil calisan takilmayan bi cihaz nedir bu nefret anlamadim gitti.

neymis iphone pahaliymis da hava atmak icin aliniyomus yok ya sizin S3 ünuz 109tlyemi satiliyo kardes??? o da 2000 tl o da 16gb modeli. ilk ciktiginda oyleydi simdi biraz dustu. Allah bu android fanlarina akil fikir biraz da zeka versin

Yil olmus 2013 halen nfc olmayan telefon var pardon elmaa.

Sen de yorum yaz

 

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir