James Webb Uzay Teleskopu "şans eseri" yaptığı yeni keşifle yine şaşırttı

James Webb Uzay Teleskopu "şans eseri" yaptığı keşifle yeteneklerini bir kez daha ortaya koydu.

James Webb Uzay Teleskobundan "şans eseri" keşif

James Webb Uzay Teleskobu, galaksiler, nebulalar ve ötegezegenlerle ilgili gözlemleriyle dünyayı büyülemiş olsa da, şimdi çok daha küçük bir cisim tespit etmeyi başardı. Zarif, daha önce bilinmeyen bir asteroidin keşfedilmesi, astronomlar için şans eseri ortaya çıkan bir sürpriz oldu.

Avrupalı gökbilimcilerden oluşan bir ekip, asteroidi Webb'in Orta Kızılötesi Enstrümanı (MIRI) tarafından toplanan verilerde buldu. NASA ve Avrupa Uzay Ajansı tarafından yapılan açıklamada “Cisim, muhtemelen Webb tarafından bugüne kadar gözlemlenen en küçük cisimdir ve Mars ile Jüpiter arasında yer alan ana asteroit kuşağında uzunluğu 1 kilometrenin altında olan bir cisim örneği olabilir” denildi.

Asteroidin 100 ila 200 metre uzunluğunda veya kabaca Roma'daki Kolezyum büyüklüğünde olduğu tahmin ediliyor.

Asteroidi ortaya çıkaran MIRI görüntüleri, kalibrasyon ve performans testi amacıyla kullanılmıştı. Webb aslında (10920) 1998 BC1 adlı bilinen bir ana kuşak asteroidine bakıyordu. Yani, yeni asteroit aslında yanlışlıkla çekim karesine girmişti.

Max Planck Dünya Dışı Fizik Enstitüsü'nden astronom Thomas Muller, asteroidin “tamamen beklenmedik bir şekilde” bulunduğunu söyledi. Asteroit keşfi, Webb'in gelişmiş yeteneklerinin bir kanıtı olarak gösteriliyor. Muller, “Tespitimiz ana asteroit kuşağında yer alıyor, ancak Webb'in inanılmaz hassasiyeti, yaklaşık 100 metrelik bu nesneyi 100 milyon kilometreden daha uzak bir mesafeden görmeyi mümkün kıldı” dedi.

Araştırma ekibi, Astronomy & Astrophysics dergisinde Webb'in asteroit tespit etme becerisi hakkında bir çalışma yayınladı. Yeni uzay kayası hakkında halen bazı belirsizlikler var ve yörüngesini belirlemek ve gerçekten de yeni keşfedilmiş bir asteroit olduğunu doğrulamak için takip çalışmalarının düzenlenmesi gerekecek.