Japon işi reklam panosu...

Yine bir "Japonlar bunu da yaptı" haberi: İşte teknoloji devi ülkenin son marifeti...

Japon işi...

Metroda beklerken karşınızda duran LCD ekranlarda oynayan reklamları oldukça teknolojik buluyorsanız bu haberimize daha da şaşıracaksınız. Çünkü Tokyo metrosundaki reklam istasyonları, ona bakanların yaşına ve cinsiyetine göre reklam gösteriyor.

Reklam panosuna yerleştirilen kameralar sizin cinsiyetinizi ve yaşınızı algılayabiliyor. Yani sekiz yaşında bir çocuğun karşısında bir oyuncak reklamı ortaya çıkarken, 60 yaşında bir insanın karşısında bir hastane reklamı olabiliyor.

İzlemiş olduğunuz bazı bilimkurgu filmlerindekii şehir yaşamında, doğrudan gerçek isimleriyle insanlara seslenen reklamların olduğunu görmüşsünüzdür. Reklam teknolojisi henüz o noktaya gelmese de hızla ilerliyor.

Okuyucu Yorumları