Japonlar 3G'yi bitirdi 4'e geçiyor!

Biz 3G için geri sayıma devam ederken, Japonlar 3'ü bıraktı, 4G için kafa yoruyor...

Biz 3G, onlar 4G derdinde

Japon servis sağlayıcısı DoCoMo yeni ve şaşırtıcı bir açıklama yaptı. Bu açıklamaya göre 3G'de yaşanan güçlüklere rağmen DoCoMo yoluna devam edecek. DoCoMo'ya göre gelecek yıl 4G hizmete hazır olacak.

Japonya'nın önde gelen cep telefonu servis sağlayıcılarından NTT DoCoMo, 4G konusunda yalnız kalsa dahi vazgeçmeyeceğini açıkladı. 4G telefonlar gecikse bile DoCoMo planladığı gibi 2010 yılında 4G ağını hizmete sokacak. Mobil internet için uzun vadeli planlara uymaya kararlı olan DoCoMo, 2001 yılında da daha kimse hazır değilken 3G hizmeti sunmaya başlamıştı.

2001 yılındaki çıkışında erken davranarak W-CDMA standardının kabul edilmesinde dünyanın farklı ülkelerinden servis sağlayıcıların kendisini izleyerek yardımcı olacağını düşünmüştü. Ancak servis sağlayıcıların çoğu bu hizmeti erken getirerek zarar etmek istemedi ve bekledi. Çoğunluğu CDMA ve başka standartlarda 3G yayınına başlayarak DoCoMo'yu dünyanın neredeyse başka hiçbir yerinde çalışmayan 3G telefonlarla baş başa bıraktı.

3G'de yaşanan sorunlar 4D için engel değil...

3G'de yaşanan sorunlar 4D için engel değil...
Daha fazla hız ihtiyacı bitmiyor

Bu acı tecrübeye rağmen DoCoMo başkanı Ryuji Yamada gelecek yıl için 4G ile yeniden bastıracak. Piyasa olgunlaştığı için de bu sefer dünyanın kendisini takip edeceğine güveniyor. 2001'den bahsederken ise Yamada "3G ağ işine ilk biz girdik ve arkamıza bir baktık ki kimse yok".

Peki 3G yeni çıkmışken 4G'ye ihtiyaç var mı? Daha doğrusu DoCoMO 4G'nin satacağını neden düşünüyor? Öncelikle daha gelişmiş bir teknoloji olması var. Ayrıca Japonya bizden çok daha uzun süredir 3G'ye sahip. Sonra kullanıcılara yüksek hızda film sunulacak olması geliyor. Kullanıcılar için cep telefonunda 4G'nin eğlence hayatlarının önemli bir parçası haline gelmesini sağlamak istiyorlar. Bütün bu maliyete katlanılmasının esas sebebi ise hızlı erişime sahip cep telefonları üzerinden medya satışı yapmak, mobil eğlence pazarını büyütmek gibi görünüyor.

Okuyucu Yorumları