Kamera testi: 8 Megapiksel cepler kapışıyor!

Megapiksel devleri testte: 8 Megapiksel cepleri detaylı bir kamera testinde kapıştırdık...

  • Halil Mollaoğlu
Yüksek çözünürlük
8 Megapiksel cepler: Hangisi en iyi resmi çekiyor?

Sony Ericsson C905, Samsung Pixon, LG Renoir ve Samsung innov8: Şu sıralar piyasada birçok 8 Megapiksel cep telefonu var. Sizler için bu piksel devlerini detaylı bir kamera testinden geçirdik ve hangi cep telefonunun resim çekme konusunda en iyi ortaya çıkardık.

3, 5 veya 8 Megapiksel; bu rakamlar tek başına cep telefonunun kamerası hakkında fazla bir şey söylemez. Biz daha fazlasını bilmek istiyoruz: 8 Megapiksel ceplerin fotoğraf kalitesinin çözünürlük dışında renk gösterimi, optik bozulma, kenar karartma ve görüntü kirliliği gibi konularda da bir kompakt fotoğraf makinesine eşdeğer olup olamadığını ortaya çıkaracağız.

Güncel 8 Megapiksel modeller olan Sony Ericsson C905, LG KC910, Samsung M8800 Pixon, Samsung i8510 innov8'i detaylı bir kamera-testine tâbi tuttuk. Karşılaştırmak içinse Kodak cep telefonu Motorola Motozine ZN5 gibi bir 5 Megapikselliyi de yarışa ekledik. Test birincisi ve rakipler hakkındaki tüm bilgileri ilerleyen sayfalarda öğrenebilirsiniz.

Resim galerimizde test ettiğimiz Megapiksel cep telefonlarına dair birçok ölçüm diyagramının yanında tüm test resimlerini de tam büyüklükte görebilirsiniz. Telefonlarla çekilen resimler 8 MP çözünürlükte olduğu için boyutları 1,5 MB ile 3,5 MB arasında değişiyor. Kotalı internet kullanıcılarının dikkatine!

Yöntem: Cep kameralarını böyle test ediyoruz

Kirlilik ölçümü: Ulbricht küresi ile güvenilir testler.

Fotoğraf ceplerine yaptığımız testler genelde dijital fotoğraf makinelerininkiyle aynı şekilde ilerleyecek. Fakat cep telefonlarının teknik istisnaları test sürecinde bazı değişikliklerin yapılmasını gerektiriyor.

Dijital fotoğraf makineleri için kullandığımız test yöntemi ile güncel makinelerin güçlü ve zayıf yanlarını objektif ve tekrar canlandırılabilir şekilde ortaya çıkarıyoruz. Kamera odaklı cep telefonları da bu zorlu testlerden geçmek zorunda. Fotoğraf makineleri ile karşılaştırıldığında cep telefonlarında bazı ince ayar imkânları eksik olduğu için testlerde bazı ufak uyumlaştırmalar yaptık.

<strong>Kirlilik ölçümü:</strong> Ulbricht küresi ile güvenilir testler.Çözünürlük ve görüntü kirliliği
Görüntü kirliliğini aynı fotoğraf makinelerinde olduğu gibi 15739 ISO standardına göre Ulbricht küresi ile ölçüyoruz. Görüntü algılayıcısının gerçek çözünürlüğü de aynı makinelerde olduğu gibi ISO-12233 çizelgesine göre ölçülüyor. Çözünürlük kapasitesi yükselen ISO hassasiyeti sonucu azaldığı için görüntü kirliliği ve çözünürlük ölçümlerini ISO minimum, ISO 400 ve ISO 800 ile yaptık. Aynı zamanda Sony Ericsson C905 ve Motorola ZN5 en fazla ISO 100 hassasiyet değeri sunduğu için bu modellerde yüksek hassasiyetli ölçümler yapamadık. Fotoğraf makinelerinde olduğu gibi cep telefonlarında da özel kalıplar ile objektif yapılarının görüntüleme hatalarını ve kenar karartma oranlarını ölçtük

<strong>Kirlilik ölçümü:</strong> Ulbricht küresi ile güvenilir testler.Renk gerçekliği ve renk gösterimi
Renk gösterimi değerlendirmesi farklı şartlar altında gerçekleşiyor: Otomatik beyaz açıkken gün ışığı altında kalibre edilmiş ışıklandırma alanları ile yapılan ölçümlerin yanında tüplü ve halojen-lambalı ışıklandırmalarla da ölçüm yaptık. Buna ek olarak cep telefonlarında manüel beyaz dengesiyle de test yaptık. Ayrıca cep telefonları için açık alanda bir dizi deneme çekimi gerçekleştirdik.

Hız
Gecikmesiz, mekanik bir adaptörden oluşan test yapılandırmamız ile kamera odaklı cep telefonlarının deklanşör gecikmesini ve resim serisi çekme hızını ölçtük.

Samsung M8800 Pixon: En iyi fotoğrafçı

Samsung M8800 Pixon: En iyi sonucu sunuyor.

Cep telefonu kamerası konusunda birinci sıraya yerleşmeyi başaran M8800, en iyi ve en hızlı resimleri çeken cihaz oldu. Sadece 0,9 saniyelik deklanşör gecikmesi ile Pixon daha çok anlık fotoğraf çekimleri için uygun bir cep telefonu.

Fakat dokunmatik ekranlı şık cep telefonu sadece hız konusunda puan almadı. Çözünürlük değerleri şunu açıkça gösteriyor: ISO 100 hassasiyet değeri altında 1990 satır ile M8800 Pixon tüm test adayları arasında en iyi keskinlik değerini sunuyor. Pixon, ISO 800 (1434 satır) değerinde de kompakt makineler ile başa baş mücadele edebiliyor. Karşılaştırmak gerekirse: Canon Digital Ixus 80 IS, 1574 satır değerini elde etmişti.

<strong>Samsung M8800 Pixon:</strong> En iyi sonucu sunuyor.Renk gerçekliği konusunda da Samsung Pixon açık ara en önde. Laboratuarımızda yaptığımız gün ışığı altındaki test çekimleri dengeli renk dağılımı ve minimum renk kayması ile durumu kanıtlıyor (soldaki test resmini tam boy görmek için galeriye bakın).

Düşük resim kirliliği, yüksek optik bozulma
Laboratuar ölçümü yukarda belirttiğimiz ISO değerleri altında Pixon'un en düşük görüntü kirliliği değerini sunduğunu kanıtlıyor. Test birincisinin tek büyük eksikliğini yüzde 2'lik optik bozulma ortaya çıkarıyor. Düşük ışıklandırma altında yüksek kenar karartma oranı pozitif genel izlenime gölge düşürdü.

LG KC910 Renoir: Dokunmatik ve Flaş

LG KC910 Renoir: İyi kameralı dokunmatik cep.

Ölçüm diyagramlarının ve test resimlerinin değerlendirilmesinden sonra LG KC910 Renoir, 8 Megapikselliler arasında ikinci sırayı garanti altına aldı. 1,2 saniyelik deklanşör gecikmesi ile elbette bir kompakt fotoğraf makinesiyle aşık atamaz, yine de test edilen cihazlar arasında en iyi ikinci değeri sunuyor. Büyük dokunmatik ekranı (64 x 42 mm) sayesinde kullanım öğelerine aynı Samsung M8800 Pixon da olduğu gibi kolayca erişilebiliyor.

Çözünürlük konusunda LG Renoir, Samsung Pixon'a yetişiyor. ISO 100 (1812 satır), ISO 400 (1202 satır) ve ISO 800'deki (1186 satır) ölçüm değerleri kale almaya değer. Yüksek hassasiyetteki keskinlik kaybı diğer adayların aksine tam olarak sınırda.

<strong>LG KC910 Renoir:</strong> İyi kameralı dokunmatik cep.Düşük optik bozulma
LG Renoir'de cidden saygı duyulması gereken değer optik bozulma alanında ortaya çıkıyor. Sadece 0,5 diyafram değeri ile LG cep telefonu bu alanda zirveye oturuyor. 8 Megapiksellinin bir diğer artısı ise tümleşik Xenon flaşı. Bu flaş kural olarak eşit ve dengeli ışık dağıtımını sağlamalı. LG Renoir'in görüntü kirliliği değerleri (test resmini tam boy görmek için galeriye bakın) pek de iyi değil. Bu konuda sadece Samsung i8510 innov8 daha kötü değerler sunuyor.

Sony Ericsson C905: Gerçek flaş

Sony Ericsson C905: Pes etmek zorunda kalıyor.

Xenon flaş, otomatik odaklama, yüz tanıma, panorama ve resim serisi, sahneler, efektler, beyaz dengesi ve makro ayarları: C905'in kamera donanımı görmeye değer. Sadece yüksek kontrast farkı oluştuğunda açmanız gerek kontrast uyumlaştırması da yeni bir özellik. Diğer test edilen cep telefonlarının aksine C905 resimleri microSD bellek kartlarına değil, Memory Stick Micro'lara kaydediyor. Bu kartların maliyeti daha yüksek ve bulması daha zor.

Zayıf nokta: Sony Ericsson C905 aynı Motorola ZN5 gibi manüel ISO ayarı sunmuyor. Dolayısıyla kullanıcı tamamen otomatiğe güvenmek zorunda ki, o da her zaman iyi çalışmıyor. Sonuç olarak kötü ışıklandırma altında veya alacakaranlıkta çekilen resimlerde bulanıklıklar ortaya çıkıyor.

<strong>Sony Ericsson C905:</strong> Pes etmek zorunda kalıyor.Yüksek deklanşör gecikmesi
Sony Ericsson C905 ile anlık çekim yapmak isteyenlerin sabrı kuvvetli olmalı. Cybershot cep telefonu resmi çekene kadar 1,5 saniye geçiyor; tam bir kaplumbağa temposu. Gün ışığı ve yapay ışık altında yapılan test çekimleri kısmen de olsa belirgin bir renk bozulmasına uğradı.

Samsung i8510 innov8: Düşük keskinlik

Samsung i8510: Testte son sırada.

Samsung i8510 innov8 kesinlikle kötü bir fotoğraf cep telefonu değil, ama rakipleriyle karşılaştırıldığında büyük bir eksikliği var. Gerçi innov8 ISO'dan beyaz dengesine kadar birçok kişisel ayarlama imkânı sunuyor, fakat ortaya çıkan sonuç tüm hesapları birbirine karıştırıyor.

Cep telefonunun ISO hassasiyeti yükseltildikçe çözünürlük daha flu hale geliyor. Keskinlik değeri ISO 100'de iken 1570 satırlık kabul edilebilir bir çözünürlük değeri sunuyor, fakat daha ISO 400'de 982 satır daha aşağı kayıyor. Bu konuda LG Renoir ve Samsung Pixon çok daha iyi.

<strong>Samsung i8510:</strong> Testte son sırada.Renk gerçekliğini özledik
Test laboratuarımızda gün ışığı altında Samsung innov8 kısmen de olsa sınırlarına ulaştı. Burada 8 Megapiksel cep telefonu en kötü test sonucunu sunuyor: Kırmızı ve mavi alanlarda aşırı renk kayması mevcut. 1,4 saniyelik deklanşör gecikmesi de iç açıcı değil ve bizi kesinlikle tatmin edemedi.

Sonuç: Yüksek performans

Testte en iyi resim kalitesini Samsung M8800 Pixon sunuyor; fakat diğer 8 Megapikselliler ve çıkış noktası olarak belirlediğimiz Motorola ZN5 (5 Megapiksel) de saygı duyulması gereken değerler sundu.

Kamera testimiz şunu gösterdi: Samsung Pixon, LG Renoir gibi cep telefonlar şu sıralar tam da tavsiye edilecek nitelikte. Evet, cep kameralarının performansı "gerçek" kameralarınkine yaklaşamıyor, fakat cep telefonuyla fotoğraf çekmekten utanılacak zamanlar artık geride kaldı. Sadece optik, flaş ve uzun deklanşör süresi test ettiğimiz cep telefonlarında hala arka sıralarda.

İlle de 8 Megapiksel olmaması gerektiğini ise 5 Megapiksel Motorola gösteriyor. Motorola ZN5 renk gerçekliği, objektif ve hız konusunda "büyük Megapiksellilerle" rahatlıkla baş edebiliyor (Motorola ZN5'in tüm test resimlerini galerimizde bulabilirsiniz). Her halükarda dokunmatik ekranlı Samsung M8800 Pixon en iyi çözünürlük ve görüntü kirliliği değerleriyle birinciliği fazlasıyla hak etti. LG KC910 Renoir ve Sony Ericsson C905 ise 2. ve 3. sırada takip ediyor. Bulanıklıklar ve renk kaymaları Samsung i8510'un dördüncü sıraya düşmesine sebep oldu.

Resim galerimizde tüm test diyagramlarını ve test resimlerini tam boy olarak görmeniz mümkün.

Okuyucu Yorumları

Toplam 52 Yorum

1.3 mp lik 6630 umun eline su bile dökemez bunlar :D , açıkcası aldım bitane fotoğraf makinası, artık kafam rahat...

1.3 mp lik 6630 umun eline su bile dökemez bunlar :D , açıkcası aldım bitane fotoğraf makinası, artık kafam rahat...

lg dier markalara taş çıkartmaya başlıoo.......

test fotoğraflarının tam boyutlu bir şekilde görülebileceği yazıyor ama göremedim herhangi bir yerde tam boy gösterme veya indirme...?

LG cep telefonu pazarına çok hızlı girdi ve rakiplerine göre daha ucuz telefonlar üretiyor

6630'un eline su dökemezmiş:) sen kendini öyle avut.

hiçbiri sonyericsson c905 i geçemez .

ne nokia, ne samsung lg renoirin üzerine telefon yok arkadaşlar. bundan sonra nokiayı eve sokmam vallahi!

sonyericsson tabiki bir numara

samsung no.1 on the world everytime

aynen kardes bendede c905 var süper telefon

arkadaşlar samsung m8800 kullanıcısıyım almadan ve kullanmadan yorum yapmayın diyorum.bence bir adım önde .ibrahim

samsung m8800 pixon kullanicisiyim. bu güne kadar kullanmadigim üst segment telefon kalmadi fakat pixon cok farkli. wireless olmamasi disinda hicbir sorunu yok. KESİNLİKLE TAVSİYE EDİYORUM.

Arkadaşlar site 8.0 megapixel kameralı telefonları yarıştırmış im kazanmış ? Tabiki SAMSUNG M8800 PİXON :)

Ben söylemiyorum bunu, değerlendirme sonuçları söylüyor .
Mesele bitmiştir ...

Bende de samsung innov8 var...Keşke burayı okuduktan sonra alsaydım...Ama hiçte kötü değil çok güzel...Ama bu işi test etmişler samsung innov sonuncu offf :( :( :(

Ya bendede samsung pixon var hersheyile muhteshem wirelessi olsaydi coook ii olurdu ama napalm,ben o mobili gormeden aldim ama ii ki almishim coooo............ok memnunum...:)

Samsung m8800 almayı düşünüyorm..ama aklımda Nokia 5800 da vr. Lg Renoir bakdım bide, oda fena deiLmiş...Ne yabsm acep : /
Wi-fi isdiodm ama m8800da yokmuş bi üst modeli çıkdı oda pahaLı..
Son 1 hafda kaLdı almama ne yapsmm ???

lg güzel akla yatıyor full bir telefon ama bir forumda sesinin az çıktığını arayanı duyurtamadığını falan . gibi ciddi bir konu var .
bunuda araştırmak lazım .

carl zeiss i kimse geçemez ipucu kim kullanır bu optici

tek kelimeyle lg kc910i renoir çoğu telefonu kullandım ama ben böyle bir telefon görmedim herkese tavsiye ederim...

Ya agalar bence en iyisi c510 sony ericsson

arkadaşlar bu telefondan yeni aldım çok güzel bir makina fakat sesten ziyade şarjı çok az gidiyor

Bakın kardeşler en iyisi sony ericsson c510 tavsiye ederim ses kamera sarji cok iyi gidiyor alin pisman olmazsiniz

bende sony kullanıcısı ıdım şimdi M 8800 aldım çookk memlunum şarz az gidiyor sadece ama her şey düşünülmüş süperrr

m8800 aldım ama tuşlar karışıyo sinir oldum iyice teknik destegi de yok samsungun

ya arkadaşlar bu telefonun fılmı cabuk gıdıyo bendede var kulaklıktan ses gelmıyo megersem fılmı bıtmıs

fiyatını bilen please!!!

Dertliyimmm:
M8800 - Pixon bu telefona sahibim. Telefon Rehberi ile ilgili bir sorunum var. Rehberden bir isim çağırmak istediğimde en adi bir makinede bile olan harf sırasına göre isim çağırma fonksiyonu yok! Sağ yanda dikey bir kaydırma tuşu ile harften isim bulmaya çalışıyorsunuz. Yazdıklarımın yanlış olduğunu benim bu özelliği keşfedemediğimi birileri yazsın N'olur!!

arkadaşlar heralde sız teknoloji nedır anlamıyorsunuz c510 sony ericsson bu cepte 3.2magapiksel var m8800 8 magapiksel nasıl sony övebiliyorsunuz cahılmısınız ya

arkadaşlar ben m8800 kullandım bir şeye yaramaz alacaklar almasın yok alsınlar ve görsünler.
abicim ben şuan sony k750i kullanıyorum kullanıyorum sizin beğendiğiniz yere göğe sığdıramadığınız samsung 3,2 piksel kamerasıyla karşılaştırdık k750i gece de gündüz de hep iyi birader sen telefondan falan anlamıyorusn öyle geçiniyorsun dünya devleri SONY VE ERICCSON bu isimleri yavaş yavaş oku kimin büyük olduğunu anlarsın sony den en iyi yok o kadarrr...

alın samsung ve nokıa lar sizin olsun

m8800 ı yeni kullanmaya başladım, fotoğraf kalitesi süper,ayrıca bir fotoğraf makinası almaya gerek yok.. süper bir telefon...

arkadaşlar ben m8800 kullanıyorum bir sorunum var çektiğim videolara baktığım zaman hiç ses gelmiyor lütfen yardımcı olunuz

arkadaşlar bnde samsung m8800 aldım ama sarjı cok az gıdıyo kullanan var mı sızınde bole az mı gıdıyo yoksa bnm batarya mı bozuk

samsung m8800 kullanmaktayım. sarjı bır gun gıdıor az ewet. bır de teması ıcerıgı cok yapmacık. kamera super, kameraya laf yok. demır kasa cok gusel. bıraz buyuk o kadar ama ınce. aslında fena deıl. sadece ıcerık yapmacık bı de sarjı cok az gıdıo. her aksam sarja takmalısın...

'' Dertliyimmm:
M8800 - Pixon bu telefona sahibim. Telefon Rehberi ile ilgili bir sorunum var. Rehberden bir isim çağırmak istediğimde en adi bir makinede bile olan harf sırasına göre isim çağırma fonksiyonu yok! Sağ yanda dikey bir kaydırma tuşu ile harften isim bulmaya çalışıyorsunuz. Yazdıklarımın yanlış olduğunu benim bu özelliği keşfedemediğimi birileri yazsın N'olur!!! ''

BİRİSİ BÖYLE YAZMIŞ KARDEŞİM SOLDA Bİ YUVARLAK VAR ONU AŞAĞI/YUKARI YAPTIKÇA HARFLER VAR ORDAN İLK HARFİNİ AYARLIYOSUN

ben de lg kc910 renoir kullanıyorum 2 gün şarj i gidiyor içerik süper çok hızlı bi telefon

bendede m8800 var yenni orjinal batarya aldım şarza taktıgım zaman 5 dakika sonra pil sıcak veya soguk şarz durdurulacaktır yazıyo ne yapmalıyım bilgisi olan varmı......teşekkürler

bense m8800 kullanıyorum kamera ayarlarını bir türlü yapamadım yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler

lg kc910 aldım ekrandaki kısayolaarı nası kaldırıcam yardımcı olabılırmısınz

sony erıcssonn dan sasma diğerlerınden kaçma sony hastalık işidir bir kere alın serisini kullanmak istersiniz nokıa ya samsung a 10000 basar

bendede m8800 var yenni orjinal batarya aldım şarza taktıgım zaman 5 dakika sonra pil sıcak veya soguk şarz durdurulacaktır yazıyo ne yapmalıyım bilgisi olan varmı......teşekkürler

yazan kişi banada aynı şey olmuştu hatta bir süre sonra şarja takıyordum olan şarjıda çekiyrodu telefonu açamıyordum şarj aletini değiştirmeniz yeterli olur

arkadaşlar bnde samsung m8800 aldım ama sarjı cok az gıdıyo kullanan var mı sızınde bole az mı gıdıyo yoksa bnm batarya mı bozuk

vala benimde çok az gidiyor orjinal batarya aldım ama yinede yaramadı telefondan kaynaklı heralde

mrb herkeze ii günler. benimde m8800 var. cep telefonun kamerasına diyecej laf yok video cekimide diğer cep tellere göre gerçekten güzel ama bu cep tele daha fazla özellik yüklene bilirdi. bu açıdan basit kalmış. benim sizlere bir sorum olacak. video çektikten sonra bilgisayara attığımda ses gelmiyor. ne yapmalıyımm şimdikten tşkler...

simgelere basılı tutman yeterli

arkadaşlar bende de aynı telefon var.güzel ve kullanışlı ama şarj yönünden çok sorun yaşıyorum.bataryayı orjinal aldım ama genede çabuk bitiyor..öneriniz varsa paylaşırsanız sevinirim..teşekkürler....

Slm arkadaşlar bende m8800 kullanıyorum işin acıkcası bu telefonda sadece kamera var ben 500 tl ye sattım nokia c6 01 aldım inanın fark muhteşem ben hiç memnun kalmadım ama yiğidi ölür hakkını yeme kamerası nokiaya 10 basar ama kamera herşey demek deil bence batarya sorununa da ekran aydınlatma süresini 8 sn sesleri ve titresim kalibreyi kapatın benim 2 gün gidiyodu şarzı

TEMA SORUNU NASIL HAL OLACAK ARKADAŞLAR M8800

3g yi kapatın şarj 2 kat fazla gider kamera video ayarlarını duzgun yapın carl zeis filan hikaye 10 uzerinden 9 puanlık telefon fiyatıda çok ucuz

@28 Eki 2011 13:17 nasıl yapacaz sen biliyor musun kardeş

fotograf çöznrlügü nasl. net fotoğraflar çekiyor mu......

bu telefondan ben nası bilgisayara resim atarm ?

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play

Turhost

İlginizi çekebilir

Turhost