Kaspersky'ın patronu ile çok özel röportaj

Kaspersky'ın patronu Eugene Kaspersky'dan CHIP Online'a çok çarpıcı açıklamalar!

Güvenlikte ABD mi Rusya mı

CHIP Dergisi Donanım Editörü Şahin Ekşioğlu, Kaspersky'ın patronu Eugene Kaspersky ile keyifli bir sohbet yaptı. İşte o sohbetten düşülen notlar...

Ücretsiz antivürüs yazılımları hakkında ne
düşünüyorsunuz?

-Öncelikle şunu söyleyeyim. Gerçekten ücretsiz bir antivirüs yazılımı yoktur. İlgili yazılım ya size bir reklam gösteriyordur, ya yeterince kapsamlı bir koruma sağlamıyordur ya dainternet tarayıcınıza can sıkıcı bir araç çubuğu eklemiştir.

Evet ama Microsoft da bu alana el atmış durumda?

- Microsoft güzel bir iş çıkarabilir belki evet. Fakat firma bence stratejik bir hata yaptı ve AV yazılımını Microsoft çatısı altında piyasaya sürüyor. Markanın kullanıcıda uyandırdığı imaj çok önemlidir. Nitekim Microsoft diğer alanlarda işletim sistemindeki başarıyı yakalayamamıştır. Onların yerinde olsam bu yazılımı başka bir markayla piyasaya sürerdim. Örnek vermek gerekirse Volkswagen bildiğiniz gibi halk arabası anlamına gelir. Firma daha önce kendi markasıyla çok pahalı bir model piyasaya sürmek istemiş fakat başarısız olmuştur. Bu başarısızlığın sırrıysa isminde gizli. Benzer şekilde Japon otomobillerinin uygun fiyatlı olması beklenir ve
Toyota'nın da aslında böyle bir imajı var. İşte bu yüzden Toyota, üst segmentte Lexus markasını konumlandırmıştır.

Avrupa ve Asya'daki başarınıza rağmen ABD'de henüz o kadar güçlü olmamanızı neye bağlıyorsunuz?

- Biz başlangıç noktası olarak Avrupa'yı seçtik ve burada gelişip güçlendik. Bunun bir sonucu olarak ABD'ye girişimiz biraz gecikti. Fakat pazar paylarına bakarsanız ABD'de de gittikçe yaygınlaştığımızı kolayca görebilirsiniz.

Not: Bu röportaj ve bunun gibi bir çok ilginç konu CHIP Ağustos sayısında!

"Rusya'daki beyin takımıma çok güveniyorum"

Peki ABD'deki bir başlangıcı tercih eder miydiniz?

- Kesinlikle hayır. Kaspersky'yi Kaspersky yapan en önemli faktörlerden biri bünyemizdeki uzmanların kalitesidir. Açıkçası Rusya'daki beyin takımıma çok güveniyorum ve onlarla çalıştığım için çok mutluyum.

Sizi diğer AV yazılımı üreticilerinden ayıran temel faktör nedir?

- Pek çok AV yazılımı üreticisi mevcut gerçekten de. Kaspersky olarak biz herkese uyan tek bir elbise dikmiyoruz. Nitekim Çin'liler Kaspersky kelimesini söylemekte zorlandıkları için orada başka bir isimle faaliyet gösterme yolunu seçtik. Farklı coğrafyaların talepleri ve kullanım alışkanlıkları bizim için çok önemli. Bu talepleri daha iyi anlayabilmek ve değerlendirmek için mümkün olduğunca fazla sayıda ülkede ofis açıyoruz. Nitekim Türkiye ofisimizin çalışmalarından da çok memnunuz.

Son olarak korsan kullanım hakkında ne düşünüyorsunuz?

- Korsan kullanım tabii ki arzu ettiğimiz bir durum değil ve bunu anında engelleyebilecek teknolojiye sahibiz. Fakat bu engelleme işini anında değil de belli periyotlarla yapmayı tercih ediyoruz. Biz bazı kullanıcıların yazılımı satın alabilecek bütçeleri olmayabileceğinin farkındayız. Eğer kullanıcının bütçesi yasal kullanım ve destek alarak ürünü satın alma yerine, internetten sürekli key arayarak saatler geçirecek derecede darsa, zaten yapacak bir şey yok. Öte yandan bu konu hayli ilginç. 2006 yılında bir dönem sadece 4 adet keyi blokladık ve kısa süre içinde online olarak satın alınan AV yazılımlarımızın sayısı 4 katına çıktı. Kaspersky güvenliğine alışan bir kullanıcı, bütçesi dar bile olsa kısa bir süre sonra bunun para ödemeye değecek bir yazılım olduğunu anlıyor ve satın alma yolunu seçiyor. Bu anlamda korsan yazılım kullanımını firmamız adına bir tehdit olarak algılamıyorum.

Not: Bu röportaj ve bunun gibi bir çok ilginç konu CHIP Ağustos sayısında!

Okuyucu Yorumları