Kendi PC'ni Kendin Test Et

Yeni bir PC aldınız ya da örneğin ekran kartınızı terfi ettirdiniz. Aradaki performans farkını hissetmeniz bazen çoğu nedenden ötürü zordur. Bu aşamada PC’nizin ne kadar hızlı olduğunu nicel olarak öğrenmek pek çok açıdan önemli olabilir.

Kendi PC'ni Kendin Test Et (Sayfa 5)

3D Mark 2000’in zengin test özellikleri
3D Mark 2000’in başlangıçta kullandığı iki demo yardımıyla elde ettiği sonuç sizi yanıltmasın. Bu sonuç diğer kategorilerdeki performanstan bağımsız. Yani sadece bu iki demoyu çalıştırarak bahsettiğimiz 3D Mark 2000 puanını elde edebilirsiniz. Oysa program bunun dışında; CPU Test, Fill Rate, High Polygon Count, Texture Rendering Speed, Bump Mapping ve Image Quality gibi pek çok başlık altında testler gerçekleştiriyor. Bu testler arasındaki CPU Test kategorisi oldukça ilginç. Zira bu test sistemin grafik kartından bağımsız olarak gösterdiği performansı ölçüyor. Bunun
için 640x480 gibi düşük sayılabilecek bir çözünürlük kullanılarak Fill Rate kullanımı en aza indirgeniyor ve sistem (daha doğrusu CPU) poligonal ve ışıksal hesaplamalarla başbaşa bırakılıyor. Teste başlamadan Display and Settings bölümünden istediğiniz çözünürlük ve renk derinliğini seçebilirsiniz.

CPU testinin amacına daha iyi ulaşabilmesi için aynı menü altındaki CPU Optimization sekmesinde Hardware T&L yerine kullandığınız CPU’yu seçmeniz gerekiyor. Anlayabileceğiniz gibi 3D Mark 2000, poligon ve ışıklandırma hesaplamaları için isteğe bağlı olarak ekran kartınızdaki donanımsal T&L desteğini ya da bunun yerine CPU’yu (dolayısıyla CPU’ya ait komut setlerini) kullanabiliyor. 3D Mark 2000’in sahip olduğu önemli bir test kategorisi olan Fill Rate testinde 2’şer poligondan oluşan 4 geometri katmanına çözünürlüğe bağlı olarak ekranı doldurana kadar birbirinden bağımsızolarak aynı dokudan yapıştırılıyor. Programınsahip olduğu bir diğer Fill Rate testindeyse 4 yerine 1 geometri katmanı kullanılıyor. Fakat bu poligonal düzleme 4 ayrı doku kaplanıyor. Multitexture denen bu özellik, oyunlarda sıkça kullanılmakta. T&L performansının ölçümündeki az sayıda güvenilir araçtan biri olan High Polygon Count testinde ise herbiri 5000 üçgenden oluşan 30 torus ve 2 ayrı tip olmak üzere 13 farklı ışık kaynağı kullanılmış. Programdaki bir diğer test kategorisi olan Texture Rendering Speed testi 8MB, 16 MB, 32MB ve 64MB’lık bölümler halinde gerçekleştiriliyor. 64MB’lık doku kullanan testi yapabilmeniz için ekran kartınızdaki
belleğin 64MB olması gerekiyor. Eğer ekran kartınız 32MB belleğe sahipse BIOS’tan AGP Aperture Size’ı arttırmak bu konuda bir çözüm olabilir.Diğer kategoriler kadar önemli sayılamayacak olan
Bump Mapping testindeyse ekran kartının poligonlar üzerindeki “kabartılı yüzey” efektini gerçekleştirebilme performansı ölçülüyor. Test sonuçlarını öğrenmek için test bitiminde göreceğiniz pencereden Show details butonuna tıklayabilirsiniz.

Okuyucu Yorumları

Toplam 4 Yorum

Digitalde Skystar Analogda Avertv

güzel bir şeye benziyor

ya nerden indirecem be :D

ARKADAŞLAR BEN PC TEST ETMEDEN ÖNCE KENDİMİ TEST ETMEN LAZIN. PC HAKKINDAKİ SEVİYEMİ BİLMEM İÇİN PC KURSLARINDAKİ TESTLERDEN ARIYORUM BULAMADIN BU TESTLERİ NERDEN BULABİLİRİM. YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM. ŞİMDİDEN SAG OLUN TEŞEKÜRLER.....

Sen de yorum yaz


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir