"Keşfedin" ve "Yarını Tasarlayın"

Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi'nde robotlu hayat konuşuldu.

Keşfedin" ve "Yarını Tasarlayın"

Daha iyi bir gelecek hedefiyle Türkiye'nin dijital dönüşümüne liderlik etmeyi hedefleyen Vodafone'un bu yıl ilk kez düzenlediği Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi'nde "Keşfedin" ve "Yarını Tasarlayın" ana temalarıyla düzenlenen oturumlar tamamlandı. Haliç Kongre Merkezi'nde bir araya gelen 3 bini aşkın kişi, oturumlara konuk olan yerli ve yabancı konuşmacıları ilgiyle dinledi. Konuşmacılar, farklı alanlarda dijital dünyaya bağlanmanın yollarını paylaşırken, geleceği tasarlamanın ipuçlarını da sundu.

"Keşfedin" ve "Yarını Tasarlayın" temalı bölümlerin en ilgi çekici sunumunu Robot Tasarımcısı Guy Hoffman yaptı. Hoffman, "Geliştirmekte olduğumuz en üst teknoloji, insanlığın binlerce yıllık beden dilini öğreniyor. Gelecekte beden dili üzerinden iletişim kuran, duyguları anlayan ve empati kuran robotlar olacak. İşimizi kolaylaştıracak ve geliştirecek, bize destek olacak robotlarla yan yana yaşayacağız" dedi.

Tim Jones: "Veriyi kullanma şekilleri değişim yaratacak"

"Keşfedin" temalı oturumların ilk konuğu Future Agenda Program Direktörü Tim Jones oldu. Jones, "Geleceğin Ajandası - 2020'de Dünya" konulu sunumunda, yeni büyüme platformları, yükselen teknoloji alanları ve yeni inovasyon stratejileri hakkında bilgi verdi. Dijital çağda insanların neyi farklı yaptığına ve geleceğin gündeminde neler olacağına değinen Jones, "Gelecekte veri için çok büyük bir dünya olacak. 5 yıl önce herkes bağlantılı olmaktan bahsediyordu. 2020 yılına geldiğimizde, gezegen üzerinde herkesin birbiriyle bağlı olması için potansiyel olanaklar olacağını söyleyebiliriz. 2020 öngörülerine göre, her şeyin erişilebilir olması önemli. Veri artık bir para birimi olabilir; bir değeri ve bir ederi var. Dolayısıyla, verinin de bir piyasaya ihtiyacı var. Veri alışverişinin yapılabileceği bir ekosistem oluşuyor. Gelecekte, bilgi içeren ve bilgi olan her şey, yeni veri piyasalarında temsil edilecek. Veri brokerlerinin oluştuğunu görebileceğiz. Gelecekte veri için çok büyük bir dünya var ve veriyi kullanma şekilleri radikal değişiklik gösterecek" dedi.

Türkiye'nin dijitalleşme endeksi %53 oldu

"Keşfedin" teması altında düzenlenen "Yarına Hazırım: Büyük Şirketler İçin Dijitalleşme Endeksi" konulu ikinci oturuma konuk olan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy ve Accenture Türkiye Genel Müdürü Tolga Ulutaş, geçen yıl Vodafone-Accenture işbirliğiyle hayata geçirilen Yarına Hazırım programının ulaştığı sonuçları ve büyük işletmeler için yeni geliştirilen dijitalleşme endeksini aktardı.

Ulutaş şunları kaydetti: "2000 yılından bu yana Fortune 500'deki şirketlerin %52'si artık yok, çünkü dijital dönüşüme ayak uyduramadılar. Şu anda marka değeri en yüksek 30 şirketin 14'ü platform tabanlı, başka bir deyişle servislerini dijital bir platform üzerinden sunuyorlar. Üstün dijital yetkinlikleri olan şirketler, sektörlerindeki rakiplerine göre %9 daha fazla gelir yaratıyor; %26 daha fazla kârlılık sağlıyor; %12 daha fazla pazar değeri oluşturuyor. Bununla beraber, teknoloji ajandası da hızla değişiyor. Bilgi teknolojilerinde karar vericilerin %50'si işgücünü mobil hale getirmenin en önemli önceliklerinden olduğunu iletirken, %69'u mobil ve sabit altyapıları entegre etmeye öncelik verdiklerini, %79'u ise önümüzdeki 3 sene boyunca bilgi güvenliğinin kritik olacağını söylüyor."

Aksoy ise şöyle konuştu: "Dijitalleşme her iş sürecini uçtan uca değiştiriyor. Bugünden yarına hazır bir işletmenin müşteri ilişkilerinden bilgi güvenliğine kadar her süreci dijitalleştirmesi önem taşıyor. Biz 'Yarına Hazırım' programıyla işletmelerin profillerini ve teknoloji ihtiyaçlarını raporladıktan sonra profillerine uygun çözümler sunuyoruz. Makinelerarası iletişim, bulut, sabit ve mobil iletişim altında topladığımız bu çözümlerle işletmelere dijital hizmetler, dijital operasyonlar, dijital teknoloji platformları ve bilgi güvenliği konularında yol gösteriyoruz. Hesaplarımıza göre, bugün itibariyle Türkiye'de işletmelerin dijitalleşme endeksi %53. Yarına Hazırım programıyla dijitalleşmeye ve dolayısıyla ülkemizin büyümesine katkıda bulunmak istiyoruz."

Dawid Rowan: "Dijital dönüşüm için dünyayı takip edin"

"Keşfedin" temalı oturumların diğer bir konuğu UK Wired Dergisi Editörü David Rowan oldu. Rowan, "2015'te Teknoloji Liderinin Ajandası Ne Olacak?" başlıklı sunumunda, inovasyonun nasıl verimliliğe dönüşebileceğini anlattı, milyon dolarlık girişimci fikirlerinden örnekler vererek dijital dönüşümde çağı yakalamanın 10 kuralını sıraladı. Rowan, şunları söyledi: "Bugün artık, yapmak istediğinizi hayata geçirmek için dünyayı izlemek zorundasınız. Günümüzde mobil teknoloji, tüm kuralları değiştiriyor. Artık, çevrimdışı diye bir şey yok. Robotlar geliyor ve yapay zeka çok hızlı gelişiyor. Önemli olan sadece teknoloji geliştirmek değil, insana hitap etmek, 'insani' düşünebilmek. Diğer yandan, hızlı büyümek için de pürüzleri ortadan kaldırmanız gerekiyor. Ve elbette, gittikçe büyüyecek sanal gerçekliğe hazır olmalısınız. En önemlisi ise bir start-up gibi yenilikçi düşünmek ve sürekli kendinizi güncellemek. Aksi takdirde, oyunun dışında kalırsınız."

Jan Geldmacher: "Mobil teknolojiler büyük bir oyuncu olacak"

"Yarını Tasarlayın" temalı oturumların ilki Vodafone Global Enterprise CEO'su Jan Geldmacher'in katılımıyla düzenlendi. Vodafone'un dünya çapında öncülüğünü üstlendiği dijitalleşme projelerinden örnekler veren Geldmacher, "Mobil teknolojiler büyük bir oyuncu olacak ve yakın gelecekte herkesi çevrimiçi hale getirecek. Bazı ülkelerde %100'ün üzerinde mobil penetrasyon oranları var. Dijitalleşme yolcululuğu henüz başladı; ancak, ışık hızıyla devam edecek. Küresel işletmelerden bahsettiğimizde, bütün şirketlerin ortak noktası değişim olarak öne çıkıyor. Dünyanın neresinde olursanız olun, ne iş yaparsanız yapın, değişimden etkilenirsiniz. Diğer trend de bağlı bir dünyaya doğru ilerliyor olmamız. 2020'ye kadar dünyada yaklaşık 50 milyar bağlı cihaz olacak. Şirketlerin varlıklarıyla başa çıkma tarzı değişecek. Nesnelerin interneti evrim geçiriyor. Her kim olursa olsun, nerede olursa olsun, bağlantılı olmak zorunda. Ancak, bağlı durumda olduğunda, şirketinizin varlıkları en etkili şekilde işleyebilir. Bu bağlantı sayesinde uygulamalarınızı değer zinciri içinde kullanabilir ve değişikliklerinizi yapabilirsiniz. Vodafone olarak, yaptığımız her şey mobilite ile ilgili. Global ağımızı genişlettik ve büyük yatırımlar yaptık. Bugün itibariyle farklı noktalarda 2,2 milyar varlığımız var. Ayakizlerimiz, müşterilerimizin gittiği her lokasyonda var. Bulut ve veri barındırma yatırımlarımızı artıracağız" dedi. 

Guy Hoffman: "En üst teknoloji, insanlığın binlerce yıllık beden dilini öğreniyor"

"Yarını Tasarlayın" temalı oturumların ikinci konuşmacısı Robot Tasarımcısı Guy Hoffman, robot-insan etkileşimine değindiği "Robotların Dijitalleşme Deneyimi" konulu sunumuyla büyük ilgi çekti. Robotlarla sözsüz iletişim, eğlence, tiyatro ve müzikal performans robotları ve robot tasarımı üzerine çalışmalar yapan IDC Herzliya İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Hoffman, geleceğin robotlarının en önemli özelliğinin beden dilini kullanmaları olacağını söyledi. Hoffman, şöyle konuştu: "Endüstriyel bilgisayarlardan kişisel bilgisayarlara geçişle birlikte 'robotik kullanıcı deneyimi' de artacak. Geleceğin robotlarının en büyük özelliği bir bedene sahip olmaları ve beden dilini kullanmaları olacak. Bu bir klavye ve ekran ile kazanılamayacak çok kıymetli bir özellik. Yüksek sesle konuşan biri karşısında utanan robotlardan göz teması kurarak tepki veren robotlara kadar neredeyse tüm 'insani" özellikleri taşıyan robotlarla karşılacağız. Yüzünüzü tanıyan, sizinle beraber müzik yapan ve müzikten keyif alan robotlarınız olacak. Robotların bizi zenginleştireceği, bizim yanımızda, bizimle beraber durabileceği, bizi belki de daha iyi insanlara dönüştürebileceği bir dünyaya doğru gidiyoruz. On binlerce yıl beden dilini oluşturduk. Şimdi ise geliştirmekte olduğumuz en üst teknoloji, insanların binlerce yıldır kullandığı dili öğreniyor. 

Mike Walsh: "Büyük düşünün, yenilikçi düşünün, hızlı düşünün"

"Yarını Tasarlayın" temalı oturumların son konuğu İnovasyon araştırma laboratuvarı Tomorrow'un CEO'su ve Fütürist Mike Walsh ise "Geleceği Bugünden Yaşayın" temalı sunumuyla, inovasyon için yakın geleceği araştırmanın ve bu araştırmaları kullanılabilir iş stratejilerine çevirmenin önemine dikkat çekti. Walsh, "Dijital dönüşüm, müşteriyle başlar ve müşteriyle biter. Gelecekteki müşterileriniz sizden ne isteyecek? Bir sonraki kuşağın isteklerini ne belirliyor? Bu soruların cevabını bulmak için en elverişli yerde yaşıyorsunuz. Türkiye nüfusunun çoğunluğu 30 yaşın altında. Geleceği anlamak için bu genç ve farklı nesle bakmanız yeterli. Geleceği görmek için çocuklarınızı iyi gözlemleyin. Diğer yandan, veriye odaklanın. Gelecekte her işletme aslında bir veri işinde faaliyet gösterecek. Dolayısıyla, veriyi kültürel değişim yaratabilecek şekilde dikkatli kullanın; insanları istatistiklerle değil, insan hikâyeleriyle ikna edin. Geleceğin sizi şaşırtmasına izin vermeyin. Gelecek nesli tanıyın, kültürünüzü değiştirin ve veri odaklı olun. Büyük düşünün, yenilikçi düşünün, ama en önemlisi hızlı düşünün; çünkü gelecek aslında bugün" diye konuştu.

BASIN BÜLTENİNDEN DERLENMİŞTİR

Okuyucu Yorumları

Toplam 2 Yorum

Vodafone'un çalışmalarını takdirle karşılıyorum. Gerçekten de Vodafone toplumsal fayda anlayışı yüksek bir şirket. Diğer şirketlere de öenek olması dileğiyle...

Ancak hava durumuna yetebilen, verdiğin 1 GB kota ile mi? Ah ah bir alemsin sen Vodafone.

Sen de yorum yaz

 



CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir