Krizden bunalan YouTube'a koşuyor

YouTube ve ekonomik krizin nasıl bir ilgisi olabilir? İşte ilginç araştırma ve şaşırtıcı sonuçlar...

Krizden bunalan, online videolara koşuyor
Kriz en çok YouTube'a yaradı

Küresel kriz tüm dünya ekonomisine ciddi darbeler vurmaya devam ediyor. Pek çok firma küçülüyor, işçi çıkartıyor veya kar etmeyen hizmetlerini kapatıyor. İnsanlar ise masraflarını kısmaya, krizi en rahat şekilde atlatmaya çalışıyorlar. Fakat tam bu sırada krizin keyfini sürenlerde var. Bunların başında da online video siteleri geliyor. Araştırmalar krizden sıkılan insanların, can sıkıntılarını dağıtmak için en ucuz eğlence yöntemlerinden biri kabul edilen online videolara yöneldiğini gösteriyor.

ABD sınırları içerisinde yapılan bir araştırmaya göre, Kasım ayında yükselişe geçen online video, Aralık ayında zirve yaptı. Bir ay içerisinde tam %13'lük trafik artışı sağlayan online video siteleri, sadece Aralık ayında, ABD'den bağlanan ziyaretçilere tam 14 milyar video gösterdi. Bu kişi başına ortalama 96 video'ya denk düşüyor. Neredeyse tüm online video siteleri bu artışın tadını çıkartırken, aslan payı tabii ki YouTube'un oldu. İzlenen bu 14 milyar videonun yaklaşık yarısını tek başına YouTube görüntüledi.

Ümit Öncel

Okuyucu Yorumları

İlk yorum yapan siz olun
Sen de yorum yaz

 


CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir