Macintosh az satıyor; ama...

Apple, her zaman HP ve Dell gibi rakiplerinden daha az PC satıyor. Ama bir gerçek asla değişmiyor!

Macintosh az satıyor; ama...
Tablet üretimi daha büyük yer tutuyor

Akıllı telefonlar ve hemen ardından patlama yaşayan Tablet'ler... Bu iki teknolojik cihazın sonucunda giderek küçülmeye başlayan PC pazarı, bambaşka bir rekabet içerisine girdi...

Gelinen son noktadaysa, birçok firmanın bulunduğu pazarın elde ettiği karın neredeyse yarısını tek bir firma elinde bulunduruyor: Apple. Apple, tabii ki satış rakamlarında rakiplerinin oldukça gerisinde. Ama buna rağmen kullanılan üretim ve kargolama teknikleri ile son kullanıcılara ulaşan yüksek sayılabilecek etiketleri, Apple'a büyük kar kazandırıyor.

Bu arada IDC ve Gartner gibi firmalar tarafından yapılan hesaplamalara göre, Apple'ın son yaptığı dağıtımdaki ürün miktarında önemli bir azalma bulunuyor. Bu durumun sebebiyse, firmanın ürettiği iPad tabletleri olarak karşımıza çıkmakta.

Asymco isimli araştırma firmasından Horace Dediu'ya göreyse, Apple eninde sonunda PC üretiminden vazgeçecek ve tüm gücünü yeni teknolojilere harcayacak. Ama açıklanan kar rakamları, bu öngörünün yakın bir zamanda gerçek olmasını engelleyecek gibi görünüyor.

Ertuğrul Süngü

Okuyucu Yorumları

Toplam 28 Yorum

apple hep ürünlerini maliyetinin çok daha üzerinde satan bir firma ve doğal olarak kar oranı çok yüksek olan bir firma bunun haber yapılmasına gerek yok fiyatlara ve donanıma bakan herkes apple ın daha fazla kar ettiğini anlayabilir...

Çokta umurumdaydı (!) diye bir teknoloji duydunuz mu?

Bence asla öyle bir şey yapmaz Apple

Konvansiyonel PC'ler yerlerini yeni bir konsepte bırakmadığı sürece Apple hiçbir zaman PC üretiminden vazgeçmeyecek; çünkü Macintoshlar, Windows işletim sistemli bilgisayarlara göre çok daha güvenli ve pek çok şirketin, insanın istediği şey de zaten bu. Unutmayın: Eğer Windows kullanıyorsanız, 15 yaşında bir çocuk bile sadece bir mail ile işinizi bitirebilir. Windows güvenlik konusunda çok büyük sıkıntıları olan bir işletim sistemi. Apple'ın özel bir kullanıcı kitlesi var ve onlardan da çok iyi paralar kazanıyorlar...

@cleverman KASPERSKY ANTIVIRUS FOR MAC

@cleverman abi haklisin fakat sunu da goz onunde bulundurmak lazim ku cok kullanilan cok acik verir. Cunku hackerlerin hedefi olur. Windows'un cok acik vermesinin sebebi cok kullanilmasi. Cok kullanildigi icin cok tercih ediliyor, hem uyumluluk hem de yatkinlik acisindan. Sen goruyorsun onda windows bunda windows sagdan soldan kullandigin da windows ona alistigin icin hep windows kullaniyorsun. bu herkese oluyor bu sefer adam diyor ki millet win kullaniyor suna da alismislar ben bir zararli yapsam bunu kullandirtsam bilmem kac kisi atlar buna kesin. hal boyle olunca virus sayisi artiyor. ek olarak soyle bir kisir dongu mevcut: android ve ios larda oldugu gibi cok uygulama (app) cok kullanim anlamina geliyor. win phone bu yuzden geride, yeterince uygulamasi yok. ayni sey pc pazarinda da var. windowsda cok uygulama var. bu cok kullanici cekmesine sebep oluyor. cesit var diye. cok kullanici olmasi cok uygulama yazilmasina ve yine basa donmesine yol aciyor. macte ise fazla uygulama yok (kiyaslandiginda) linux da benzer bir konumda. bu da daha guvenli olmasina yariyor. mesela 2 tane fotograf programi var. googleda aradiginda 2sinin de adam gibi olanini buluyorsun hakkinda yazi okuyorsun. winde oyle degil. sayisiz program var sayisiz indirme linki sayisiz surum. e haliyle adam bunu rahatlikla kotuye kullanabiliyor... umarim anlatabilmisimdir saygilar

@23 Nis 2013 20:45 Windows'un çok yaygın bir işletim sistemi olmasından dolayı hackerların hedefi haline gelmesi ve Windows üzerinde uzmanlaşmaları konusunda %100 haklısın. Eğer Apple da Windows kadar yaygın olsaydı, kesinlikle o da Windows'un yaşadığı güvenlik sıkıntılarını yaşayacaktı. Benim söylemek istediğim bu durumun Apple için kar getiren bir avantaj haline dönüştüğüdür. Çıplak Windows kullanmak zaten mümkün değil. Windows'ların güvenliğini sağlamak için insanlar, şirketler ne eforlar, ne paralar harcıyorlar. Buna rağmen güvenlik yine de sağlanamıyor ve bir çok kayıp yaşanıyor. Zengin şirketlerin ve kişilerin Macintosh'ları tercih etmesi gayet normal. Arkadaşın biri Kaspersky'nin Mac versiyonu olduğunu söylemiş. Symbian için bile antivirüs üretildiğini unutmayalım. Risk düşük de olsa, o düşük riski bertaraf edecek önlemlerin de mevcut olması gerekir.

@cleverman e linux da güvenli, hem de bedava

Teknolojiyi kimsenin edinemeyeceği, elit tabaka gibi gösterirsem ben de kar elde ederim tabi. Şimdiki batılılar yani bizler buna itibar ediyoruz. Apple'ın karı tesadüf değil. Bizim ne olduğumuzu gözler önüne seriyorlar işte...

Teknolojiyi kimsenin edinemeyeceği, elit tabaka gibi gösterirsem ben de kar elde ederim tabi. Şimdiki batılılar yani bizler buna itibar ediyoruz. Apple'ın karı tesadüf değil. Bizim ne olduğumuzu gözler önüne seriyorlar işte...

@23 Nis 2013 19:18 Evet haber de doğru yorum da doğru, sizlerin ne olduğunuzu gözler önüne seriyor, sizler gönüllü kölelersiniz. Hemen bir apple malı almalısınız, yoksa depresyona girebilirsiniz.

ben bir mac kullanıcısıyım.. mac farklı olduğunu her zaman hissettiriyor.. eğri oturup doğru konuşun.. evet fiyatı pahalı ama bence verdiğim her kuruşu sonuna kadar hak ediyor.. buradakilerin büyük çoğunluğu fiyatı pahalı olduğundan çamur atıyor.. kedi ciğer ilişkisi. gerçekten sevmiyorsanız teknik nedenini söyleyin (performans, tasarım, işletim sistemi vs.) kimse zorla satın aldırtmıyor..

@23 Nis 2013 21:48 senin o mekbuka bayıldığın ücretin yarısına, senin bilgisayarının aynı donanımına sahip bir pc alabiliyorum.. yeterince teknik oldu mu.. kazık yemek maharet olmuş arakdaş, adam kazığı yiyor, susacağına hala konuşuyor

@24 Nis 2013 09:27 bende ekleme yapayım gigabyte efi bioslu anakartlara istenirse mac os kurulabiliyor sizin mac e veriğiniz parayla 3kat daha hızlı domnanım ve mac os kulanabilirsiniz tabi amacınız marka fanlığı yapmak değilse ve ya hava atmak.

@24 Nis 2013 09:27 Aptalığı kesin. Öyle OS nerde var ?

Macintosh'un farkını zaten herkes biliyor. Windows kullanıcıları bilmez.

@Resurrection Ace sen aşmışsın hocam.. profesör olmuşsun.. biz hiç birşey bilmiyoruz..

Mac bilgisayarlar gerçekten elit ve yenilikci. Son yeniliği retina ekranı gören zaten parası varsa mac book retina alır. Bende retina ekrana geçenlerdenim ve diğer bilgisayarlar malesef yanında çok ilkel kalıyor.

@24 Nis 2013 02:55 ay canım benim bilgisayarlarıda beğenmiyor :)) ilkel kalmışmış, senin o mekbukuna bayıldığın paralarla ben bi bilgisayar toplarım aklın şaşar, gözlerine inanamazsın.. retinna metina kesmez seni :)))

Iphone 5 i olup arama yapmaya kontoru olmayanlar var.Durum boyleyken birakin artik markaya para vermeyi.

Apple soyuyor milleti, soyulanlarda kendini bir gurup elite sanıyor :) Ne yaman bir çelişki :) İş yerinde bende mac kullanıyorum çok bi numarası yok ama dengi rakibide olmadığından at kşturuyor şimdilik. İphone da yaşadığı hezimeti birgün Maclerde de yaşar

@24 Nis 2013 12:05 Hem dengi rakibi yok diyorsun, hem de milleti soyuyor diyorsun. Bu ne yaman çelişki :))

@24 Nis 2013 21:36 yani o tarzda bi sistem yok diyor apple ın üretim tarzında. söylediği bir bakıma doğru. iphone artık geçiyor android ve windowslu telefonlar çok iyi seviyelere geldi iphone eskisi kadar tercih edilmiyor

mac zaten her daim kalitedir ve bunu tartışmaya açmak da abesle iştigaldir. ayrıca ergenler yine doluşmuş buraya. sevgili chip neden onaylıyorsunuz böyle saçma sapan yorumları?.....

@24 Nis 2013 13:14 seninkileri neden onaylıyorlarsa ondan onaylıyorlar sevgili ergencim

@24 Nis 2013 13:14 mac veriğin parayla sana 3kat daha hızlı sistem ve mac os kuruyaım apışıp kalmazsan gel yanıma. sizin tek amacınız marka fanlığı ve hava atmak pahalı olunca elit sanmak kendinizi sorsan ip5 kulanıyordur aramaya kodtürü yoktur. söz konusu gamer sistemleri olduğunda eniyi os windostur eklemeden geçmeyim

@24 Nis 2013 13:14 Arkadaşlar bu tür gereksiz marka ya da teknoloji tartışmalarına hiç gerek yok. Her marka yada teknoloji belli ihtiyaçlara yöneliktir. Sizin hayatınızı kolaylaştıran bir ürün başka biri için kabus olabilir. Bu çok mümkün. Değerlendirme yaparken acımasız olmaya gerek yok. Herkes her ürünü sevecek beğenecek diye bir şey olamaz. Farklı olmamız işte güzellikte burada zaten :) Saygılar...

Adamın parası vardır, gider en pahalısını alır. Mac'le ne alıp veremediğiniz varmış. Sanki size ödettiriyorlar...

Apple ürünleri fahiş fiyata satmasa nasıl kâr edecek? edemez iflas ederdi...

Sen de yorum yaz

 

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir