Mazda'dan "tüy gibi" hafif MX-5'ler!

Mazda'nın iki yeni MX5 konsepti, bir canavarın aynı zamanda hafif de olabileceğini kanıtlıyor!

"Tüy gibi hafif" iki canavar!

Mazda'nın etkileyici spor otomobili MX-5 Miata oldukça hafif bir araç ve ağırlığı, tercih ettiğimiz şanzıman sistemine göre 1057.77kg ile 1080kg aralığında değişiyor. Ancak bazı durumlarda "oldukça hafif" yeterli olmayabiliyor. Bu yüzden de Mazda, iki yeni MX-5 konsepti sunarak ağırlığı daha da düşürmüş durumda.

MX-5 Spyder, bu iki konseptin ilki olarak karşımıza çıkıyor. Porsche'nin ürettiği Boxster Spyder'da olduğu gibi MX-5'te de, açılabilir üst tavan yumuşak bir yapıda. Bu da, aracın açık hava gezintileri için tasarlandığını gösteriyor.

Üst mekanizmanın araçtan çıkartılması ve 17 inç'lik hafif Yokohama lastikler sayesinde Spyder'ın ağırlığı 1047.7 kiloya düşüyor. İç alanın deri kaplama olması bu ağırlığı muhtemelen arttırsa da, Mazda'nın bu konsept için öngördüğü antika araç teması ile uyum sağlanıyor.

Mazda'dan

Spyder modeli mantıklı bir ağırlık düşüşünü gösterse de, MX-5 Speedster bu ağırlık düşüşünü son noktaya kadar taşıyor. Eğer dikkatli bakarsanız, aracın bazı parçalarının bulunmadığını görebilirsiniz. Bu eksik parçaların arasında araç tavanının yanı sıra rüzgar kesici de bulunuyor. Tabii ki konsept araçların otomobil düzenlemelerine uyma zorunluluğunun bulunmaması, bu konuda oldukça yardımcı oluyor.

Karbonfiber koltuklar ile beraber 16 inçlik Rays lastikler sayesinde MX-5 Speedster'in ağırlığı, 943 kiloya kadar düşüyor.

Bu iki konseptin gerçeğe dönüşüp dönüşmeyeceği henüz gizemini koruyor. Ancak gerçeğe dönüşürlerse, MX-5 Miata'nın gücünü çok daha hafif bir gövdede kullanıcılara sunacağı kesin.

Okuyucu Yorumları