Microsoft Electronic Arts'ı satın alacak mı?

Microsoft oyun devi Electronic Arts'ı satın mı alıyor? İşte konu hakkında yapılan resmi açıklama...

  • Ali Güngör

Microsoft ortalıkta dolaşan dedikodulara cevap verdi. Microsoft yöneticilerinden biri Electronic Arts'ı satın alma planları olmadığını açıkladı.

Microsoft Game Studios'un başkan yardımcısı Phil Spencers "EA'yı satın almak için hiçbir planımız yok. Electronic Arts bizim için önemli bir ortak olmayı sürdürüyor. Alım yok." Dedi ve böylece dedikodulara noktayı koydu.

Elecronic Arts ile böyle bir konu üzerinde görüşüp görüşmedikleri sorulduğunda Spencer yorum yapmayı reddetti. Çarşamba günü ortaya çıkan söylendi Electronic Arts hisselerinin yüzde 8 değer kazanmasına sebep oldu. Electronic Arts dünyanın en popüler spor oyunlarından bazılarının dağıtımcısı olan bir şirket. Geçtiğimiz yıl rakibi Take Two Interactive Software'i satın almaya çalışmış ancak başarısız olmuştu.

Electronic Arts'ın piyasa değeri 6.5 milyar dolar ve Walt Disney, Time Warner gibi şirketlerinin gözünü EA'yı satın almaya diktiği sık sık konuşuluyor.

Bu konuya bağlı haberimizi de kaçırmayın:
Microsoft'un daha önce satın aldığı oyun stüdyolarına neler oldu?

Okuyucu Yorumları

Toplam 14 Yorum

Inş. satın alır. EA artık doğru düzgün oyun yapamıyor.

Alsada Ea'nın Şu Dandik Oyunlarından Kurtulsak...!

microsoft eğer ea yı alırsa gücüne güç katar örneğin face book un yüzde 1 ini alarak google ye karşı tavırını koymuştu.eğer ea yı da alırsa microsoft un çnüne kimse geçemez bence

Aman uzak dursunlar zaten adam gibi oyun yapan bir kaç firma var onlarıda bozmasınlar...

Ya EA zaten tek başına Fifa NBA gibi oyunlarla vasatı zar zor aşıyor.Şimdi birde Microsofta giderse deneme yanılma derken iyice mahfeder EA Sports'u EA yine vasat ile devam etsin.Bence Konami 2K gibi şirketleri örnek alsın.Yoksa bu gidişde EA nnı hiç değeri kalmaz.

oyun sektörünüde ele geçirsinler, esas ozaman tekel olurlar :@

Bencede alsın biz bayram ederiz Windowslarda bayram eder:D

Ya EA zaten tek başına Fifa NBA gibi oyunlarla vasatı zar zor aşıyor.Şimdi birde Microsofta giderse deneme yanılma derken iyice mahfeder EA Sports'u EA yine vasat ile devam etsin.Bence Konami 2K gibi şirketleri örnek alsın.Yoksa bu gidişde EA nnı hiç değeri kalmaz.

--------------------------

Oyle saçma konsuyorsun ki
Microsoft EA yı alı pbatırırmı devleştirirmi alırsa gorursun

"apple eayı satın alacak mı" diye haber yapmıştınız :)))

Editörün notu:
http://www.chip.com.tr/konu/iddialara-gore-Apple-bir-oyun-devinin-pesinde_12591.html

EA doğru düzgün oyun yapıyor ancak rakipleri daha da düzgün oyun yapıyorlar. Bunun dışında söylemek isterim EA yaptığı oyunların devamını getiremiyor. Örneğin bir PoP, CoD gibi oyun yapamıyorlar. Her şey tek tadımlık oluyor. En büyük avantajları Red Alert serisini yani Command & Conquer'i elinde bulundurmaları. Bunu kullanmaları gerekiyor ama yapamıyorlar neden bilemiyorum. Kimse EA'ya dandik demesin arkadaşlar kim bu piyasada iyi ki? Bir gün diğerinin oyunu zirvede öteki gün başkasının. Microsoft EA'yı alırsa ne olur? Microsoft'un oyunu var mı acaba? AoE serisinin devamı getirilmiyor, RoN öyle. Ee ne kaldı geriye? Hiç bir şey. EA'yı alırsa rakipsiz olurlar.

Microsoft EA yı satın alırsa oyun devlerinden biri daha yok olmuş Microsoft tekelliği dahada pekiştirmiş olur.Ayrıca EA ı sadece PC oyunlarıyla düşünmeyin birde bu işin konsol kısmını var en basitinde Fifa serisi konsollarda müthiş bir hale geldi(bkz fifa 10 xbox versiyonu).PC versiyonu için yapmış olduğu oyunların kalitesi düşsede Konsollarda büyük oranda artış sağladı.Son olarak Crysis EA olmasaydı Crytek firması kendisi yayınlamaya kalksaydı şuanki ününe kavuşurmuydu bunuda bir düşünmek lazım(EA olmasa ubisoft,codemaster vb. olurdu diyebilirsiniz ama oyun sektöründe EA nın yeri başka ubisoftun başka codemaster ın başka)

Ea güzel ya iyi oyunlar çıkarıyor ben severim ea'yi...Yalniz strateji tarafi biraz vasat sanirim...Ama araba yarisinda üzerine tanimam...

Allah yazdıysa bozsun. Zaten bazı yeni oyunları oynayabilmek için çevrimiçi olma zorunluluğu yüzünden oynayamıyoruz birde MS alırsa WGA felan filan bir sürü zımbırtı ile uğraşır hale geliriz. Birde Windows'a benzetirlerse vay halimize.

Microsoft un tekeline girecek hertürlü harekete karşıyım. Hele hele EA gibi geçmişte çok yıldızı parlamış bir firmanın MS elinde heba olmasını düşünmek bile üzülmeye yeter.

Sen de yorum yaz

 

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda
Apple Store
Google Play