Microsoft ürünlerinin güvenliği, dünya çağındaki bir yazılım üreticisinin reklamını yapması gereken bir özellik değil. En azından, Microsoft’un bir reklam kampanyasının geri dönüşü hakkında araştırma yapan Güney Afrika reklam denetleme kurulu Advertising Standarts Authority (ASA) bu görüşe sahip.
Microsoft daha önce “Time” ve “ITWebBrainstorm” dergilerine de kendi yazılımlarının kullanılması yönünde reklam yapmıştı. Ürünler, “verileri bir kasadan daha iyi saklar” ve “içerisindeki verilerin zarar görmesini engellemek için virüslere geçit vermezken korsanların hayatını daha da zorlaştırır”.
Microsoft ürünleri çok sayıda güvenlik açığına sahip
Güney Afrikalı bir gazeteci ise bu kampanyaya karşı ASA’ya şikayette bulundu. Bu kişiye göre Microsoft ürünleri reklamı yapılan hizmetleri sunabilecek durumda değil ve hatta saldırı için imkan tanıyan çok sayıda açığa sahip. Gazeteci, yapılan reklamın yanıltıcı olduğunu ve kullanıcıları kandırabileceğini düşünüyor.
İnceleme kurulu, Microsoft’un reklamdaki beyanlarını kanıtlamasını istedi. Buna karşılık Microsoft Güney Afrika ve gazeteci kendi tezlerini desteklemek için hazırladıkları dokümantasyonları ASA’ya sundular. Yapılan araştırma sonucunda ise Microsoft’un reklamdaki beyanlarının asılsız olduğu ve yanlış bir resim gösterimi ile oluşabileceği açıklandı.