MIT Araştırmacıları Yaşayan Mürekkep Üretti!

MIT araştırmacıları, algılayıcı olarak da çalışan, bir çeşit yaşayan dövme üretti!

Yaşayan mürekkep ürettiler

MIT araştırmacıları, uyarıcıları algılayabilen ve tepki verebilen yazılabilir bir 3D "hidrojel" geliştirdiler. Bu hidrojel, belirli kimyasallarla temasa geçtiğinde ışıklanması için genetik olarak programlanabilen bir bakteri ile yüklenmekte ve bu sayede de canlı bir algılayıcı olarak kullanılabiliyor.

Yaşayan mürekkebin yeteneklerini göstermek için araştırmacılar, farklı dalları farklı kimyasallara karşı hassas olan bakteriler içerecek şekilde bir ağaç deseni bastılar. Daha sonra bu kimyasalları bir kişinin derisine serperek 3D yazıcıdan çıkan ağaç şekilli "yaşayan dövmeyi" üzerine yapıştırdılar. Ağaç dalları kimyasallar ile temasa geçtiğinde, bakteri farklı renklerde aydınlandı.

Araştırmacı Hyunwoo Yuk, yapılan açıklamada bunun çok gelecekteki bir çalışma olduğunu ancak giyilebilir bilişim platformları üretebilmeyi planladıklarını belirtmekteydi. Bu tür teknolojinin gelecekteki kullanımlarının bir kısmı, enfeksiyona sebep olabilecek işaretleri takip etmek veya yutulabilir sürümleri ile mide ve bağırsak mikroplarını etkileyebilecek türleri içerebilir. Ayrıca bu tür bakteri yüklü malzemeler, ortamlardaki (su, hava gibi) kirliliği veya sıcaklık değişikliğini de fark edebilirler.

Araştırma Advanced Materials dergisinde yayımlanmış durumda...