MS Türkiye Zirvesi geleceğe ışık tuttu!

Microsoft Türkiye'nin gerçekleştirdiği dev bilişim zirvesinde uzmanlar sektörün geleceğini ele aldı!

Dev zirve geleceğe ışık tuttu

Microsoft Türkiye'nin sunduğu ürün ve hizmetler sayesinde verimliliklerini artırmış olan başarılı şirketler Bilişim Zirvesi'nde bugün geldikleri noktayı anlatırken, Microsoft Türkiye de sunduğu bulut hizmetleri ile yarın nerede olunacağını ortaya koydu.

Microsoft Türkiye'nin 11 Mart 2011 tarihinde İstanbul Kongre Merkezi'nde gerçekleştirdiği Microsoft Türkiye Bilişim Zirvesi 2011 etkinliğinde uzman yerli ve yabancı konuşmacılar sektörün geleceğine yön verecek trendleri anlattı.

En büyüğünden en küçüğüne Türkiye bilişim sektöründe yer alan firmaların yetkililerini, Microsoft'un kurumsal müşterileri, KOBİ'leri, iş ortakları, yazılım geliştiricileri ve bilgi teknolojisi uzmanlarını bir araya getiren zirvede, Türkiye'nin dijital geleceğini biçimlendiren çözümler ve başarı öyküleri de paylaşıldı.

Geleceğin Çalışma Dünyası, Web Platformu, Kurumsal İş Çözümleri ve Bulut Bilişim gibi birçok farklı konuda, 11 paralel sunumun gerçekleştirildiği zirveye 5 binden fazla profesyonel katıldı.

Bu yılki zirveye konuk konuşmacı olarak davet edilen Prof. Dr. Ulrich Walter araştırmacı astronot olarak yaşadığı uzay deneyimini paylaştı. Walter, gerçekleştirdiği "Vizyondan Misyona" başlıklı konuşmasında bir astronotun hedefe ulaşmak için yaptığı özverili çalışmayı anlattı. Walter sunumunda, geleceği bulut üzerine kurgulamaya çalışan bilişim sektörü profesyonelleri için yapılması gereken ön çalışmalar olduğunu hatırlattı.

"Bilişim yatırımlarının artması şart"

Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen

Bilişim Yatırımlarının Artması Şart

Türkiye'nin rekabette önde olabilmesi için bilişim yatırımlarını artırması gerektiğini vurgulayan Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen gelişmiş ülkelerde olduğu gibi donanım yerine yazılıma yapılacak yatırımların, kurumların potansiyelini ortaya çıkarmasını sağlarken, üretkenliklerini de artırmalarına yardımcı olacağını belirtti.

Özmen sözlerine şöyle devam etti: "6,5 - 7 milyar dolarlık görece az bilişim harcaması, Türkiye'de teknolojinin sağladığı katma değerden faydalanması gereken çok sayıda kurum olduğunu gösteriyor. Ülkemizde kurumların %80'i donanıma, %20'si ise yazılıma yatırım yapmaktadır. Gelişmiş G8 ülkelerinde ise %30 donanım, %70 yazılım ve servisler şeklinde gerçekleşiyor. Türkiye'de de denklemi bu şekilde oluşturmak rekabetçi yönümüzü kuvvetlendirecektir. Çünkü Türkiye'nin rekabette önde olabilmesi için bilişim yatırımlarını artırması gerekiyor. Gelişmiş ülkelerde olduğu gibi donanım yerine yazılıma yapılacak yatırımlar, kurumların potansiyellerini ortaya çıkarmasını sağlarken ve beraberinde üretkenliklerini artırıyor" dedi.

Bulut Bilişim hizmetlerine ilişkin olarak da Özmen, Microsoft'un şu anda 1 milyar müşteriyi ve 20 milyon işletmeyi destekleyebilecek bir Bulut Hizmetleri altyapısına sahip olduğunu aktararak, dünyanın en büyük 10 küresel enerji şirketinden 7'si, 20 küresel telekom şirketinden 13'ü ve yine dünya çapında çalışan 20 bankadan 15'i Microsoft'un yüksek teknolojisi ve üstün hizmet kalitesi ile sunduğu bu hizmetlerden faydalandığını söyledi. Türkiye'de de Bulut Bilişimi kurumların sadece kendilerine özel altyapılar içeren 'Özel Bulut' veya paylaşılabilen altyapılarda yani 'Genel Bulut' olarak sunduklarını aktardı.

Özmen; "Microsoft Türkiye olarak ülkemizdeki şirketlerin bulut da dahil olmak üzere tüm hizmetlerimizden yararlanarak rekabet güçlerini artırabilmeleri için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Microsoft olarak avantajımız kurumlara uygulama ihtiyaçları doğrultusunda seçim yapabilme fırsatı sağlayabilmemiz. Böylece uçtan uca; en büyük şirketlerden, küçük işletmelere ve bireylere kadar bulutu kullandırtıyoruz" dedi.

Kurumların rekabet gücünü artıracak yeni çözümler

Kurumlara müşteri ve iş ortaklarıyla ilişkilerini güçlendirebileceği, üretkenliklerini artırabileceği ve kurum içerisinde işbirliği imkanlarına erişebileceği bir platform sunan Microsoft Dynamics CRM 2011'in yanı sıra Zirve'de Dynamics Axapta Retail ve Navision 2009 R2 da ilk kez Türk bilişim profesyonellerinin beğenisine sunulacak. Tüm dünya ile aynı anda Zirve'de tanıtımı gerçekleştirilecek olan Microsoft Dynamics CRM 2011, müşteri odaklı bir yapı sunarak tüm dünyadaki satış, hizmet ve pazarlama organizasyonlarına üretkenlik gücü sağlıyor. Perakende sektöründe faaliyet gösteren şirketlerinin ihtiyaç duyduğu mağaza yönetimi, planlama, harici pos sistemleri ile entegrasyon, indirim yönetimi, süreç esnekliği, gibi spesifik süreçlerdeki gereksinimlerine hitap eden Dynamics Axapta Retail kurumlara verimliliklerini artırabilmeleri için hızlı iş akışları sağlıyor. Tanıtımı yapılacak olan Navision 2009 R2 ise kurumlara kaynak kullanımını en efektif hale getirebilmeleri için yardımcı oluyor.

Sektördeki yeniliklerin bilişim profesyonelleri ve karar vericiler ile paylaşılacağı bu önemli etkinliğin platin sponsorluğunu Denizbank ve Intel üstlenirken; Datamarket, Sentim, KoçSistem de Altın sponsorlar arasında yer aldı.

Basın bülteninden derlenmiştir.

Okuyucu Yorumları