MS'un arama motoru Bing Google'ı korkuttu mu?

Google, Bing'den etkilenmediği söylüyor ama perde arkasında durumlar biraz daha farklı

MS'un arama motoru Bing, Google'ı korkuttu mu?
Söylentiye göre Google, Bing'den korkuyor.

Bildiğiniz gibi Microsoft'un, merakla beklenen yeni arama motoru Bing yakın zamanda yayına geçmişti. Microsoft'un çok güvendiği Bing, bu güveni boşa çıkarmadı ve çok kısa bir zaman içerisinde ilk rakibini geride bıraktı. Özellikle bu son gelişmeden sonra tüm gözler Google'a çevrildi. Fakat Google'ın CEO'su Eric Schmidt, Bing'den hiç etkilenmemiş gibi görünüyordu.

Fakat Google'dan gelen bir bilgi, perde arkasında durumun biraz daha farklı olduğunu ortaya koyuyor. İsmini vermek istemeyen bir Google çalışanı, Bing yayına başladıktan sonra Google'ın iki kurucusundan biri olan Sergey Brin'in Google ekibini topladığını ve Bing'in arama algoritmasını çözmeleri için onları görevlendirdiğini söyledi. Bunun ardından ise Brin Google'ın en iyi mühendislerine arama motorunda "acil geliştirmeler" hazırlamaları için görevlendirdi. Google çalışanı Sergey Brin'in çok nadiren günlük operasyonlara bu derece dahil olduğunun da altını çiziyor.

Ümit Öncel

Okuyucu Yorumları

Toplam 14 Yorum

Normal bence bunun olması Microsoft bu ''Cuil'' ''Attabot'' ''wolframalpha'' değilki..Google her türlü şeye karşın önlemini önceden alıyor.Bizde yangın olur itfaiye sonradan gelir..Ama Google'da öyle değiş işte..Ben yine ısrar ediyorum Google'ın tahtını kimse kolay kolay sallayamayacak...

Bing'ü ilk birkaç gün kullandım sonra bıraktım ama gene sık sık bakıcam. Birde o Bing'in olmaz Bing'ün olur. Bkz: Bing.com sağ üst

1
2
3
Microsoft Microsoft Microsoft :)
bende bing kullanıyorum hızlıda google gibi açılıyo hemen hehe

Chrome 'un ilk çıktığı günler gibi olacak. Insanları alıştıkları birşeyden vazgeçirmek hiçte kolay değildir. Merak eden sayısı fazla olduğu için çoğu kişi denemiştir tabiki. Ama dönüp dolaşıp yine Google 'a gelecekler.

Eskiden Altavista vardı şimdi kaç kişi hatırlıyor ismini bu tarz konular tamamen duygusaldır gün gelir daha iyisi yapılırsa google da unutulur

google bütün yenilikleri merak edip araştırır alışılmadık birşey değil...bing şu an pek çok kişi için yeni bir oyuncak, bir heves o kadar....sonuçta haberler yüzünden pek çok kişi biraz denemiştir kendisini...

google ın tahtı bundan sonra hiç sallanmaz mutlaka aradığını bing de bulamayan google a gidecek google da bulamayan bing e gidecek, artık daha niceleri çıkar şimdi rekabet çıkıyor ortaya.

bu bi alışkanlık meselesi değil yenilik meselesidir. bing googledan farklıdır ve yenilikçidir. herkesi bingi keşfetmeye davet ediyorum

bing sandığınızdan çok daha iyi. microsoft bu sefer bu işi becermiş gibi görünüyo, bing'i bi deneyin derim

aslında tartışmalı bir konu ama. gereçkten bing googleye karşı güçlü bir rakip olarak geldi. denemelerimde benide hayal kırıklığına uğratmadı. google çok şey gösteriyor. yani gereksiz sayfaları bile karşıma çıkarıyor. ama bing daha iyi süzüp gereken sayfaları gösteriyor. şu an google kısacası çalışmasını hızlandırdı. tekelciliği bitiren bir rakip çıktı.

Şunu açıkça belirtmek gerekir ki,

Microsoft'un ilk rakibi olan yahoo yu felan geride bırakabilmesinin tek ve gerçek sebebi herkesin de katılacağı üzere, kendi explorerlarına otomatik bing i geçirmesidir.

Beni böyle söylüyorum diye bir microsofft düşmanı zannetmeyin. Bütün pclerimizde xp yüklü olan bir şirketimiz var. Ben sadece gerçeği söylemek için yazdım.

ya bide arama sonuçlarını google gibi göstermese. kendi içerisinde bazı filtleride mevcut buda güzel. ama tasarım berbat acilen tasarımını değiştirmesi gerek

Ya denemek için can atıyorum ama bünyem beni Google'a zorluyor üzgünüm Bing..Yani şimdilik devam edeyim, arama motoru herşey değil takılın öyle ;)

bence cok etkileyici bi görünümü var.ve bir cok farklı özelliğide mevcut az bi arastırmayla artık bing meraklısı olacağınıza inanıyorum..

Sen de yorum yaz

CHIP'i Takip edin
E-Posta listemize katılın
CHIP Dergi Mobil Cihazınızda

İlginizi çekebilir